بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سه فلسفه‌ی زندگی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب سه فلسفه‌ی زندگی اثر پیتر کریفت

بریده‌هایی از کتاب سه فلسفه‌ی زندگی

نویسنده:پیتر کریفت
انتشارات:نشر کرگدن
امتیاز:
۳.۲از ۱۳ رأی
۳٫۲
(۱۳)
لائوتسه آن را بیان کرد «و آنها که می‌گویند، نمی‌دانند؛ آنها که می‌دانند نمی‌گویند»
پویا پانا
داستان زندگی به‌شدت پوچ است. کیهان با ما در درد زایمان تکامل ناله می‌کرده و ما فقط سقط جنین کیهانی هستیم.
پویا پانا
دیدنْ باور کردن نیست، بلکه سرانجام، باور کردن دیدن است.
انتها
ر زندگی یک بحران هویت طولانی است.
پویا پانا
تنها توصیهٔ مثبت کتاب جامعه این است که از «اصل لذت» فروید پیروی کنی، اما آن‌قدر صادق باشی که به یاد داشته باشی «این نیز بیهودگی است» و تنها به مرگ می‌انجامد و اینکه نمی‌توانی هیچ یک از بازیچه‌هایت را با خود ببری. گل‌ها وجود دارند، اما در پشت هر گلی همیشه یک جمجمهٔ خندان قرار دارد. سرگرمی‌های خوشایندی در عرشهٔ کشتی تایتانیک وجود دارد.
پویا پانا
ماهیت دوزخ رنج نیست بلکه بیهودگی است، نه درد بلکه بی‌هدفی است، نه رنج بدنی بلکه رنج روحی است. دانته حق داشت که علامت دروازهٔ دوزخ را چنین بخواند: «ای کسانی که اینجا وارد می‌شوید، تمام امیدهایتان را رها کنید».
Ghazalsdi
و در آخر بهشتْ عشق است، زیرا بهشت ذاتاً حضور خداوند است و خداوند ذاتاً عشق است. («خداوند عشق هست»).
مریم کوهی
اثر اصیل مانند گاوی ماده است که هر صبح شیر تازه می‌دهد. اثر اصیل کتابی است که مدام به بازخوانی مکرر آن پاداش می‌دهد. اثر اصیل مانند صبحدم و مانند خود طبیعت همیشه جوان و همواره شاداب است.
میکائیل
مرگی بدتر از مرگ وجود دارد: مرگ روح؛ و «ارواح مرده» (عنوان وحشت‌انگیز گوگول) را در خیابان هر شهری می‌توان دید. «بیهودگی» در واقع مرگ است؛ ابدی شده و دوزخ است. عارفان و بیمارانی که حیات دوباره یافته‌اند و ادعا می‌کنند دوزخ را یک لحظه دیده‌اند، نمی‌گویند آتش فیزیکی یا شیاطینی با دو نیزه و دو سر دیده‌اند بلکه در عوض ارواح گمشده‌ای را دیده‌اند، که در تاریکی، بدون هیچ جهت و امید یا هدفی، به ناکجا سرگردان‌اند. و این تصویری بسیار وحشتناک‌تر از دوزخ نسبت به آتش و گوگرد است. و وحشتناک‌تر از همه اینکه حقیقت است. در اینجاست. ما حتی الان می‌توانیم آن شعله‌ها را احساس کنیم و از خاکستر آنها که در زندگی ما انباشته شده است، حالت تهوع پیدا کنیم.
Ghazalsdi
ما مانند جعبه‌های سیاه کوچکی هستیم که از فروشگاه‌های اسباب‌بازی می‌خرید. هدف آنها صرفاً روشن شدن، چشمک زدن و ایجاد کردن صداهای ضعیف سرگرم‌کننده است و آن‌قدر تکان می‌خورند تا باتری‌شان تمام شود (مرگ).
پویا پانا

حجم

۲۱۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۲۱۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان