بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مصائب عشق | صفحه ۱۸ | طاقچه
کتاب مصائب عشق اثر آلن دوباتن

بریده‌هایی از کتاب مصائب عشق

۴٫۱
(۷۹)
بابت عجله در ایجاد و پیشبرد یک رابطه بهای گزافی باید بپردازیم.
astrophilnazi
برای دوری از خودصالح‌پنداری و خشم‌زدگی باید بپذیریم که با فرد بی‌نقص وارد رابطه نشده‌ایم.
astrophilnazi
دلیل اسف‌بار دیگرِ بدرفتاری با شریک زندگی‌مان این است که آنقدر احساس امنیت داریم که تصور می‌کنیم رفتار ناخوشایندمان با وی قرار نیست مشکلی ایجاد کند.
astrophilnazi
بی‌شک هر انسانی می‌تواند ما را سرخورده، عصبانی، آزرده، آشفته، و دلسرد کند ــ و ما نیز متقابلاً همین کار را با آنها می‌کنیم.
papar
احساس خلأ و نقص ما ممکن است هیچ پایانی نداشته باشد. این حقیقتی است که به شکلی ماندگار در لوح زندگی حک شده است. بنابراین، انتخاب فردی برای ازدواج یا با هم بودن صرفاً مشخص‌کنندهٔ نوع غم و رنجی است که قادر به تحمل آن هستیم، نه موقعیتی برای فرار معجزه‌آسا از غم و اندوه.
papar
ما سرمشق مناسب نداریم؛ هیچ‌کدام‌مان (طبیعتاً) تربیت کامل و بی‌نقصی نداشتیم؛ به جای توضیح دادن، دعوا می‌کنیم؛ به جای آموختن، عیب‌جویی می‌کنیم؛ به جای تحلیل نگرانی‌های خود، بدخلقی می‌کنیم؛ حس امنیت در ما متزلزل است؛ نه خود و نه دیگران را نمی‌توانیم درست درک کنیم؛ میلی به کشف حقیقت نداریم، و گرفتار ضعف فاجعه‌بارِ انکار به قصد خوش جلوه دادن واقعیت هستیم. احتمال پرورش یک انسان خوب و کامل از دل حقایق مخاطره‌آمیز زندگی صفر است.
papar
مقصود این کتاب کمک به ارتقاء یک مهارت عاطفی در خواننده است که نام آن را «واقع‌گرایی رمانتیک» می‌گذاریم. این مفهوم را به این صورت می‌توان تعریف کرد: آگاهی درست از توقعات به‌جایی که می‌توان از عشق داشت، و اطلاع از اینکه چرا بخش عظیمی از زندگی خود را، بدون هیچ دلیل شخصی یا بداقبالی خاصی، در سرخوردگی از عشق به سر می‌بریم.
papar
تنها زمانی می‌توان دلایل وصلت را واقعی دانست که تجرد و تأهل شرایط برابری داشته باشند.
f-mosavi
هرچند برای حفظ رابطه باید مصمم و کاردان باشیم، برای ترک به‌موقع رابطه باید به‌مراتب باتدبیرتر و هوشمندانه‌تر عمل کنیم.
f-mosavi

حجم

۷۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۷۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۷
۱۸
صفحه بعد