بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب وقتی اضطراب حمله می کند | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب وقتی اضطراب حمله می کند اثر دیوید دی. برنز

بریده‌هایی از کتاب وقتی اضطراب حمله می کند

امتیاز:
۳.۸از ۵۲ رأی
۳٫۸
(۵۲)
فرض کنیم تصمیم می‌گیرید میزتان را در ساعت ۳ بعدازظهر مرتب کنید. از خود بپرسید آیا مایلید مثلا پنج دقیقه در ساعت ۳ بعدازظهر میزتان را مرتب کنید. یکی از ستونهای جدول زیر را با توجه به میل خود علامت بزنید. اگر بگویید که پنج دقیقه صرفآ ریختن یک قطره در یک سطل آب است، باید شما را به یاد این ضرب‌المثل چینی بیندازم که یک سفر هزار کیلومتری با برداشتن قدم اول شروع می‌شود. اگر بخواهید در شروع کار زیادی صورت دهید، احساس کلافه بودن می‌کنید، و احتمالا از انجام دادن کار طفره می‌روید. در این صورت، اصولا کاری صورت نمی‌دهید. اما پنج دقیقه برای انجام دادن یک کار کسل‌کننده کاملا امکان‌پذیر است. و وقتی شروع کردید، به احتمال زیاد روحیه‌ای پیدا می‌کنید که کار بیشتری انجام بدهید. پس از آنکه پنج دقیقه از کار را انجام دادید، صددرصد مأموریت خود را انجام داده‌اید و می‌توانید بدون اینکه احساس گناه بکنید، کارتان را متوقف سازید.
erfan erfan
روش بررسی شواهد به جای اینکه فرض را براین بگذارید که اندیشه‌های منفی شما حقیقت دارند، از خود بپرسید: «چه مدرک و دلیلی در این مورد دارم؟ واقعیتها چه چیزی را نشان می‌دهند؟»
erfan erfan
بوداییها می‌گویند چیزی به نام شکست یا موفقیت وجود ندارد، نقطه قوت و ضعفی در کار نیست، اینها برچسبهایی هستند که برای داوری تجارب خود از آنها استفاده می‌کنیم.
کاربر ۶۰۷۳۲۵۰
امیدواری بزرگ‌ترین داروی ضد افسردگی موجود در جهان است.
Marta
یکی از اشتباهات مهمی که اشخاص در مرحله ۱ مرتکب می‌شوند این است که سعی می‌کنند مسئله را در ذهن خود بررسی کنند. همان‌طور که قبلا گفتم، این روش به جایی نمی‌رسد. شما در دایره بسته‌ای دور می‌زنید زیرا افکار و احساسات منفی غالب و متقاعدکننده به نظر می‌رسند. اگر افکار و احساسات خود را روی کاغذ بیاورید، وظیفه شما به مراتب ساده‌تر می‌شود. بعد از آن می‌توانید یکی یکی به آنها رسیدگی کنید.
erfan erfan
من اضطراب را بیماری خوب بودن می‌نامم. اگر یکصد نفر انسان مشوش را به من نشان دهید، برایتان ثابت می‌کنم که با یکصد نفر از بهترینها و خوب‌ترینها روبه‌رو بوده‌اید.
حلما آذرخش
عبارتهای بایددار همیشه غیرمنطقی و مخرب نیستند. در واقع، می‌توان گفت که در سه مورد استفاده از بایدها بدون اشکال است: بایدهای اخلاقی، بایدهای حقوقی و بایدهای قوانین عالم هستی. اشکالی ندارد اگر بگویید: «نباید آدم بکشی.» این یک باید اخلاقی است. اشکالی ندارد اگر بگویید: «نباید بانک را سرقت کنی.» زیرا این هم یک باید قانونی و حقوقی است. و بالاخره، اشکالی ندارد اگر بگویید: «اگر این مداد را در هوا رها کنم، به سمت پایین می‌افتد.» زیرا این هم یک باید در ارتباط با قوانین مربوط به عالم هستی است.
erfan erfan
برای مثال، به جای اینکه به خودتان بگویید: «نباید خجالتی باشم»، می‌توانید بگویید: «بهتر بود اگر خجالتی نمی‌بودم.» به جای آنکه بگویید: «نباید آن اشتباه را می‌کردم»، می‌گویید: «چه عالی می‌شد اگر این اشتباه را نمی‌کردم. اما من انسان هستم و انسان گاه اشتباه می‌کند. شاید بتوانم از این حادثه درسی بیاموزم.»
erfan erfan
۸. فوبیای تعارض و اختلاف. کسانی که یکدیگر را دوست دارند، هرگز نباید با هم اختلاف پیدا کنند یا مشاجره نمایند.
erfan erfan
الگوی احساس پنهان مبتنی براین نظریه است که «خوب ظاهر شدن» علت همه اضطرابات است. اشخاص مستعد اضطراب تقریبآ همیشه مهرطلب و تأییدطلب هستند.
سمانه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۲۴ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۲۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۲۸,۰۰۰
۲۰%
تومان