بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پشت پرده‌ی ریاکاری | صفحه ۸ | طاقچه
کتاب پشت پرده‌ی ریاکاری اثر دن آریلی

بریده‌هایی از کتاب پشت پرده‌ی ریاکاری

نویسنده:دن آریلی
امتیاز:
۴.۱از ۴۰ رأی
۴٫۱
(۴۰)
بنا به انتظار، شرکت‌کنندگانی که با واژه‌های خلاقانه ذهنیت‌سازی شده بودند، در دفعات بیش‌تری از کسانی که در وضعیت کنترل بودند، "راست" (پاسخ با دستمزد بالاتر) را برگزیدند. تا این‌جا به نظر می‌رسید که انگار قالب ذهنی خلاق می‌تواند اندکی بیش‌تر مردم را وادار به تقلب کند
hasan behjoo
بنا به انتظار، شرکت‌کنندگانی که با واژه‌های خلاقانه ذهنیت‌سازی شده بودند، در دفعات بیش‌تری از کسانی که در وضعیت کنترل بودند، "راست" (پاسخ با دستمزد بالاتر) را برگزیدند. تا این‌جا به نظر می‌رسید که انگار قالب ذهنی خلاق می‌تواند اندکی بیش‌تر مردم را وادار به تقلب کند.
hasan behjoo
دوم، از دست‌دادن چندصد دلار و کفش‌های یوآو باعث شد احساس کنیم ایرادی ندارد تا دست به انتقام بزنیم و طلبمان را با اروپا صاف کنیم.
hasan behjoo
. به خودمان می‌گوییم که ما اصلا هیچ کار بدی نمی‌کنیم، تنها داریم حقش را می‌گذاریم کف دستش
hasan behjoo
خلاقیت به روشنی شیوهٔ مهمی است که با آن خودمان را قادر به دغل‌کاری می‌کنیم،
hasan behjoo
"اصل اول این است که خودتان را فریب ندهید و شما ساده‌ترین فرد برای فریب‌دادن هستید
hasan behjoo
ما در سرشتمان موجوداتی داستان‌سراییم،
hasan behjoo
نکتهٔ این داستان؟ شاید همیشه دقیقاً ندانیم چرا داریم دست به چنین کاری می‌زنیم، چنین چیزی را برمی‌گزینیم، یا چنین احساسی داریم. اما گنگی انگیزه‌های واقعی‌مان ما را از آفریدن دلایلی با ظاهر کاملا منطقی برای اعمالمان، تصمیم‌هایمان، و احساساتمان باز نمی‌دارد.
hasan behjoo
وقتی نیس‌بت و ویلسن از هر شرکت‌کننده درباره دلیل منطقی انتخابش پرسیدند، هیچ‌کس اشاره‌ای به جانمایی جوراب‌شلواری‌ها روی میز نکرد.
hasan behjoo
نشان داد که مادربزرگ‌ها پیش از نیم‌ترم ده درصد و پیش از امتحان فاینال نوزده درصد بیش‌تر احتمال مرگ دارند. گذشته از آن، مادربزرگ دانشجویانی که عملکرد خوبی در کلاس ندارند، از ریسک مردن بیش‌تری برخوردارند
hasan behjoo

حجم

۵۲۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۵۲۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۲۴,۰۰۰
۵۰%
تومان