بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قلاب | طاقچه
کتاب قلاب اثر نیر ایال

بریده‌هایی از کتاب قلاب

۳٫۹
(۵۹)
راه‌حلی برنده می‌شود که زودتر به ذهن برسد.
reyhane
برای یافتن مثالی از تأثیر تصور کمیابی عرضهٔ چیزی در افزایش فروش آن، کافی است سری به سایت آمازون بزنید. اخیراً، دی‌وی‌دی‌ای را جست‌وجو می‌کردم و دیدم که «فقط ۱۴ تا در انبار باقی مانده»، بعد هم وقتی کتابی را جست‌وجو کردم که مدت‌ها چشمم دنبالش بود، دیدم فقط سه جلد از آن باقی مانده است. آیا بزرگ‌ترین خرده‌فروش آنلاین دنیا هرچیزی را که می‌خواهم بخرم تقریباً تمام کرده است؟ یا دارند از حس میان‌بر ذهنی کمیابی برای اثرگذاری در رفتار خرید من استفاده می‌کنند؟
فرهاد
برنامه‌ها و محصولاتی که نیاز مداومی به مراجعه به خودشان را در مخاطب ایجاد می‌کنند ماندگاری بیشتری دارند؛ به قول نویسندهٔ کتاب، محصولاتی مانا می‌شوند که نخست ویتامین و سپس مُسکنی برای مخاطب باشند.
Fatemeh.V.Younesi
در ۴۰ سال آینده دنیا اعتیادآورتر از ۴۰ سال گذشته خواهد بود.
Fatemeh.V.Younesi
قلاب‌ها مشکل کاربران را به راه‌حلی که شرکت می‌دهد گره می‌زنند و این کار آن‌قدر تکرار می‌شود که عادت ایجاد می‌شود.
Fatemeh.V.Younesi
گورویل معتقد است اگر تازه‌واردان می‌خواهند شانسی داشته باشند، صرف بهتر بودن کافی نیست. آنها باید نه‌برابر بهتر باشند. چرا این‌قدر سخت‌گیری؟ زیرا عادات قدیمی جان‌سخت‌اند و محصولات یا خدمات جدید باید بهبودهای شگرفی عرضه کنند تا بتوانند کاربران را وادار به کنار گذاشتن روال‌های منظم قدیمی کنند. گورویل معتقد است محصولاتی که نیازمند تغییر رفتار زیادی باشند محکوم به شکست‌اند، حتی اگر مزایایی شفاف و بدیهی داشته باشند.
Fatemeh.V.Younesi
هر شرکتی می‌تواند کار تعیین عادت‌سازی بالقوهٔ محصولش را با ترسیم دو عامل شروع کند: # تکرار (آن عادت هر چند وقت یک بار اتفاق می‌افتد) و # مطلوبیت-ادراک‌شده (این رفتار در ذهن کاربر تا چه اندازه نسبت به سایر گزینه‌ها مفید و جذاب است).
عباس
کاربران قلاب به واعظ بی‌جیره‌ومواجب برند تبدیل می‌شوند -بلندگوهایی برای سازمان شما، که با کمترین هزینه و یا به‌رایگان کاربران جدیدی برایتان به ارمغان می‌آورند.
Fatemeh.V.Younesi
عادت‌ها به شرکت‌ها انعطاف بیشتری در افزایش قیمت می‌دهند.
Fatemeh.V.Younesi
چراغ داخل یخچال که در پاسخ به باز کردن در آن روشن می‌شود به شما انگیزهٔ کافی برای دوباره‌ودوباره باز کردن در یخچال نمی‌دهد. اما اگر کمی تنوع به این ترکیب اضافه کنید -مثلاً هربار که یخچال را باز می‌کنید به‌طرز سحرآمیزی خوراکی لذیذ متفاوتی در آن ظاهر شود- اینجاست که کشش ایجاد می‌شود.
Kimia Bahari

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۸۴,۰۰۰
۵۸,۸۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۱صفحه بعد