بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شجاع باش دختر | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب شجاع باش دختر اثر ریشما سوجانی

بریده‌هایی از کتاب شجاع باش دختر

۴٫۰
(۲۷۲)
مشاغل چشم‌نواز هرگز آن‌طور که به‌نظر می‌رسند، نیستند
realarezu
هر زنی که می‌شناسم خسته است. ما کارهای بسیاری انجام می‌دهیم و مسئولیت‌های زیادی به عهده می‌گیریم: کار و مادری، دوست، دختر، مربی، محافظ سلامت خانواده، مراقب حیوان خانگی، طراح مسافرت و استاد برنامه‌ریزی بودن. همهٔ این امور را به استرس انجام بی‌نقص‌شان و داشتن تمایل عمیق به اولویت‌دادن به نیازهای دیگران نسبت‌به نیازهای خودمان اضافه کنید تا دستور ایجاد فرسودگی بیش‌ازحد را به دست آورید.
کاربر ۳۶۳۸۰۹۶
طنز قضیه در این است که کمال‌گرایی درحقیقت مانع تعالی می‌شود. باعث می‌شود بیش‌ازحد فکر کنیم، بیش‌ازحد تجدید نظر کنیم و بیش‌ازحد تجزیه و تحلیل کنیم: بیش‌ازاندازه به کمال‌گرایی می‌پردازیم و به‌اندازهٔ کافی عمل نمی‌کنیم.
shabi
زمانی که سطح انتظار ما از بی‌نقصی خودمان بیش از اندازه بالاست، درحقیقت مفهومی به‌نام «موفقیت» وجود ندارد؛ زیرا هیچ‌چیز هرگز کافی نیست.
دختر آسمان
از سنین کم به دختران آموزش داده شده است که محافظه‌کار باشند، تلاش کنند بالاترین نمره را برای خوشحالی والدین و معلم‌ها کسب کنند، مراقب باشند خیلی از میله‌های بازی پارک بالا نروند تا سقوط نکنند و آسیب نبینند، آرام و مطیعانه بنشینند، زیبا باشند، سازگار و دل‌پذیر باشند تا دوست داشته شوند. والدین و معلمان خوش‌نیتْ ما را به‌سوی فعالیت‌هایی هدایت می‌کنند که در آن‌ها موفق هستیم تا خوش بدرخشیم و ما را از فعالیت‌هایی که استعداد طبیعی خوبی در آن‌ها نداریم، دور می‌کنند تا احساسات و معدل نمرات‌مان خدشه‌دار نشوند. البته که قصدشان خیر است؛ هیچ پدرومادری مایل به دیدن صدمه، ناامیدی یا دل‌سردی دخترش نیست. حفاظ نرمی که اطراف ما پیچیده شده با عشق و مراقبت همراه است، به همین دلیل هیچ‌کس متوجه نمی‌شود که چقدر این مسئله ما را از ریسک‌پذیری و دنبال‌کردن رؤیاها در بزرگ‌سالی مجزا و دور می‌کند. ازطرف‌دیگر پسران پیام کاملاً متفاوتی دریافت می‌کنند. به آن‌ها آموزش داده شده است که کاوش کنند، خشن بازی کنند، با تاب ارتفاع بگیرند، به بالای میلهٔ بارفیکس بروند و در تلاش برای انجام آن زمین بخورند. آن‌ها تشویق می‌شوند که تازه‌ها را امتحان کنند، اسباب‌بازی‌ها و ابزارها را تعمیر و سرهم‌بندی کنند و اگر در بازی ضربه خوردند، از جا بلند شوند و دوباره وارد زمین شوند. پسران از سنین کم برای ماجراجویی آماده شده‌اند.
Lisa
«زندگی، متناسب با شجاعت انسان، کوچک یا وسیع می‌شود.»
farinoosh za
دختران و زنان زیر ستم کمال‌گرایی بوده‌اند
ⓜⓞⓣⓐⓗⓐⓡⓔ
زمانی که سطح انتظار ما از بی‌نقصی خودمان بیش از اندازه بالاست، درحقیقت مفهومی به‌نام «موفقیت» وجود ندارد؛ زیرا هیچ‌چیز هرگز کافی نیست.
Starr
شجاعت موضع‌گیری در زمانی است که از شما توقع می‌رود با برنامه همراه باشید و بعدازآن نیز تسلیم نشوید.
maryamn75
آناییز نین نوشته است: «زندگی، متناسب با شجاعت انسان، کوچک یا وسیع می‌شود.»
p.ch

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۲۷,۵۰۰
۵۰%
تومان