بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راض بابا | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب راض بابا اثر طاهره کوه‌کن

بریده‌هایی از کتاب راض بابا

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۳۱۰ رأی
۴٫۷
(۳۱۰)
«السلام علیک یا اباعبدالله (ع)»
•متکلم وحده•
«کاشکی هیچ وقت حضور آقا را ندیده نگیریم و از محضرش غایب نشویم، چرا که غیبت از ماست و حضور او همیشگی است.»
فاطمه
عشق از کوی وصال برخاست و در زد به دلم آتش جان‌سوز انداخت بر چشم ترم از شب تار خزان کرد مرا بیدار یار کار ما را پیش برد تا لحظه دیدار دار ما کجا و عشق مولامان کجا از سبوی ساقی، نوشیدن کجا مرهم عشقش بریز روی دل زخمم همی تا شوم قربانی و جان دادهٔ راه علی این شعر که با مداد نوشتم رو خودم گفتما!!»
حدیثه مختاری
من دوست دارم از لحاظ علمی قوی‌تر بشم. شاید امام زمان (عج) به سربازی قبولم کنه.
مرتضی ش.
وقتی کسی کاری برامون انجام می‌ده، باید یه جوری ازش تشکر کنیم. مگه نه؟ سرم را تکان دادم. _ خب راه تشکر کردن از نعمتایی که خدا بهمون داده، نمازه.
Hosseini
سلام من به یوسف گم‌گشتهٔ دل زهرا (ع) و گل خوشبوی گلستان انتظار... ای دریای بی‌کران! ای آفتاب روشنی‌بخش زندگی من که از تلألؤ چشمانت که همانند خورشید صبح‌دم از درون پنجره‌های دلم عبور می‌کند و دل سیاه و تاریک مرا نورانی می‌کند! تو کلید درِ تنهایی من، من تو را محتاجم. بیا ای انتظار شب‌های بی‌پایان! بیا ای الهه ناز من که من از نبودن تو هیچ و پوچم. بیا و مرا صدا کن. دست‌هایم را بگیر و بلند کن مرا. مرا با خود به دشت پر گل اقاقیا ببر. بیا و قدم‌های مبارکت را به روی چشمانم گذار. صدایم کن و زمزمهٔ دلنواز صدایت را در گوش‌هایم گذرا کن. من فدای صدایت باشم. چشمان انتظار کشیدهٔ من هر جمعه به یادت اشک می‌ریزد و پاهایم سست می‌شود تا به مهدیهٔ نزدیک خانه‌مان روم و اشک‌هایم هر جمعه، صفحات دعای ندبه را خیس می‌کند. من آن‌ها را جلوی پنجرهٔ اتاقم می‌گذارم تا بخار شود و به دیدار خدا رود؛ به امید روزی که شمشیرم با شما بالا رود و بر سر دشمنانتان فرود آید.
🐝 Mina 📚
«سحرها همدیگر رو با اس‌ام‌اس برای نماز شب بیدار کنیم. اگه هم خسته بودیم، دو رکعت به نیت نماز شب بخونیم و بعدش بخوابیم. اگه هم دیگه از خستگی توان بلند شدن نداشتیم، چند تا ذکر بگیم و دوباره بخوابیم. توی شرایط عادی هم بعد از نماز تا ساعت شیش، درسای اون روز رو مرور کنیم.»
Hosseini
«فِنا یعنی به درگاه الوهیت افتادن. هر آدمی که اهل فَنا باشه، هیچ ابایی نداره که امشب شب آخر عمرش باشه. برای چی؟ برای این‌که کل دنیا رو فانی می‌بینه. آیه شریفه قرآن، این رو همه بلدین، (کلُ مَن علیها فَان).»
Hosseini
اگر می‌دید آشنایی در انتخاب راهش به خطا رفته، تلاشش را می‌کرد که او را متوجه اشتباهش کند.
مرتضی ش.
دیگه هیچ وقت تقلب نکن! حق‌الناسه. همیشه با خدا باش، خودش کمکت می‌کنه.»
Hosseini

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه