بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب توهم آگاهی | صفحه ۳۰ | طاقچه
کتاب توهم آگاهی اثر استیو اسلومن

بریده‌هایی از کتاب توهم آگاهی

۳٫۷
(۶۷)
ذهن انسان مانند کامپیوتر رومیزی نیست که برای نگهداری انبوهی از اطلاعات طراحی شده باشد. ذهن یک حل‌المسائل بسیار منعطف است که برای استخراج مفیدترین اطلاعات تحول یافته تا بتواند برای شرایط جدید تصمیم‌گیری کند. درنتیجه، افراد اطلاعات جزئی و کمی از جهان را در مغز خود ذخیره می‌کنند. در این معنا، مردم مانند زنبور هستند و جامعه مانند لانهٔ زنبور: هوش نه به مغزهای منفرد بلکه به ذهن جمعی وابسته است. در عمل افراد نه‌تنها به آگاهی ذخیره‌شده در مغزشان، بلکه به آگاهی‌های موجود در جاهای دیگر مانند بدن خود، محیط اطراف خود و به‌ویژه آگاهی‌های موجود در دیگر افراد نیز تکیه می‌کنند. زمانی‌که این دانش‌ها را باهم ترکیب کنید، اندیشهٔ انسان به‌طرز شگفت‌انگیزی تأثیرگذار می‌شود. اما این ترکیب، محصول یک فرد منفرد نیست، بلکه محصول یک اجتماع است.
Mohammad Ali Zareian
ازآنجاکه ما به‌طور جمعی می‌اندیشیم، تمایل داریم که در گروه ها فعالیت کنیم. این بدان معنی است که کمک‌هایی که به‌مثابهٔ افراد می‌کنیم بیشتر به قابلیت ما در کار با دیگران وابسته است تا به قدرت فردی ما ازنظر ذهنی. درمورد هوش فردی مبالغه شده است. این همچنین به این معنی است که وقتی با دیگران فکر می‌کنیم به بهترین شکل ممکن می‌آموزیم. برخی از بهترین شیوه‌های تدریس در هر سطح آموزشی، دانش‌آموزان را وامی‌دارند که به‌مثابهٔ یک تیم یا گروه به عمل یادگیری بپردازند. برای محققان تعلیم و تربیت این مطلب جدیدی نیست، اما این بینش به آن گستردگی که می‌تواند، در کلاس‌های درس به‌کار بسته نشده است.
Mohammad Ali Zareian
حقیقت این است که در دنیای واقعی، هیچ‌کس در خلاء کار نمی‌کند. کارآگاهان تیم‌هایی دارند که در جلسات شرکت می‌کنند و به‌عنوان یک گروه عمل می‌کنند و می‌اندیشند. دانشمندان نه‌تنها آزمایشگاه دارند همچنین دانشجویانی که ایده‌های مهمی می‌دهند، بلکه همکاران و دوستان و رقبایی دارند که کارهای مشابهی انجام می‌دهند، به افکار مشابهی می‌اندیشند، و بدون آنها دانشمندان به جایی نمی‌رسیدند. علاوه‌براین، دانشمندان دیگری وجود دارند که روی مسائل متفاوتی کار می‌کنند، گاهی در رشته‌های متفاوت، اما بااین‌حال با ایده‌ها و یافته‌هایشان زمینه را فراهم می‌کنند. به‌محض اینکه درک کنیم همهٔ آگاهی در سر ما قرار ندارد، بلکه در یک جامعه به اشتراک گذاشته شده، قهرمانان ما تغییر می‌کنند. به‌جای تمرکز بر افراد، تمرکز بر یک گروه بزرگ را آغاز می‌کنیم.
Mohammad Ali Zareian

حجم

۴۸۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۴۸۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۵۰۰
۴۱,۶۵۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۲۹
۳۰
صفحه بعد