بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بایگانی همیشگی | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب بایگانی همیشگی اثر ادوارد اسنودن

بریده‌هایی از کتاب بایگانی همیشگی

۴٫۵
(۳۵)
سلسله‌مراتب سازمانی در عمل سلسله‌ای است که حیات هر مقامی را به بالاتر از خودش وابسته می‌کند.
blogofski
نطفهٔ آمریکا را با سرپیچی و نافرمانی بسته‌اند.
blogofski
ما در بیشتر زمان‌های عمرمان مشغول انجام کارهای نادرست هستیم: زباله را توی سطل بازیافتی می‌ریزیم و به‌عکس، توی خط ویژهٔ دوچرخه‌ها می‌رانیم و هر وقت یک اینترنت بی‌سیم رایگان دستمان افتاد، یواشکی فایل‌های حجیم دانلود می‌کنیم. خلاصه‌اش را بگویم: دنیایی که در آن قانون به شکل مطلق اجرایی شود، دنیایی پر از مجرمان و بزهکاران است.
blogofski
تقریباً در تمامی جوامع انسانی بزرگ، هزاران قانون نانوشته وجود دارد که انتظار می‌رود اعضای آن جامعه رعایت‌شان کنند. در کنار این‌ها هزاران مورد از قوانین رسمی و نوشته‌شده وجود دارد که همه خیلی راحت آن‌ها را رعایت نمی‌کنند و اصلاً انتظاری هم نمی‌رود که این اتفاق بیفتد و هیچ‌کس از این قوانین خبر ندارد
blogofski
در شگفت بودم که چطور مردم به اراده و خواست خودشان این‌همه اطلاعات (موسیقی، ویدئو و کتاب) را روی فضای ابری می‌گذارند و حتی سوالی هم در ذهن‌شان ایجاد نمی‌شود که چرا این فضا رایگان یا دست‌کم این‌قدر ارزان است.
blogofski
با فناوری دیجیتال نه‌فقط این سرشماری‌ها آسان‌تر شده است که از اساس دیگر نیازی به آن‌ها وجود ندارد. در زمانهٔ امروز، آن پایش انبوه، در عمل نوعی سرشماری پیوسته و همیشگی است که عملکرد آن بسی ویرانگرتر از پرسشنامه‌های بلند و ایمیلی است که گاهی می‌فرستند. همهٔ ابزارهایی که روزانه با آن‌ها سروکار داریم، از تلفن همراه تا کامپیوترهای خانگی و لپ‌تاپ‌ها همگی مأموران سرشماری کوچکی هستند که در جیب و کیف خودمان می‌گذاریم و همه جا همراهمان هستند. مأمورانی که همه‌چیز یادشان می‌ماند و فراموشی هم در کارشان نیست.
blogofski
در نگاه کلی، ابرداده‌ها چیزهایی را که یک نفر نگفته برای شنود در اختیار نهادهای جاسوسی می‌گذارند و انگار تنها حریم خصوصی شما آن چیزی است که توی کله‌تان مانده.
blogofski
معمولاً آنچه موجب بدبختی و تیره‌روزی مردم و جامعه است، جای دیگری موجب رونق و رفاه یک عدهٔ اندک‌شمار می‌شود.
blogofski
در روزگار نو، همه می‌دانند که سفارتخانه‌ها همیشه کانون‌های اعمال جاسوسی، توطئه و خرابکاری در امور کشورهای دیگرند
blogofski
کمتر کسی این نکته را می‌داند ولی سازمان سیا، اینترنت و وب داخلی خودش را دارد و فیس‌بوک خودش که به مأموران اجازه می‌دهد با هم تعامل اجتماعی داشته باشند و ویکیپدیای خودش که اطلاعات مرتبط با گروه‌های مختلف سازمان، عملیات، مأموریت‌ها و کارهای تازه را در اختیار اعضا و کارمندان قرار می‌دهد و البته یک نسخهٔ داخلی گوگل که واقعاً خود گوگل آن را طراحی کرده و به اعضا امکان جستجو در محتوای طبقه‌بندی شده را می‌دهد. هر کدام از برنامه‌های سازمان سیا برای خودشان پایگاه اینترنتی داخلی مستقلی دارند و قرارهای ملاقات و جزئیات برنامه روی آن قرار می‌گیرد.
blogofski

حجم

۴۳۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۴۳۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۱۳۷,۰۰۰
تومان