بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ایده‌ی عالی مستدام | صفحه ۱۵ | طاقچه
۳٫۸
(۷۸)
هنگامی‌که چیزی را می‌دانیم برایمان تصور اینکه ندانستن آن موضوع چگونه خواهد بود بسیار دشوار است. دانش ما را اسیر می‌کند و چون نمی‌توانیم به آسانی حالت ذهنی شنوندگانمان را بازسازی کنیم، اشتراک‌گذاری دانشمان با دیگران دشوار می‌شود.
امیرعباس قادری
زبان، اغلب انتزاعی است، اما زندگی انتزاعی نیست. معلمان به دانش‌آموزان نبردها، حیوانات و کتاب‌ها را آموزش می‌دهند. پزشکان مشکلات شکم، پشت و قلب را درمان می‌کنند. شرکت‌ها نرم‌افزارها را تهیه می‌کنند، نقشه‌ها را می‌کشند، روزنامه‌ها را توزیع می‌کنند و اتومبیل‌هایی ارزان‌تر، سریع‌تر، یا شیک‌تر از مدل سال قبل می‌سازند. حتی انتزاعی‌ترین استراتژی‌های کسب‌وکار در نهایت باید به‌صورت فعالیت‌های مشهود انسان‌ها در بیایند.
Hamidreza Rajabi
معما منحصر به‌دانش نیست. هر جایی که پاسخ پرسش مبهم باشد معما هم وجود دارد.
Hamidreza Rajabi
دشواری درکِ وضعیتِ ندانستنِ چیزی که می‌دانیم. افزایش دقت تا رسیدن به نقطه بی‌فایدگی، نشانه‌ای از اسارت در دام دانش است.
Hamidreza Rajabi
مغز شما بی‌شمار حلقه دارد. هرچه ایده‌ای چنگک‌های بیشتری داشته باشد، بهتر در حافظه گیر می‌کند.
F.saljoughi
مک‌کی می‌گوید «داستان با طرح سؤال و باز کردن موقعیت پیش می‌رود.» فیلم‌ها باعث می‌شوند بپرسیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ رمان‌های معمایی باعث می‌شوند بپرسیم کار چه کسی بود؟ مسابقات ورزشی باعث می‌شوند بپرسیم چه کسی خواهد برد؟ جدول‌های متقاطع باعث می‌شوند بپرسیم کلمهٔ شش حرفی مترادف روان‌پزشک چیست؟ بازی پوکمون باعث نگرانی کودکان می‌شود که کدام شخصیت را از دست خواهند داد؟
F.saljoughi
علاقه‌مندی توجه را حفظ می‌کند. دسته‌ای از ایده‌های ماندگار علاقهٔ ما را در طی زمان به خود حفظ می‌کنند. نظریه‌های توطئه موجب می‌شوند که افراد حریصانه به دنبال کسب اطلاعات جدید درباره‌شان باشند. شایعات باعث می‌شوند که برای فهمیدن کامل موضوع مدام با دوستانمان در گفت‌وگو باشیم.
F.saljoughi
غافل‌گیری توجه ما را جلب می‌کند. بعضی از ایده‌های ذاتاً ماندگار «واقعیت‌های» شگفت‌آوری ارائه می‌کنند: دیوار بزرگ چین تنها سازهٔ ساخت دست بشر است که از فضا دیده می‌شود! شما فقط از ده درصد مغز خود استفاده می‌کنید! روزانه باید هشت لیوان آب بخورید! افسانه‌های شهری اغلب حاوی نتایج شگفت‌آور و مخالف پیشی‌بینی‌ها هستند.
F.saljoughi
. مغز کتاب این است: دو گام برای ماندگار کردن ایده‌هایتان وجود دارد. گام اول، یافتن مغز ایده و گام دوم ترجمهٔ مغز ایده با استفاده از چک‌لیست SUCCES است
alirezaqaisari
افراد به‌جای اینکه به اندازه‌ای به شما اطلاعات بدهند که برایتان مفید است و کم‌کم به آن اطلاعات بیافزایند، وسوسه می‌شوند که همه چیز را با دقت کامل، صادقانه و صحیح به شما بگویند.
رها

حجم

۵۷۱٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۵۷۱٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۹۸,۰۰۰
۶۸,۶۰۰
۳۰%
تومان