بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پشت پرده‌ی ریاکاری | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب پشت پرده‌ی ریاکاری اثر دن آریلی

بریده‌هایی از کتاب پشت پرده‌ی ریاکاری

نویسنده:دن آریلی
امتیاز:
۴.۱از ۳۹ رأی
۴٫۱
(۳۹)
قفل‌ها تنها برای این روی در هستند تا آدم‌های درستکار را درستکار نگه دارند. قفل‌ساز گفت "یک درصد مردم همیشه درستکارند و دزدی نمی‌کنند. یک درصد دیگر همیشه ریاکارند و همیشه می‌کوشند تا قفل را باز کنند و تلویزیون شما را بدزدند. بقیه هم تا زمانی درستکارند که وضعیت درست باشد ولی اگر به حد کافی وسوسه شوند، آنان نیز ریاکار می‌شوند. قفل‌ها شما را از دزدها در امان نگه نمی‌دارد، چون اگر واقعاً بخواهند می‌توانند وارد خانه‌تان شوند. قفل‌ها برای حفاظت شما از مردم عمدتاً درستکار است، زیرا اگر قفلی در کار نباشد شاید وسوسه شوند تا در را بگشایند."
hasan behjoo
قفل‌ها تنها برای این روی در هستند تا آدم‌های درستکار را درستکار نگه دارند.
hasan behjoo
کسانی که برای ژتون‌هایی که چند ثانیه بعد نقد می‌شد دروغ گفتند، حدود دو برابر کسانی تقلب کردند که مستقیماً برای پول نقد دروغ می‌گفتند. باید اعتراف کنم که گرچه تردید نداشتم که شرکت‌کنندگان در وضعیت ژتون بیش‌تر تقلب می‌کنند، از میزان تقلبی که با یک گام دورشدن از پول به دست آمد شگفت‌زده
hasan behjoo
"یک درصد مردم همیشه درستکارند و دزدی نمی‌کنند. یک درصد دیگر همیشه ریاکارند و همیشه می‌کوشند تا قفل را باز کنند و تلویزیون شما را بدزدند. بقیه هم تا زمانی درستکارند که وضعیت درست باشد ولی اگر به حد کافی وسوسه شوند، آنان نیز ریاکار می‌شوند. قفل‌ها شما را از دزدها در امان نگه نمی‌دارد، چون اگر واقعاً بخواهند می‌توانند وارد خانه‌تان شوند. قفل‌ها برای حفاظت شما از مردم عمدتاً درستکار است، زیرا اگر قفلی در کار نباشد شاید وسوسه شوند تا در را بگشایند."
احسان رضاپور
تنها یه راه هس که بفهمین یکی داره راس می‌گه ازش بپرسین. اگه گفت "آره" معلوم می‌شه ریگی به کفششه. ـ گروچو مارکس
mahi.m
ریچ که از دیدن "کوبریک" گریزان هیجان‌زده شده بود از وی تقاضای گفتگویی کرد.
کتابخور
ما از کش‌رفتن مستقیم پول شرم داریم. به همین ترتیب شاید ما مقداری کاغذ را از سر کار برای استفاده در پرینتر خانه‌مان بر داریم، ولی بسیار بعید است که ۴ دلار از صندوق تنخواه برداریم تا سر خیابان برای پرینتر خودمان کاغذ بخریم.
i.man
در اصل، ما تا آن اندازه تقلب می‌کنیم که می‌گذارد خودانگارهٔ خویش را به عنوان افراد تا حد معقولی درستکار دست‌نخورده نگه داریم.
behmorad
این نتایج بیانگر آن است که پوشیدن کالای اصیل درستکاری شما را بالا نمی‌برد (یا دست کم نه خیلی). اما زمانی که آگاهانه جنسی قلابی را بر تن می‌کنیم، قیدهای اخلاقی تا حدی گل و گشاد می‌شوند، و گام‌برداشتن ما در مسیر ریاکاری را ساده‌تر می‌سازند.
kasra_tav
ما تا آن اندازه تقلب می‌کنیم که می‌گذارد خودانگارهٔ خویش را به عنوان افراد تا حد معقولی درستکار دست‌نخورده نگه داریم.
kasra_tav

حجم

۵۲۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۵۲۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۸
۹
صفحه بعد