بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نقاش سکوت | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب نقاش سکوت اثر الکس میکلیدس

بریده‌هایی از کتاب نقاش سکوت

انتشارات:نشر خزه
امتیاز:
۴.۲از ۶۳ رأی
۴٫۲
(۶۳)
جفت‌مون در اولین فرصت از خونه فرار کردیم، ولی زود فهمیدیم که فواصل جغرافیایی در عالم روان چیزی به حساب نمیان.
هانا
لبخند روی لب‌هایش محو شد و چیزی ناخواناتر جایش را گرفت
هانا
پسربچه‌ای در ابعاد نامتناسب شده بود.
هانا
عشق واقعی خیلی بی سر و صداست. خیلی ثابته. و از نظر نمایشی کاملاً حوصله‌سر بره. عشق عمیق، آروم و پایداره. تصور من اینه که تو عشقت رو تقدیم کتی کردی. اما اینکه اون هم عشقش رو به تو تقدیم کرده یا نه، یه سؤال دیگه‌ست.»
هانا
همین که شادی وارد زندگی‌ام شد، اعتیاد مثل یک تکه گل که به چکمه‌ام چسبیده باشد، جدا شد و رفت.
هانا
وقتی اینها را تعریف می‌کردم، هر چقدر هم که دلهره‌آور بودند، فهمیدم دیگر حسی برایم نمانده. مثل دستی که از مچ قطع شده باشد، از احساساتم جدا شده بودم. از خاطرات دردآورم، از انگیزهٔ خودکشی‌ام حرف زدم اما حس‌شان نمی‌کردم.
هانا
معالجه یعنی همین. بیمار احساساتی را که با آنها کنار نمی‌آید برای پزشکش شرح می‌دهد، پزشک احساسات را می‌گیرد و به جای بیمارش حس‌شان می‌کند. بعد آرام حاصل تلفیق همان احساسات را به خورد خود بیمار می‌دهد. همان‌طور که راث احساسات مرا به خوردم می‌داد.
هانا
ما از نوع بشریم؛ دوست داریم جلوتر از خاطراتمان راست‌راست روی زمین راه برویم. دلمان می‌خواهد فکر کنیم از مه پدید آمده‌ایم و شخصیت‌مان خودبه‌خود کامل است و خاطرات تأثیری روی ما نگذاشته‌اند
هانا
اما محیط تولد و رشد گاهی باعث بروز اشتباهاتی هم می‌شود. اکثر دختربچه‌هایی که مورد آزار قرار می‌گیرند، هیچ وقت نمی‌توانند به صورت کامل انتقامشان را بگیرند. چون زور و دفاعی ندارند. پس مجبور می‌شوند به خیالات انتقام‌جویانهٔ ذهنشان بسنده کنند. خشونت درست مثل ترس، یک واکنش است. اتفاق بدی برای آلیسیا افتاده بود، که احتمالاً در کودکی‌اش رقم خورده بود؛ اتفاقی که جوابش سال‌ها بعد در ظاهر قتل نمایان شد. یک اتفاق ساده، هر چه باشد، برای همه به شکل شلیک گلوله به صورت گابریل پدیدار نمی‌شود.
Mahsa Bi
«انتخاب شریک زندگی خیلی شبیه انتخاب معالجه. باید از خودمون بپرسیم آیا این شخص با من روراست خواهد بود؟ نقدمون رو تحمل می‌کنه؟ از اشتباهات ما جلوگیری می‌کنه؟ و قولی می‌ده که بتونه به‌اش عمل کنه؟»
Mahsa Bi

حجم

۲۵۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۲۵۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۷۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۴
۵
صفحه بعد