بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب وقتی اضطراب حمله می کند | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب وقتی اضطراب حمله می کند اثر دیوید دی. برنز

بریده‌هایی از کتاب وقتی اضطراب حمله می کند

امتیاز:
۳.۹از ۵۳ رأی
۳٫۹
(۵۳)
«کنترل خود» روش بسیار ساده‌ای است. تنها کاری که باید بکنید این است که طی روز افکار منفی خود را شمارش کنید. اگر این کار را چند روزی ادامه بدهید، اغلب متوجه می‌شوید که از میزان افکار منفی شما به میزان زیاد کاسته شده است و احساس بهتری پیدا می‌کنید.
erfan erfan
پنج روش به بهبود کریستین کمک کرد. اول، به کمک روش «چه می‌شود اگر» ریشه‌های هراس او را پیدا کردیم. دوم، ناراحتی و خشم او را در معرض قرار دادیم. این هم «روش احساس پنهان» بود. و سرانجام، از ترکیب روش «غرقه‌سازی» با روش وارسی خود و پرت کردن حواس استفاده نمودیم تا او را با غولی که از آن می‌ترسید، روبه‌رو سازد.
erfan erfan
من از روشی استفاده کرده بودم که به آن اصطلاحآ غرقه‌سازی می‌گویند. به جای اینکه از آنچه می‌ترسید اجتناب کنید، به عمد و قصد خود را در معرض آنچه از آن واهمه دارید قرار می‌دهید و می‌گذارید تا در اضطراب غرق شوید. با اضطراب خود نمی‌جنگید و سعی برکنترل کردن آن ندارید، بلکه تسلیم آن می‌شوید. سرانجام، اضطراب از میان می‌رود و ناراحتی شما درمان می‌گردد.
erfan erfan
افسردگی یکی از مهم‌ترین اشکال رنج بردن است زیرا عزت‌نفس شما را کم می‌کند. علاوه براین، احساس یأس و درماندگی این توهم را ایجاد می‌کند که افسردگی شما برای همیشه ادامه‌دار خواهد بود. من همیشه گفته‌ام که افسردگی از جمله قدیمی‌ترین و ظالمانه‌ترین بیماریهاست. زیرا شما را به باور کردن مطالب و مسائلی سوق می‌دهد که وجود خارجی ندارد. با این حال، افسردگی در هرحد و اندازه هم که باشد قابل درمان است.
soodi
ویلیام جیمز: «ذهنت را تغییر بده، زندگی‌ات تغییر خواهد کرد.» آن‌چنان که بهار را باور داری، شناخت‌درمانی را هم باور کن.
soodi
به جای اینکه افکار منفی خود را رد کنید، می‌توانید آنها را به مبالغه بگیرید. سعی نکنید با آنها بحث کنید. تنها سعی کنید به آنها حالت افراطی بدهید. برای مثال، اگر احساس حقارت می‌کنید، می‌توانید به خود بگویید: «بله، حقیقت دارد. در واقع، من احتمالا حقیرترین شخص شهر خودم هستم. شاید هم در تمام کشور از من حقیرتر وجود خارجی نداشته باشد.» جالب اینجاست که این طرز برخورد در مواقعی می‌تواند مشکل شما را از میان بردارد.
erfan erfan
من همیشه گفته‌ام که افسردگی از جمله قدیمی‌ترین و ظالمانه‌ترین بیماریهاست. زیرا شما را به باور کردن مطالب و مسائلی سوق می‌دهد که وجود خارجی ندارد.
erfan erfan
در آیین بودایی آمده است که درد و رنج ما ناشی از یک واقعیت نیست، بلکه ناشی از برداشتی است که از این حقیقت داریم. بوداییها می‌گویند چیزی به نام شکست یا موفقیت وجود ندارد، نقطه قوت و ضعفی در کار نیست، اینها برچسبهایی هستند که برای داوری تجارب خود از آنها استفاده می‌کنیم.
anis maysami
تفاوت اصلی میان کسانی که از افسردگی و اضطراب رنج می‌برند و کسانی که با این مشکل روبه‌رو نیستند، این است کسانی‌که از افسردگی و اضطراب رنج می‌برند، در روحیه بد خود باقی می‌مانند. این دقیقه روحیه بد به ساعت می‌کشد، و ساعت به روز، و روز به هفته و ماه، و حتی سال و سالها امتداد پیدا می‌کند. کسانی‌که از افسردگی و اضطراب رنج نمی‌برند هم به همان اندازه گروه قبلی ناراحت می‌شوند، اما می‌دانند که چگونه به سرعت خود را از شر روحیه بد نجات دهند، و این کاری است که شما هم می‌توانید انجام دادن آن را بیاموزید.
e.azad
می‌خواهند دیگران را راضی کنند. از این‌رو، احساساتی مانند خشم را پنهان می‌کنند. وقتی احساس ناراحتی می‌کنید، مسائلتان را زیر فرش جارو می‌کنید زیرا نمی‌خواهید کسی را ناراحت کرده باشید. به قدری این کار را به سرعت انجام می‌دهید که حتی متوجه نیستید این کار را می‌کنید. در این زمان احساسات منفی در جامه مبدل به شکل اضطراب، نگرانی، هراس و یا احساس وحشت خودنما می‌شوند.
سمانه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۲۴ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۲۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۲۸,۰۰۰
۲۰%
تومان