بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ۳۰ روز تا سلامتی | طاقچه
کتاب ۳۰ روز تا سلامتی اثر تام راث

بریده‌هایی از کتاب ۳۰ روز تا سلامتی

نویسنده:تام راث
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۱۳ رأی
۲٫۷
(۱۳)
در سطح جهان عدم فعالیت جسمی بیش از کشیدن سیگار باعث مرگ افراد می‌شود. نشستن بیش از شش ساعت در روز به شدت خطر مرگ زودهنگام را در پی خواهد داشت. بدون توجه به اینکه چقدر ورزش می‌کنید، تغذیهٔ خوب دارید، سیگار نمی‌کشید یا عادات سالم را به عادت‌های خود اضافه می‌کنید، باز هم نشستن زیاد باعث بروز مشکل خواهد شد.
اسکندر
وقتی وسوسه می‌شوید تا ورزش را کنار بگذارید، فقط برای چند دقیقه تمرین کنید. سخت‌ترین قسمت کار، شروع آن است.
Hossein Shokhmgar
بعد از هر بیست دقیقه نشستن، دو دقیقه راه بروید
Hossein Shokhmgar
قهوه به‌تنهایی برای شما مفید است. هر جرعه از آن می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد اما اگر به آن خامه و چند بستهٔ کوچک شکر اضافه کنید، هر جرعهٔ آن تبدیل به ضرر می‌شود.
آسمان شب
به‌طور میانگین افراد با بهترین عملکرد، ۸ ساعت و ۳۶ دقیقه می‌خوابیدند.
آسمان شب
سالم‌ترین اجزای رژیم‌های غذایی که آنها را امتحان کرده‌اید، مشخص کنید. سپس آنها را برای همیشه در سبک زندگی خود بگنجانید. هر روز صبح تصمیم بگیرید که روزانه، تحرک بیشتری داشته باشید. برای کار بهتر و بیشتر فردا، امشب طولانی‌تر بخوابید.
اسکندر
اگر امروز تغذیه، تحرک و خواب مناسب داشته باشید، فردا انرژی بیشتری خواهید داشت، رفتارتان با دوستان و خانواده بهتر خواهد بود، دستاورد بیشتری در کارتان خواهید داشت و به جامعه خدمت بیشتری خواهید کرد.
اسکندر
آنچه من در این کتاب به اشتراک می‌گذارم ایده‌هایی عملی و کاربردی هستند که زندگی سالم‌تر، طولانی‌تر و رضایت‌بخش‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورند.
اسکندر
هر روز صبح تصمیم بگیرید که روزانه، تحرک بیشتری داشته باشید. برای کار بهتر و بیشتر فردا، امشب طولانی‌تر بخوابید.
آسمان شب
انتخاب‌های شما مؤثرند. شما می‌توانید امروز تصمیمی بگیرید که فردا به شما انرژی بیشتری بدهد. انتخاب‌های صحیح در طول زمان می‌توانند تا حد زیادی مشکلات شما را برای داشتن یک زندگی طولانی و سالم برطرف کنند.
کاربر ۲۴۰۱۰۰۳
نشستن مهم‌ترین تهدید برای سلامتی در عصر حاضر است که نادیده گرفته می‌شود.
آتیلا
دوستانی را که به‌خاطر حفظ سلامتی، بستنی و کیک را رد می‌کنند، تأیید و تشویق کنید. در مقابل جمع به آنها احترام بگذارید یا حتی بهتر از آن، در گرفتن تصمیم‌های سالم به آنها بپیوندید.
زهرا
نوع غذایی که شما مصرف می‌کنید، سلامتی شما را بیش از مقدار کالری دریافتی شما تحت تأثیر قرار می‌دهد. کیفیت غذا حتی از سطح فعالیت فیزیکی شما نیز مهم‌تر است. به قول یکی از پژوهشگران دانشگاه هاروارد، «این تصور که خوردن هر چیز به اعتدال خوب است، صرفاً بهانه‌ای است برای اینکه هرچه دلتان می‌خواهد بخورید.»
احسان رضاپور
یکی از دلایل اینکه ما لذت ورزش را دست‌کم می‌گیریم این است که بیشترین تمرکزمان را روی شروع ناراحت‌کنندهٔ آن می‌گذاریم.
Hossein Shokhmgar
کیفیت آنچه شما می‌خورید بسیار مهم‌تر از کمیت کلی آن است.
Hossein Shokhmgar
قرن‌ها اجداد ما بخش عمده‌ای از زمان خود را پیاده‌روی می‌کردند، از روزهایی که به شکار حیوانات می‌پرداختند تا سال‌های اخیر که در مزرعه کار می‌کردند. یک روز معمول کاری با تلاش‌های جسمی زیادی همراه بود. در قرن گذشته این روند، تغییر زیادی کرده است.
اسکندر
کاملاً ثابت شده است که ورزش خطر ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، چاقی و افسردگی را کاهش می‌دهد. هیچ دلیلی وجود ندارد که امروز تحرک بیشتری نداشته باشید.
احسان رضاپور
بعد از هر بیست دقیقه نشستن، دو دقیقه راه بروید
آتیلا
هر لقمهٔ غذا، سود است یا ضرر هر لقمه‌ای که می‌خورید یک انتخاب کوچک اما مهم است. هر جرعهٔ نوشیدنی هم انتخاب کوچک دیگری است. اگر سود تصمیم شما بیش از ضرر آن باشد مثل نوشیدن آب ساده به‌جای نوشابهٔ گازدار، شما کاملاً سود می‌برید. اما اگر به‌جای سبزی‌ها، یک تکه سیب‌زمینی سرخ‌کرده بخورید شما ضرر را انتخاب کرده‌اید.
احسان رضاپور
کم‌کردن این بی‌تحرکی مزمن حتی از دوره‌های کوتاه فعالیت ورزشی شدید مهم‌تر است. وقتی دانشمندان انستیتو ملی سلامت در طول یک دهه ۲۴۰.۰۰۰ نفر از بزرگسالان را تحت نظر گرفتند، دریافتند که ورزش به‌تنهایی کافی نیست. حتی هفت ساعت فعالیت بدنی متوسط تا شدید در هفته برای زنده نگه داشتن مردم کافی نیست. در میان فعال‌ترین گروه‌های مورد مطالعه که بیش از هفت ساعت در هفته ورزش می‌کردند، معلوم شد افرادی که بیشتر وقت خود را در حالت نشسته بودند، ۵۰ درصد در معرض خطر بیشتر برای مرگ به هر علتی بودند. هم‌چنین خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی در این افراد دو برابر بیشتر بود. ورزش به‌وضوح مفید است اما نمی‌تواند اثرات ساعت‌های طولانی نشستن را خنثی کند.
احسان رضاپور

حجم

۲۸۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲۸۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد