بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نکته‌های داغ برای بچه‌های خسته | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب نکته‌های داغ برای بچه‌های خسته اثر جری وایلد

بریده‌هایی از کتاب نکته‌های داغ برای بچه‌های خسته

نویسنده:جری وایلد
انتشارات:نشر کتاب چ
امتیاز:
۴.۲از ۳۵ رأی
۴٫۲
(۳۵)
قهرمان من، آلبرت آلیس، گفته داشتن اعتمادبه‌نفس بالا روش خوبی است برای این‌که بگویید به چیزهایی که دیگران درباره‌تان فکر می‌کنند، چندان توجه نمی‌کنید. حق با اوست
Mozhgan
غم واکنشی است به از دست دادن، ناامید شدن یا تغییرات بزرگ و معمولاً از چند ساعت تا چند روز ادامه پیدا می‌کند. البته گاهی ممکن است دوره‌های طولانی‌تری هم داشته باشد، اما افسردگی طولانی‌تر و شدیدتر است. اگر بخواهیم فرق این دو را روی مقیاس از یک تا ده نشان دهیم، غم عدد سه یا چهار است و افسردگی عدد نُه یا ده.
Mozhgan
وسط زمستان بالاخره یاد گرفتم که یک تابستانِ شکست‌ناپذیر در من وجود دارد امیدوارم و دعا می‌کنم همهٔ شما تابستان شکست‌ناپذیرتان را کشف کنید.
Arefe
اهمیت دادن به نظرات دیگران یک جنگِ ازپیش‌باخته است، چون نمی‌توانید فکرهایی را که دیگران درباره‌تان می‌کنند، کنترل کنید. فقط می‌توانید تصمیم بگیرید چه‌قدر به این نظرها اهمیت بدهید.
Arefe
می‌خواهم حرفم را با گفتهٔ یکی از نویسنده‌های محبوبم، آلبر کامو، تمام کنم: وسط زمستان بالاخره یاد گرفتم که یک تابستانِ شکست‌ناپذیر در من وجود دارد امیدوارم و دعا می‌کنم همهٔ شما تابستان شکست‌ناپذیرتان را کشف کنید.
:)
محققان فهمیده‌اند کسانی که داروهای ضدافسردگی مصرف می‌کنند، زودتر از کسانی که ورزش می‌کنند، جواب می‌گیرند، ولی بعد از شانزده هفته دو گروه هیچ فرقی با هم ندارند، یعنی ورزش به اندازهٔ دارو در درمان افسردگی مؤثر است.
:)
حالا به مهم‌ترین قسمت کتاب می‌رسیم. از شما می‌خواهم چیزهایی را که موقع افسردگی به خودتان می‌گویید، کشف کنید. یک‌بار دیگر سه باوری را که به آن مثلث شناختی می‌گوییم، مرور می‌کنیم: ۱. نگاه منفی به خود ۲. نگاه منفی به دنیا ۳. نگاه منفی به آینده وقتی احساس افسردگی می‌کنید یا اعتمادبه‌نفس‌تان پایین می‌آید، فکرهایی در سرتان وجود دارد. خیلی مهم است که این فکرها را بشنوید. چی به خودتان می‌گویید؟ آن‌ها را بنویسید.
:)
صد نفر در یک امتحان ریاضی شرکت کرده‌اند و هر صد نفر نمرهٔ ۱۶ گرفته‌اند. آیا احساس همه از این نمره مثل هم است؟ شک دارم. بعضی از دانش‌آموزان ناراحت می‌شوند. «نمره‌ام ۱۶ شده. خانواده‌ام من را می‌کُشند!» عده‌ای خوشحال می‌شوند. «آخ جان! نمره‌ام ۱۶ شده، بالاخره ریاضی را پاس کردم.» احساسات آدم‌ها با هم فرق دارد، چون افکارشان متفاوت است. اتفاقات، تا وقتی درباره‌شان فکر نکنیم و بهشان معنا ندهیم، خنثی و بی‌اثرند.
:)
اگر به افکار افسرده‌کننده فکر کنید، احتمالاً افسرده می‌شوید.
:)
باید بدانید احساس‌تان از فکرتان می‌آید.
:)

حجم

۴۱۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۴۱۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۹,۵۰۰
تومان