بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ۷۵ راز والدین موفق | طاقچه
کتاب ۷۵ راز والدین موفق اثر جو مارتین

بریده‌هایی از کتاب ۷۵ راز والدین موفق

نویسنده:جو مارتین
مترجم:صدف رسا
انتشارات:مهرگان خرد
امتیاز:
۴.۱از ۲۳ رأی
۴٫۱
(۲۳)
علم ثابت کرده است که اگر فعالیتی در یک ساعت خاص هرروز به مدت ۱۱ روز به‌طور مداوم انجام شود به‌صورت عادت درمی‌آید. اگر فعالیتی را به مدت ۲۱ روز ادامه دهید، آن عادت برای همیشه در زندگی شما باقی می‌ماند.
sadeghi
همه افراد چه پیر و چه جوان عاشق یادداشت هستند. پیام‌های نوشتاری در خود جادویی دارند که کلام ندارد. شاید دلیلش این باشد که شما به‌جای اینکه به صدای شخص گوینده گوش کنید یادداشت را با صدای خودتان می‌خوانید
alireza razazpoor
اکثر کودکان از یک قانون طلایی تبعیت می‌کنند: با دیگران همان‌گونه رفتار کن که می‌خواهی با تو رفتار شود
habibi
خودتان الگو باشید. اگر می‌خواهید نزاکت و خوش کرداری را به فرزند خود آموزش دهید، بهتر است از خودتان شروع کنید. کودکان به‌راحتی عادات مختلف را از محیط اطراف یاد گرفته و از آن‌ها تقلید می‌کنند. هر چه قدر هم فرزند خود را نصیحت‌کنید، اگر خودتان عامل پیام نباشید و آن‌ها این رفتار را در شما مشاهده نکنند هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.
sadeghi
سعی کنید در بیان خواسته‌های خود از کلمات کمتری استفاده کنید، جمله‌هایتان باید بسیار کوتاه بوده و اصل مطلب را ادا کند؛ مثلاً، به جای اینکه بگویید: «آرجان، لباس‌هایت را داخل کمد بگذار.» ، بگویید: «آرجان، لباس‌ها» . یادتان باشد خواسته‌های خود را بارها و بارها تکرار نکنید. هیچ‌کس دوست ندارد شخصی مدام به او غر بزند.
sadeghi
گاهی اوقات نیز در مورد کودکان بزرگ‌تر ممکن است اتفاق بدی در مدرسه برایشان افتاده و روز بدی را سپری کرده باشد. در این صورت او عصبانیت خود را در خانه خالی می‌کند. باید کنار فرزند خود بنشینید و در مورد علت عصبانیتش با او صحبت کنید. صبر کنید خودش دلیل خشمش را برایتان شرح دهد
sadeghi
بگذارید آن‌قدر گریه کند که از پا دربیاید. گاهی اوقات لازم است بگذارید کودک آن‌قدر گریه کند که خسته شود و از این راه به کج‌خلقی‌اش پایان دهد. کودکان نیز مانند بزرگ‌سالان نیاز دارند ناراحتی درون خود را تخلیه کنند و چه چیز بهتر از این است که اجازه دهیم کودک هرچقدر دلش می‌خواهد گریه کند. وقتی کودک بفهمد که هرچقدر هم گریه کند فایده‌ای ندارد، دست از این کار خواهد کشید.
sadeghi
از کودکان بخواهید روزنامه و مجله بخوانند تا جزئی از عادات روزمره آنان شود. این باعث افزایش اطلاعات عمومی آن‌ها نیز شده و فشار دائمی ناشی از درس خواندن را در آن‌ها از بین می‌برد
منمشتعلعشقعلیمچکنم
خود را مقاوم کنید. گاهی اوقات، کودکان واقعاً کله‌شق و بدخلق می‌شوند، اگر خواسته‌ای داشته باشند مدام آن را تکرار می‌کنند و (به‌طور مثال) پشت سر هم از ما می‌خواهند اسباب‌بازی را به آن‌ها بدهیم. درعین‌حال که تسلیم برخی خواسته‌های کودکان شدن امری طبیعی است، گاهی اوقات باید جلوی آن‌ها را بگیرید. در این‌گونه موارد، بهتر است جوابی ندهیم و سکوت اختیار کنیم.
sadeghi
پرورش کودک سخت‌ترین و درعین‌حال باارزش‌ترین کار دنیاست. هیچ قاعده معینی وجود ندارد که بتواند موفقیت شما را در این امر تضمین کند، بلکه این کار طبق روال عادی پیش می‌رود و فقط نیازمند تلاش و زمان است.
sadeghi

حجم

۹۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۹۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۲۰صفحه بعد