بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چرا سوریه؟ | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب چرا سوریه؟ اثر حسین مرکبی

بریده‌هایی از کتاب چرا سوریه؟

نویسنده:حسین مرکبی
امتیاز:
۳.۸از ۳۲ رأی
۳٫۸
(۳۲)
ما شیعیان علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) از حمایت فلسطین دست برنخواهیم داشت
معین کرمانی
ما در حزب‌الله بر پایبندی‌مان به این اصول، عقاید و اولویت‌ها که دشمنانمان به خاطر آن‌ها با ما سر جنگ دارند و گاه دوستانمان به‌سبب آن ما را شماتت می‌کنند، تأکید می‌کنیم.
معین کرمانی
آیا پس از همهٔ اتفاقاتی که در اطراف ما و در میان خودمان افتاد، وقت آن نرسیده است که ملت‌های منطقه بفهمند کسی هست که نابودی این منطقه، کشورها، ارتش‌ها و ملت‌های آن را می‌خواهد؟ البته نه‌فقط خواستار نابودی حکومت‌ها و ارتش‌ها، بلکه خواستار فروپاشی ملت‌ها و تقسیم آن به مسیحیان، مسلمانان، سنّی‌ها، شیعیان، دروزی‌ها، زیدیان، اسماعیلیان، عرب‌ها، فارس‌ها، کردها و ترک‌هاست تا با هم بجنگیم و دشمنی کنیم.
معین کرمانی
همهٔ جنایت‌ها، مصیبت‌ها و دردهایی که ما در لبنان و ملت‌های منطقه دیدیم، به‌سبب شانه خالی کردن از مسئولیت و اولویت‌ها بود.
معین کرمانی
از مهم‌ترین شبکهٔ ماهواره‌ای عرب که خود را دارای موضع سوم و واقع‌نگری می‌داند و در تبلیغ خود می‌گوید «اگر می‌خواهید بیشتر بدانید...» می‌پرسیم چه چیز را بیشتر بدانیم؟ دروغ و تحریف و گمراه‌سازی را؟
معین کرمانی
سوریه دیگر عرصهٔ انقلابی مردمی علیه یک نظام سیاسی نیست، بلکه عرصهٔ تحمیل پروژه‌ای سیاسی به سردمداری آمریکا، غرب و دست‌نشاندگان آن‌ها در منطقه است و همه می‌دانیم پروژهٔ آمریکا در منطقه، پروژه‌ای کاملاً اسرائیلی است.
معین کرمانی
حکومت‌هایی که خروج این گروه‌ها را از کشور خود تسهیل کرده‌اند، به فکر روزی نبوده‌اند که آن‌ها وقتی تجربیات نظامی، درنده‌خویی برای ذبح و قتل و آمادگی هرگونه رویارویی را کسب کرده‌اند، به کشورشان برمی‌گردند.
معین کرمانی
فلسطینی‌ها ملتی مجاهد، فداکار، شریف، ده‌ها سال خیانت‌دیده و تنها هستند. ایشان مسائل تحمل‌ناشدنی را تحمل کردند و قربانی‌های بسیاری دادند؛ بر سرشان هم معامله می‌شود.
معین کرمانی
دوست دارم به سوری‌ها بگویم، بشنوند و بدانند که هدف از این حوادث در کشورشان، آن است که فارغ از دولت بعدی، در آینده، حکومت مرکزی قدرتمندی در کشورشان برپا نشود؛ چه همین سران بر سر کار باشند، چه دیگران. آنان می‌خواهند سوریه نابود شود تا از معادلهٔ منطقه‌ای اخراج شود.
معین کرمانی
موضع امام خامنه‌ای روشن است: «هرگونه توهین به ام‌المؤمنین عایشه، صحابهٔ پیامبر خدا (ص)، نمادهای اسلام و... حرام است».
معین کرمانی

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه