بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب معرفت نفس (جلد سوم) | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب معرفت نفس (جلد سوم) اثر آیت‌الله العظمی مظاهری

بریده‌هایی از کتاب معرفت نفس (جلد سوم)

۳٫۷
(۷)
مؤمن آنست که نماز می‌خواند، امّا نه نماز معمولی، بلکه نماز مؤدّب و نماز با دل و خاشعانه..
😏
سبک‌شمردن نماز، به معنای نخواندن آن نیست، بلکه یعنی فرد نماز می‌خواند، امّا با جماعت و در مسجد نمی‌خواند؛ نماز می‌خواند، امّا اوّل وقت نیست
😏
در قرآن شریف نمی‌فرماید نماز بخوانید، بلکه می‌فرماید: نماز را اقامه کنید و نماز را زنده بدارید. معنای اینکه نماز در میان مردم زنده باشد، اینست که در اوّل وقت، همه چیز به جز نماز تعطیل باشد.
😏
پیغمبر اکرم (ص) در دل شب‌ها، مثل باران گریه می‌کردند و در سجده می‌فرمودند: "اللّهمّ وَ لَا تَکلْنِی إِلَی نَفْسِی طَرْفَةَ عَینٍ أَبَدا" یعنی خدایا مرا یک لحظه به خودم وانگذار.
shariaty
گناه نمّامی و سخن‌چینی در جامعهٔ ما فراوان شده است و متأسّفانه افراد، حرف نمّام را قبول هم می‌کنند که خود این قبول حرف هم، گناه بزرگی است.
shariaty
بیت‌المال برای تقویت اسلام و ایجاد رفاه عمومی مردم در جامعهٔ اسلامی است و همگان اعمّ از مسئولین رده بالا و مسئولین رده پائین، باید مواظب بیت‌المال باشند و کسی حق ندارد به صورت خودسرانه، از آن استفاده کند زیرا در این صورت، کار او خیانت در امانت محسوب می‌شود.
shariaty
قسم آخر از غیرت، "غیرت دینی" است که به مسلمانان بسیار سفارش شده که راجع به دین، غیرت داشته باشید. این غیرت از تمام اقسام دیگر، بهتر و نیکوتر و دفاع از حریم اسلام، از واجب‌ترین واجبات است و در اسلام هیچ‌چیز واجب‌تر از آن نیست.
shariaty
می‌ارزد ملّتی مال دنیا را به دشمن بدهد تا عفّت و غیرتش پابرجا باشد؛
shariaty
بنابر این، یکی از نتایج بی‌غیرتی، قساوت قلب است که خود، آثار بد و ناپسندی را به‌دنبال دارد.
shariaty
اگر تمایلی به نامحرم به‌وجود آمد، ولو بسیار کم باشد، گناهش در حدّ زناست
shariaty

حجم

۱۱۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۱۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
۶,۰۰۰
۵۰%
تومان