بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب لطفاْ معیشت خود را تدبیر فرمایید | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب لطفاْ معیشت خود را تدبیر فرمایید اثر محمدحسین شیخ‌شعاعی

بریده‌هایی از کتاب لطفاْ معیشت خود را تدبیر فرمایید

انتشارات:ناشر مؤلف
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأی
۵٫۰
(۳)
امیرالمومنین ۷ فرمود: «علم وسیله تسلط است، هرکه داشته باشد با آن غالب شود و هر که ندارد مغلوب شود.» خصوصا در دنیای رقابت، که کوچک ترین اشتباهات ممکن است، زیان های بزرگی در پی داشته باشند. باید به فکر تحصیل یا تکمیل علوم و مهارت هایی بود که به توفیق شغلی و پیشگیری از اشتباه و زیان کمک می کند.
brown man
دین از ما می خواهد همه تلاش خود را برای توسعه دارایی خود و ثرومتمند شدن به کار بگیریم، آیا متدینین ما احساس چنین تکلیفی دارند؟
آسمان
خداوند فرمود: کسی که خواست من را بر هوس خود ترجیح بدهد، رزق او را برعهده می گیرم و در هر تجارتی همراهش خواهم بود. و چه وعده ای شیرین تر و قابل اعتمادتر از این؟
brown man
آیا به دنبال آرامشید و دلتان می خواهد به چیزهایی برسید که برایتان خیر باشد؟ پس دلتان را با خدا صاف کنید، به رحمت و لطف او بیندیشید و مطمئن باشید هیچ چیزی که به ضرر شما باشد انتظار شما را نمی کشد.
brown man
دین از بیچارگی و فقر و وابستگی مالی خوشش نمی آید. پس با افتخار و مطمئن در طلب دنیا باشید؛ دنیایی که سرشار از خیر و نیکی برای خود و اطرافیانتان باشد، که به قول امام صادق اگر طلب دنیا این گونه باشد، طلب آخرت است نه دنیا.
brown man
گاهی به همان خوبی که برنامه ریزی کرده اید نخواهید توانست آن را اجرا کنید یا اتفافقات غیرمنتظره برنامه ریزی و تدابیر شما را به هم می ریزند. گاهی هم اوضاع به آن بدی که به نظر می رسد نخواهد بود و از جایی که فکرش را نمی کردید خیر و خوبی به سویتان سرازیر می شود.
zeynabbanoo
به آینده و احتمالات پیش رویتان نه بدبینانه و نه خوشبینانه، بلکه واقع بینانه بیندیشید و همیشه کارتان را به گونه ای انجام دهید که بهتر از آن نمی توانستید انجامش دهید.
brown man
باید به احتمال های مختلف اهمیت بدهید. لازم نیست زیاد بدبین باشید، فقط کافی است زیاد و بی جهت به همه چیز خوش بین نباشید.
brown man
برکت غیر از مال و ثروت است. گاهی مال هست ولی برکت نیست یعنی ثمره و توقعی که از آن برای رفع نیاز و آرامش و لذت زندگی می رود در آن نیست. گاهی هم مال اندکی است که برکت زیادی دارد. زمین کوچکی است که محصول خوبی می دهد یا درآمد اندکی است که چون به چرک گناه آلوده نیست، هدر نمی رود
brown man
اگر از خدا خوبی می خواهید هم خوبی دنیا را هم در کنار خوبی آخرت بخواهید. این دستور دین است که برای فراهم آوردن اسباب زندگی آبرومندانه برای خود و خانواده تان تلاش، و دنیایتان را آباد کنید.
brown man

حجم

۱۳۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۱۳۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
تومان