بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب لطفاْ معیشت خود را تدبیر فرمایید | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب لطفاْ معیشت خود را تدبیر فرمایید اثر محمدحسین شیخ‌شعاعی

بریده‌هایی از کتاب لطفاْ معیشت خود را تدبیر فرمایید

انتشارات:ناشر مؤلف
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأی
۵٫۰
(۳)
اگر برای کسب و کار شما، کلاس های آموزشی وجود دارد از آنها استفاده کنید، شاید چیزهایی برای شما داشته باشند که کارتان را متحول می کند. از زمان های مرده خود استفاده کنید و آن را با مطالعه کتاب هایی که به شغلتان مربوط می شود پر کنید.
brown man
برای رسیدن به این شفافیت، موانعش را از میان بردارید. مثلا تعارفات و رودربایستی ها را با آشنایان و دوستان، کنار بگذارید چون سهل گیری های تعارف آمیز و معامله در ابهام، اساس آشنایی ها و رفاقت ها را به هم می زند.
brown man
محاسبات مالی خود را با شفافیت پیش ببرید. چیزی را در ابهام نگذارید و از آن مهم تر کار خود را روی چیزی که جزئیاتش روشن نیست بنا نکنید. نه اینکه متّه به خشاش بگذارید فقط هر چه را که لازم است بدانید یا طرف مقابلتان بداند، به دست آورید و آشکار کنید.
brown man
نگاه رؤیا پردازِ عجول و طمّاع، می گوید همه این مال را در کاری بریز که بیشترین سود را دارد. اما نگاه واقع بینانه می گوید؛ احتیاط کن، شاید کاری که الآن به نظرت بسیار سودمند آمده، در فراز و نشیب بازار، سرمایه ات را نابود کند پس آن را در جاهای مختلف تقسیم کن تا اگر ضرری رسید به همه اش نرسد.
brown man
مؤمن نه تنها از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود، بلکه از هیج جایی که احتمال وجود مار هست، یک بار هم گزیده نخواهد شد.
brown man
انگیزه ها مهم است. پول را نباید برای پول خواست. اما تلاش برای پولدار بودن برای آبروی خود، آسایش خانواده، یاری دیگران و کار خیر اصلا دنیا نیست؛ آخرت است! این عین فرمایش معصوم است.
آسمان
باید از جایی شروع کرد حتی اگر کاری باشد که فعلا به اندازه کافی درآمد نداشته باشد. آنچه مهم است این شروع است. و چه بسیار شروع هایی که در ابتدا سخت و کم ثمر بوده اند اما فرد را در معرض مسیرها و زمینه های بهره مندی بیشتر قرار داده اند.
brown man
هر گرهی که از دیگران می گشایید، خود را شایسته آن می سازید که گره هایتان باز شود؛ با اسبابی که خدا می‌داند و شاید انتظارش را هم نداشته باشید!
mohamad
سفره گسترده ای است که می توانید از آن برای رفع گره های کارتان و بهبود معیشتتان لقمه بگیرید. پس لطفا نسبت به خودتان بخیل نباشید. بسم الله!
mohamad
تصور عموم خصوصا جامعه مذهبی و افراد متدین نسبت به مسائل اقتصادی و معیشت در اغلب موارد با نگاه دین فرق می کند. دین از ما می خواهد همه تلاش خود را برای توسعه دارایی خود و ثرومتمند شدن به کار بگیریم، آیا متدینین ما احساس چنین تکلیفی دارند؟
mohamad

حجم

۱۳۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۱۳۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان