بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چرا سوریه؟ | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب چرا سوریه؟ اثر حسین مرکبی

بریده‌هایی از کتاب چرا سوریه؟

نویسنده:حسین مرکبی
امتیاز:
۳.۸از ۳۲ رأی
۳٫۸
(۳۲)
سیاست خاورمیانه‌ای آمریکا از نظرگاه اسرائیل شکل می‌گیرد، یعنی آن‌ها بررسی می‌کنند ببینند منافع اسرائیل کجاست. در مقابل، سیاست منطقه‌ای و خاورمیانه‌ای ایران از نظرگاه فلسطین شکل می‌گیرد،
معین کرمانی
همهٔ ما از همان روز اول، طرفدار اصلاحات، دموکراسی و حقوق بشر بوده‌ایم و همگی برای هر قطرهٔ خون انسان، زن یا کودک سوری که بر زمین می‌ریخت، سرخورده، ناراحت و دردمند می‌شدیم.
معین کرمانی
ما برای مسائلی چون تقسیم سوریه و در پی آن تقسیم منطقه، جنگ داخلی، اغتشاش، تضعیف سوریه و نقش نژادی‌ای که در نبرد عرب و اسرائیل بازی می‌کند و نیز جایگاه حقیقیِ پشتیبانی‌اش از جنبش‌های مقاومت منطقه نگرانیم.
معین کرمانی
وقتی رئیس اپوزیسیون، گروه یا جریانی، آمریکا و فلان کشور عربیِ معلوم‌الحال و اسرائیل می‌شود، باید نگران شد.
معین کرمانی
چه کسی گفته است ملت سوریه آنهایی هستند که تو با ایشان هستی، نه آنان که من با آن‌ها هستم؟!
hosseindr
پاسخ ایرانِ قدرتمند، ایرانِ مستحکم، ایرانِ مقتدر، ایرانِ یکپارچه و ایرانی که رهبرش در جهان بی‌مانند است، دندان‌شکن خواهد بود. چه کسی جرئت می‌کند علیه ایران جنگ راه بیندازد؟ جنگ علیه ایران و سوریه تمام منطقه را فرا خواهد گرفت.
hosseindr
سیدحسن نصرالله: در اوج بحران، یکی از کشورهای اصلی حامی تحرکات مسلحانه در سوریه و طرف‌های آمریکایی، واسطه‌هایی سراغ جناب بشار اسد فرستادند با این پیام که موضع خود را در قبال اسرائیل تغییر دهد و رابطه‌اش با ایران، حزب‌الله، حماس و جنبش‌های منطقه را قطع کند. بعد از این، دیگر لازم نیست نگران چیزی باشد و همه چیز را تمام‌شده فرض کند.
ali kasmaei
به نظر بنده، مشکل سعودی با ایران، مذهبی نیست. سعودی در یک دوران با جمال عبدالناصر و با مصر مشکل داشت. با یمن و سوریه و بسیاری کشورهای منطقه مشکل دارد. هیچ‌کدام از این کشورها نه جمهوری اسلامی‌اند و نه ولایت فقیه بر آن‌ها حکومت می‌کند و نه مذهبشان شیعه است، بلکه کشورهایی هستند که به‌لحاظ مذهبی، سنّی محسوب می‌شوند.
معین کرمانی
. وقتی سعودی، ایران را دشمن می‌بیند، در داخل ایران، افغانستان، پاکستان و خلیج، جنگ هم به راه می‌اندازد، البته با واسطه. بنده به صراحت به شما می‌گویم: سعودی شجاعت جنگ نظامی مستقیم با هیچ کس را ندارد؛ پولش را می‌دهد، تا دلتان بخواهد، پول دارد. به همین علت، در عراق، سوریه، لبنان، پاکستان و... و حتی داخل ایران با واسطه می‌جنگد.
معین کرمانی
برادران و خواهران! من همیشه از جایگاه یک مسلمان، وطن‌پرست، دوست‌دار انسانیت و... صحبت می‌کنم،
معین کرمانی

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه