بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مدیران بزرگ به دنیا نمی‌‌آیند، ساخته می‌‌شوند | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب مدیران بزرگ به دنیا نمی‌‌آیند، ساخته می‌‌شوند اثر جولی ژو

بریده‌هایی از کتاب مدیران بزرگ به دنیا نمی‌‌آیند، ساخته می‌‌شوند

نویسنده:جولی ژو
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۶از ۶۰ رأی
۳٫۶
(۶۰)
مدیریت یک تیم کار سختی است؛ چراکه در نهایت به افراد ختم می‌شود و همهٔ ما موجوداتی چندبعدی و پیچیده هستیم. همان‌طور که رسیدن به یک جایگاه ویژه منحصر به روش خاصی نیست، برای مدیریت گروهی از افراد نیز تنها یک راه وجود ندارد.
هدی✌
شناخت افراد و نیازهایشان به منظور ایجاد بهترین ابزارهای ممکن برای آن‌ها، اساس هر طراحیِ خوب است. اینکه به افراد کمک کنم تا با دیگران ارتباط برقرار کنند یکی از دلایلی بود که باعث شد جذب طراحی و مدیریت شوم. من به هیچ وجه مدیر کاربلدی نبودم، بلکه با آزمون و خطا یاد گرفته‌ام و باوجود نیات خوبم، مرتکب اشتباهات فراوانی شده‌ام. اما هر چیزی در زندگی با امتحان کردن و فهمیدن به دست می‌آید. می‌فهمید که چه چیزی به خوبی جواب می‌دهد و چه چیزی اشتباه است. درس‌هایی برای آینده‌تان می‌آموزید، اینکه رها کن یا تکرار کن.
هدی✌
هیچ‌وقت مدیریت در نظرم راحت نبود. هنوز هم چنین نظری ندارم.
هدی✌
سه احساس عمده‌ای که باعث می‌شد مسئولیت جدید برایم دشوار باشد را به یاد دارم: ترس، تردید و اینکه آیا من احمقم که چنین حسی دارم.
هدی✌
از همان نخستین روزهای زندگی‌ام می‌دانستم که دو چیز را خیلی دوست دارم، طراحی و ساختن.
هدی✌
در طراحی از او بهتر نبودم. باهوش‌تر یا باتجربه‌تر هم نبودم. حالت چهره‌اش به تنهایی کافی بود که به من نشان دهد که نمی‌توانم از او انتظار داشته باشم نسبت به مدیریت من رفتاری معمولی داشته باشد. این پیام به اندازه‌ای روشن بود که گویی با رنگ سیاه، بزرگ نوشته شده باشد: تو اصلا نمی‌دانی که داری چه کار می‌کنی. در آن لحظه حس کردم کاملا درست می‌گوید
هدی✌
آیا با پذیرش مسئولیت اشتباهاتی که مستقیما خودتان مرتکب نشده‌اید، مشکلی ندارید؟ جمله‌ای جاودانه در پوسترهای سراسر محیط فیسبوک به چشم می‌خورد که می‌گوید: «در فیسبوک هیچ چیزی مشکل دیگری نیست.»
Amin Tajammolian
به همین خاطر یادآوری مهم‌ترین خواسته به افراد خیلی اهمیت دارد. بارها و بارها جهانی که می‌خواهید ببینید را توصیف کنید. سعی کنید هر وظیفه، پروژه، تصمیم یا هدفی را به مقصود عالی‌تر سازمان مرتبط سازید. اگر تمام افراد رؤیای تیم را درک کنند، آنگاه اقدامات تیم در جهت تحقق آن هم‌راستا می‌شوند.
Amin Tajammolian
دانستن قوت‌ها، استعدادها و کارهای مورد علاقه اولین بخش فهمیدن چگونگی رهبری شما است. این نکته خیلی کلیدی است؛ زیرا مدیریت عالی حاصل به‌کارگیری نقاط قوت است، نه رفع نقاط ضعف.
Amin Tajammolian
افراد حتی در مقابل دردناک‌ترین بازخوردها دل‌نازک نیستند. هیچ کارمندی تابه‌حال به من نگفته است: «لطفا با من خیلی مهربانانه رفتار کنید.» آن‌ها به من می‌گویند: «دوست دارم با من صادقانه و روراست صحبت کنید.» کدام‌یک از شما چنین چیزی را دوست ندارید؟ رک‌وراست صحبت کردن نشان‌دهندهٔ احترام است.
Amin Tajammolian

حجم

۵۱۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۵۱۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان