بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ۷۵ راز والدین موفق | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب ۷۵ راز والدین موفق اثر جو مارتین

بریده‌هایی از کتاب ۷۵ راز والدین موفق

نویسنده:جو مارتین
مترجم:صدف رسا
انتشارات:مهرگان خرد
امتیاز:
۴.۱از ۲۳ رأی
۴٫۱
(۲۳)
اگر می‌خواهید نزاکت و خوش کرداری را به فرزند خود آموزش دهید، بهتر است از خودتان شروع کنید. کودکان به‌راحتی عادات مختلف را از محیط اطراف یاد گرفته و از آن‌ها تقلید می‌کنند. هر چه قدر هم فرزند خود را نصیحت‌کنید، اگر خودتان عامل پیام نباشید و آن‌ها این رفتار را در شما مشاهده نکنند هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.
Hossein
هیچ‌گاه و به‌هیچ‌وجه همسر سابق خود را مقصر نپندارید و او را سرزنش نکنید، والدین همیشه در پرورش و تشویق کودکان برای انسان بهتری شدن نقش مهمی ایفا می‌کنند؛ خراب کردن وجهه‌ی همسر سابق کاری را از پیش نمی‌برد.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
خوب لباس بپوشید. مارک لباس مهم نیست، توانایی ست کردن لباس‌ها مهم است. حسن سلیقه در پوشش، باعث ایجاد حس خوب نسبت به خود و همچنین در دیگران می‌گردد. واقعاً، هیچ‌کس به‌اندازه شما نمی‌داند که چه لباسی برازنده‌تان است. یادتان باشد، اولین تصویری که دیگران از شما در ذهن خود می‌سازد، بسیار حائز اهمیت است، پس سعی کنید از فرزند خود ذهنیتی خوب در افراد ایجاد کنید
sadeghi
ممکن است فرزندتان چندین بار شکست بخورد و تا مرحله تسلیم نیز پیش برود! آن هنگام است که باید به فرزندتان ایمان داشته باشید حتی اگر او خود را باور نداشته باشد. حمایت همیشگی و ایمان شما نسبت به فرزندتان مطمئناً به او اطمینان و دلگرمی می‌بخشد. در هر قدمی که برمی‌دارند از آن‌ها حمایت کرده و کنار آن‌ها بایستید و بی‌قیدوشرط آن‌ها را تشویق کنید.
sadeghi
پیام‌دهنده باید خود، عامل پیام باشد. یادگیری در کودکان بیشتر از طریق الگوبرداری انجام می‌گیرد، بنابراین اگر می‌خواهید فرزندتان زود بخوابد شما هم باید زود بخوابید. به‌جای تماشای سریال موردعلاقه‌تان، با فرزند خود به اتاق‌خواب بروید و آن‌قدر با او حرف بزنید که به خواب برود. این زمان، فرصت خوبی برای صحبت کردن در مورد اتفاقات آن روز است و باعث ایجاد پیوندی قوی بین والدین و کودک می‌گردد. همچنین، خواندن یک کتاب داستان نیز گزینه بسیار خوبی است. داستان شب فقط برای سرگرم کردن کودکان نیست، بلکه حاوی پیام اخلاقی برای آن‌ها نیز هست، سعی کنید این پیام را برایشان برجسته کنید.
sadeghi
انجام تکالیف را به فعالیتی شاد و جذاب تبدیل کنید. کودکان چون انجام تکالیف را کاری خسته‌کننده و ملالت‌آور می‌پندارند، هیچ رغبتی نسبت به آن نشان نمی‌دهند؛ بنابراین نقش شما به‌عنوان والدین این است که کاری کنید فرزندتان به یک فعالیت خاصی علاقه پیدا کند.
sadeghi
شاید داد بزنید، تهدید کنید یا به کودک رشوه بدهید، اما هیچ‌کدام از این موارد منجر به این نمی‌شود که فرزندتان از روی علاقه تکالیفش را انجام دهد. این کارها شاید به‌صورت مقطعی مشکل را حل کند ولی دیری نمی‌انجامد که دیگر اثری نخواهد داشت. بنابراین به‌جای اینکه مستبدانه و با تحکم او را مجبور به انجام تکالیف کنید، مانند یک راهنما به او کمک کنید. با او صحبت کنید و از او بپرسید چرا علاقه‌ای به انجام تکالیف ندارد. وقتی ریشه مشکل را یافتید، به دنبال رفع آن باشید. شاید بهتر باشد به گذشته برگردید و سری به کودکی خود بزنید
sadeghi
کودکان با کارهای عملی سریع‌تر می‌توانند مفاهیم را یاد بگیرند.
sadeghi
شما به‌عنوان یک پدر یا مادر باید از جملات کوتاه برای بیان اصل مطلب استفاده کنید. از کلمات قلمبه‌سلمبه یا جملات بلند و پیچیده استفاده نکنید. وقتی همین‌طور پشت سرهم کلمات عجیب‌وغریب به زبان می‌آورید، کودک فقط سر خود را به علامت تائید تکان می‌دهد، اما درواقع هیچ‌کدام از این کلمات وارد مغزش نمی‌شود.
sadeghi
مادری خوشحال باشید. پس این کار را به نحو احسن انجام دهید.
محسنی

حجم

۹۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۹۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان