بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب غربت فرزندان خمینی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب غربت فرزندان خمینی اثر رضا رستمی

بریده‌هایی از کتاب غربت فرزندان خمینی

نویسنده:رضا رستمی
انتشارات:انتشارات صریر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأی
۵٫۰
(۱)
احمد اعتقاداتش قلبی بود آنچه را می‌گفت انجام می‌داد و به آنچه انجام می‌داد باور داشت او یک مسلمان واقعی بود همه‌ی حرکات و سکناتش مطابق دستور دین بود
flora
متانت، درایت، ایمان و وفای به عهد از ویژگی‌هایی بود که از محمد شخصیت ممتازی ساخته بود و مردم دیارش برای او حرمت و جایگاه خاصی قائل بودند.
flora
سعید انسانی الگو و نمونه بود مظهر صداقت، صفا، پاکی و عدم تعلق‌خاطر به دنیا بود می‌گفت: دنیا چند روز بیشتر نیست مهم چگونه زندگی کردن و چگونه مردن است باید زندگی و مرگ ما به شیوه‌ای باشد که فردای قیامت در برابر خداوند روسفید باشیم.
flora
محمدطاهر از همان بدایت دوره‌ی نوجوانی، عشق و علاقه‌ی ویژه‌ای به دین و حرکت بر مبنای شریعت مقدس اسلام داشت و همه او را بادیانت و صداقتش می‌شناختند. او فردی مؤمن و مقید بود و همواره در کارهای روستا پیش‌قدم بود و در این امر سهم به سزایی داشت.
flora
سکوتی پُررمز داشت کلامش گرم و دل‌نشین بود
flora
او در انجام فرایض دینی و نماز اول وقت بسیار کوشا بود.
flora
سه روز بعد از شروع جنگ سی و یکم شهریورماه سال ۱۳۵۹ حاج احمد متوسلیان یک گروه از پیشمرگان مسلمان کُرد و دیده‌بان نفوذی فرستاد پشت منطقه ی قوچ سلطان و مراکز تجمع دشمن را منهدم کرد و به نیروی دشمن و سنگرهایش آسیب زد. سی‌ام مهرماه سال ۱۳۵۹ حاج احمد متوسلیان تا بالای روستای کانی میران که به باشماق و بایوه مشرف بود را آزاد کرد و آنجا پایگاه زد.
flora
بیستم اردیبهشت‌ماه سال۱۳۵۹ شهید محمد بروجردی حکم فرمانده ی سپاه شهرستان مریوان را به جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان داد سوم تیرماه سال ۱۳۵۹ حاج احمد متوسلیان و شهید صیاد شیرازی به همراه پیشمرگان مسلمان کُرد شهرستان مریوان را آزاد کردند حاج احمد متوسلیان پیشمرگان مسلمان کُرد را مسئول برقراری امنیت و کنترل شهرکرد؛ و بعد جاده ی شهرستان مریوان، سروآباد را تا سه‌راهی روستاهای نی و برقلعه پاک‌سازی کردند.
flora
دوران هشت سال دفاع مقدس تابلوي زيبايي از عشق و ارادت رزمندگان به اسلام بود. غيرت، شجاعت، شهامت، ازجان‌گذشتگی و دین‌داری مردان وزنان در آن دوران همه ی قدرت‌های بزرگ را به‌زانو درآورد.
flora
امام خمینی (ره) فرمود: ((و چه غافل‌اند دنیاپرستان و بی‌خبران که ارزش شهادت را در صحیفه‌های طبیعت جستجو می‌کنند و وصف آن را در سرودها، حماسه‌ها و شعرها می‌جویند و در کشف آن از هنر تخیل و از کتاب تعقل مدد می‌خواهند و حاشا که حل این معما جز به عشق میسر نگردد)).
flora

حجم

۹۸۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۹۸۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۸,۶۰۰
تومان