بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خودانضباطی در ده روز | صفحه ۳۹ | طاقچه
کتاب خودانضباطی در ده روز اثر تئودور برایانت

بریده‌هایی از کتاب خودانضباطی در ده روز

۳٫۹
(۲۰۳)
به جای آنکه به دنبال تغییراتی باشید تا به‌طور موقت از علائم این مشکل خلاص شوید؛ مطمئن باشید همچنان که با علل ریشه‌دار و عمیق عدم خودانضباطی آشنا می‌شوید، علایم بالینی آن خود به خود ناپدید می‌شوند. در حقیقت، شما در حال ایجاد تغییراتی هستید که تا آخر عمر همراهتان هستند. برای اینکه این تغییرات مثبت ادامه داشته باشند، باید ذات واقعی خودانضباطی را بشناسید.
nasrin
آیا شما هم فکر می‌کنید عوامل زیر موجب مشکل ضعف خودانضباطی می‌شوند؟ - کمبود مهارت‌های مدیریت زمان - کمبود مهارت‌های سازمان‌دهی - بی‌هدفی - نداشتن اهداف منسجم - نداشتن انگیزه - تردید - تمایل به مسامحه‌کاری - تنبلی وقتی مردم درباره مشکلات خودانضباطی صحبت می‌کنند، اغلب عوامل بالا خود را نشان می‌دهند. شما با کدامیک موافق هستید؟ مهم نیست، زیرا همه این موارد نشانه مشکلات خودانضباطی است نه دلایل به‌وجودآورنده آن!
nasrin
نکته آخر: اگر پیام‌های گفتگوی درونی‌تان را با صدای بلند بگویید، قدرتمندتر می‌شوند زیرا آنگاه پیام شما دو مؤلفه فیزیکی خواهد داشت: گفتن و شنیده شدن! به این ترتیب، پیام‌هایتان قدرت و حمایت روحی و جسمی شما را دریافت می‌کنند.
nasrin
جمله «من باید...» را آگاهانه به کار ببرید. با این‌کار به ذهن ناخودآگاهتان این پیام را می‌دهید که انتخاب رفتارتان از احساس گناه سرچشمه می‌گیرد که این به نوبه خود، نظم فردی شما را کم می‌کند. یادتان باشد: «من انتخاب می‌کنم....». وقتی ذهن ناخودآگاهتان اولویت‌هایتان را با انرژی مثبت و با قدرت می‌شنود، قدرت شما را حس می‌کند. سپس از این قدرت برای به راه انداختن نیروهای درونی‌تان استفاده می‌کند تا به اهدافتان برسید. به زبان دیگر، کلمات معجزه می‌کنند.
nasrin
جمله «من باید...» را آگاهانه به کار ببرید. با این‌کار به ذهن ناخودآگاهتان این پیام را می‌دهید که انتخاب رفتارتان از احساس گناه سرچشمه می‌گیرد که این به نوبه خود، نظم فردی شما را کم می‌کند. یادتان باشد: «من انتخاب می‌کنم....». وقتی ذهن ناخودآگاهتان اولویت‌هایتان را با انرژی مثبت و با قدرت می‌شنود، قدرت شما را حس می‌کند. سپس از این قدرت برای به راه انداختن نیروهای درونی‌تان استفاده می‌کند تا به اهدافتان برسید. به زبان دیگر، کلمات معجزه می‌کنند.
nasrin
نحوه استفاده از کلمات در گفتگوی درونی تأثیر شگرفی بر ذهن ناخودآگاهتان دارد که برای شما کار کند یا علیه‌تان! برای مثال، زمانی‌که می‌گویید «من نمی‌توانم»، به جای «من انتخاب می‌کنم که انجام ندهم»، به ذهن ناخودآگاهتان این پیام را می‌دهید که در این موقعیت انتخاب دیگری ندارید. این برخورد، بی‌فایده است و تصمیمتان را ضعیف می‌کند. جمله «من انتخاب می‌کنم» نشان می‌دهد که شما حق انتخاب دارید. همچنین، زمانی‌که می‌گویید «من باید.....» و «من مجبورم.....» دارید این پیام را به ذهن ناخودآگاهتان می‌دهید که هیچ کنترلی بر رفتارتان ندارید و کسی یا چیزی از بیرون فرمان را به دست گرفته است. این روش، شما را مشتاقانه به سمت هدف سوق نمی‌دهد. بنابراین، همیشه بگویید «من انتخاب می‌کنم...»، که البته واقعاً هم همینطور است و شما معمولاً حق انتخاب دارید.
nasrin
تکرار، کلید موفقیت است. هر چه بیشتر پیامتان را تکرار کنید، ذهن ناخودآگاهتان سرسختانه‌تر در جهت آرزوهایتان کار می‌کند. هاید در گفتگوی درونی، خوب عمل می‌کند. اما با تمرین کافی، شما به‌زودی حتی بهتر از هاید عمل خواهید کرد. به یاد داشته باشید، در استفاده از تکنیک گفتگوی درونی، باید دقیقاً آنچه را می‌خواهید انجام دهید؛ به ذهن ناخودآگاهتان بگویید؛ گویی واقعاً آن را انجام می‌دهید. ذهن ناخودآگاهتان طوری کار می‌کند تا واقعیت بیرونی را با واقعیت درونی یکی و هماهنگ کند. بنابراین، در پی دریافت پیام شما، ذهن ناخودآگاهتان از تمام نیروهایتان استفاده می‌کند تا آنچه را به او گفته‌اید به واقعیت تبدیل کند. خواهید دید که از آنچه اتفاق می‌افتد شگفت‌زده می‌شوید.
nasrin
اگر گفتگوی درونی خودآگاهتان بگوید، «من باید روی گزارشم کار کنم» یا «من مجبورم روی گزارشم کار کنم»، آنگاه پیامی که ناخودآگاهتان می‌شنود این است «من الان روی گزارشم کار نمی‌کنم» و درنتیجه شما را به سمت انجام گزارشتان هدایت نمی‌کند. و یا زمانی‌که به خود می‌گویید، «من باید روی گزارشم کار کنم»، هاید پیام زمان حال را می‌فرستد، «من الان دارم تلویزیون تماشا می‌کنم». آنچه باید بدانید این است که ذهن ناخودآگاهتان، پیام‌ها را به دیگر اعضای شبکه جسمی‌تان می‌فرستد. اگر ذهن ناخودآگاهتان باور کند که شما هم‌اکنون در حال کار روی یک گزارش هستید، آنگاه دست‌ها، پاها و همه اعضای بدنتان همان کار را انجام خواهند داد. همزمان، ذهن ناخودآگاهتان روی راه‌هایی متمرکز می‌شود تا گزارشتان را کامل کند.
nasrin
شما چه می‌گویید و چطور آن را می‌گویید؟ گفتگوی درونی عملکرد ـ محور با مثبت بودن، خاص بودن و بودن در زمان حال، بر گفتگوی درونی خودویرانگر، غلبه می‌کند. چرا؟ ذهن ناخودآگاهتان هر چه را به او بگویید باور می‌کند. برای به واقعیت تبدیل شدن، به تو نگاه می‌کند. اگر به او بگویی، من الان دارم روی گزارش کارهایم کار می‌کنم، آنگاه ذهن ناخودآگاهتان تمام توجهش را روی گزارشتان می‌آورد؛ فارغ از اینکه واقعاً در حال انجام چه کاری باشید. ذهن ناخودآگاه فقط زمان حال را درک می‌کند. پس، هر پیامی دریافت کند که در زمان حال گفته شده است، آن را باور می‌کند. سپس تمام نیروهای درونی‌تان را به سمت انجام آن پیام هدایت می‌کند.
nasrin
جایگزینی پیام‌های مثبت، مشخص و در زمان حال، به جای پیام‌های مناظره درونی در ناخودآگاهتان، افزایش دهید. به من اعتماد کنید، این اصل ساده، زندگی‌تان را تغییر می‌دهد. من کسانی را دیده‌ام که برای یک هفته این کار را انجام داده‌اند و از دیدن نتایج و دستاوردهایش متعجب شده‌اند.
nasrin
یادتان باشد: هاید ناخودآگاه عمل می‌کند. بنابراین، چطور توقع دارید در مناظره‌ای که نیمی از آن را نمی‌شنوید، برنده شوید؟ نمی‌توانید! برای مقابله با تأثیرات هاید، باید صدای گفتگوی درونی ناخودآگاهتان را بلند کنید. آنگاه می‌توانید ذهن ناخودآگاهتان را برنامه‌ریزی کنید تا به جای اینکه مانع رسیدن به اهدافتان شود، شما را حمایت کند. این، تنها راه کم کردن اثر کنترل هاید است.
nasrin
زمانی که در خودآگاهتان به خود می‌گویید: «من باید کمد لباس‌ها را مرتب کنم»، مناظره در ناخودآگاهتان شروع می‌شود. هاید، بخشی از وجودتان که خودانضباطی را دوست ندارد، ناخودآگاه وارد عمل می‌شود. آرا به‌طور پنهان داده می‌شوند و دو ساعت بعد خودتان را در حال لم دادن روی مبل راحتی و در حال تماشای قسمت پایانی یک سریال افتضاح در تلویزیون می‌بینید و تعجب می‌کنید که چرا به سراغ کمد لباسی و مرتب کردن آن نرفتید؟ یا روی گزارشتان کار نکردید یا برنامه کاری‌تان را جمع‌بندی نکردید؟ متأسفانه، خودآگاهتان که می‌خواستید مفید و کاربردی عمل کند، شانسی در برنده شدن مناظره نداشته است.
nasrin
هاید در یک مناظره که در ناخودآگاه روی داده است، برنده می‌شود و این در حالی روی می‌دهد که ما به‌کلی از آن بی‌خبر هستیم. این دقیقاً همان اتفاقی است که باعث می‌شود شما گاهی خود را در حال انجام کاری بیابید که قصد انجام آن را نداشتید؛ یا کاری را که قصد داشتید انجام دهید فراموش کنید. آیا تا به حال به خود گفته‌اید: «نمی‌دانم چرا آن کار را انجام دادم؟» تا به حال متوجه شده‌اید این‌جور مواقع چه بر شما گذشته است؟ به بیان دیگر، رفتار شما همواره تحت‌تأثیر است، بی‌آنکه خودتان از آن آگاه باشید. مواقعی که حس می‌کنید در خودانضباطی دچار مشکل هستید، درواقع علتش مناظره‌های پنهانی هاید است. تا به حال برای‌تان پیش آمده است که به جای انجام دادن یک کار عقب‌افتاده، در حال تماشای تلویزیون باشید؟ علتش این است که بخشی از وجودتان که می‌خواسته کار را انجام دهد، شانسی برای شرکت در مناظره نداشته است.
nasrin
گفتگوی درونی را می‌توان با موسیقی‌ای مقایسه کرد که در پس زمینه مراکز خرید پخش می‌شود. این موسیقی پخش می‌شود اما شما واقعاَ به آن گوش نمی‌دهید مگر اینکه آگاهانه و دانسته بخواهید به آن توجه کنید و بر آن تمرکز کنید. اما حتی اگر در خودآگاهتان متوجه این موسیقی نشوید، باز هم تأثیر خودش را بر رفتارتان می‌گذارد. چرا فروشگاه محله‌تان زمانی‌که مشتری‌ها در راهروهای فروشگاه راه می‌روند، موسیقی پخش می‌کند؟ تحقیقات بارها نشان داده است پخش موسیقی در روند خرید شما تأثیر می‌گذارد. اگر پخش موزیک روی فروش تأثیری نداشت، فروشگاه‌ها این کار را انجام نمی‌دادند.
nasrin
شما همواره در حال دریافت پیام از سمت خودتان هستید و این فرایند هیچ‌گاه از حرکت نمی‌ایستد. در هر ثانیه از روزتان انتخاب‌هایتان بر اساس این پیام‌ها شکل می‌گیرند. مهم نیست تصمیم بگیرید چه بخورید، چه بپوشید یا چه کاری انجام دهید، فرایند انتخاب، اتفاق می‌افتد. انتخاب‌هایی که عملکرد شما را مشخص می‌کنند، بر اساس گفتگوی درونی شکل گرفته‌اند. گفتگوی درونی مکالمه‌ای است که شما با خودتان دارید. اغلب، این مکالمه به‌طور ناخودآگاه صورت می‌گیر
nasrin
گفتگوی درونیِ عملکرد ـ محور اکنون که به این درک رسیدید که هاید درون ساختار روان‌شناسانه وجودتان چگونه عمل می‌کند، باید خودتان را از هر لحاظ، با گفتگوی درونیِ عملکرد ـ محور ساده ولی قدرتمند آشنا کنید. با اینکه تقریباً همه شما در مورد گفتگوی درونی چیزهایی شنیده‌اند، اما عده کمی به‌راستی می‌دانند که چیست و چگونه کار می‌کند. وقتی صحبت از گفتگوی درونی می‌آید، دانش محدود درباره آن درست مانند نداشتن دانش است. گفتگوی درونی یک ابزار قدرتمند است که می‌توان از آن با موفقیت، برای مقابله با تاکتیک‌های هاید، استفاده کرد. برای اینکه این گفتگوی درونی برای شما عملکرد ـ محور باشد باید با سه مؤلفه اصلی آن آشنا شوید. گفتگوی درونی باید مثبت، مشخص و در زمان حال باشد.
nasrin
یادتان باشد: شما می‌توانید پیام‌های منفی و مخرب هاید را با جایگزین کردن پیام‌های مثبت، خنثی کنید. پس نتیجه می‌گیریم زمانی‌که خودتان را در حال فرار، بدبینی و... یافتید، به یاری خودتان بشتابید. آگاهانه، درباره آن با خودتان سخن بگویید. هر چه بیشتر این کار را بکنید در آن خبره‌تر خواهید شد. هر فکر، احساس یا رفتار اگر به‌طور منظم تمرین و تکرار شود، به عادت تبدیل می‌شود
nasrin
نکته مهم: تکرار، کلید موفقیت است. هر چه بیشتر پیامتان را تکرار کنید، ذهن ناخودآگاهتان سرسختانه‌تر در جهت آرزوهایتان کار می‌کند. هاید در گفتگوی درونی، خوب عمل می‌کند. اما با تمرین کافی، شما به‌زودی حتی بهتر از هاید عمل خواهید کرد. به یاد داشته باشید، در استفاده از تکنیک گفتگوی درونی، باید دقیقاً آنچه را می‌خواهید انجام دهید؛ به ذهن ناخودآگاهتان بگویید؛ گویی واقعاً آن را انجام می‌دهید. ذهن ناخودآگاهتان طوری کار می‌کند تا واقعیت بیرونی را با واقعیت درونی یکی و هماهنگ کند. بنابراین، در پی دریافت پیام شما، ذهن ناخودآگاهتان از تمام نیروهایتان استفاده می‌کند تا آنچه را به او گفته‌اید به واقعیت تبدیل کند. خواهید دید که از آنچه اتفاق می‌افتد شگفت‌زده می‌شوید. زمانی‌که با قدرت و انرژی مثبت به ذهن ناخودآگاهتان آنچه را که می‌خواهید انجام دهید و آنچه می‌خواهید بشوید یا داشته باشید را بگویید؛ گویی به‌راستی در واقعیت، هستید. این روش برای هر دو اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت عملی است. دوباره تکرار می‌کنم یادتان باشد، برای آنکه، گفتگوی درونی عملکرد ـ محور مؤثر واقع شود باید مثبت، مشخص و در زمان حال باشد. هی! مراقب حرف زدنت باش!
bahar
می‌توانید بی‌درنگ قدرت خودانضباطی‌تان را با جایگزینی پیام‌های مثبت، مشخص و در زمان حال، به جای پیام‌های مناظره درونی در ناخودآگاهتان، افزایش دهید. به من اعتماد کنید، این اصل ساده، زندگی‌تان را تغییر می‌دهد. من کسانی را دیده‌ام که برای یک هفته این کار را انجام داده‌اند و از دیدن نتایج و دستاوردهایش متعجب شده‌اند. بعدها ابزارهای دیگر خودانضباطی را که با گفتگوی درونی عملکرد ـ محور ترکیب می‌شوند، یاد می‌گیرید.
bahar
مهم......مهم..... مهم هاید را دشمن خود قلمداد نکنید. بعضی افکار، ذهن شما را به حالتی تهاجمی و تضادی درونی با خودتان می‌کشاند. زمانی‌که با خودتان در ستیز هستید، انرژی باارزشتان را از دست می‌دهید، در حالی‌که می‌توانید از آن برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید. هاید را یک بچه گستاخ که درونتان زندگی می‌کند، در نظر بگیرید. این بچه کوچک هیچ‌گونه نظم، حد و مرز شخصی و توانایی چشم‌پوشی از لذت‌ها را ندارد. مانند هر بچه دیگری، هاید شما را گول می‌زند و بهانه می‌گیرد تا به آنچه خود می‌خواهد، برسد. سعی نکنید این بخش از وجودتان را از بین ببرید.
nasrin

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
تومان