بریده‌های کتاب لطفاْ معیشت خود را تدبیر فرمایید
کتاب لطفاْ معیشت خود را تدبیر فرمایید اثر محمدحسین شیخ‌شعاعی

کتاب لطفاْ معیشت خود را تدبیر فرمایید

انتشارات:ناشر مؤلف
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأی
۵٫۰
(۳)
امام رضا علیه السلام فرمود: گمان خود را نسبت به خدا نیکو گردانید چرا که خدا می فرماید: من نزد گمان بندهٔ مومنم هستم. اگر نسبت به من، گمان و توقع خیر داشته باشد برایش خیر خواهم بود و اگر نسبت به من بدگمان باشد، بدی خواهد دید. اگر شناخت ما از خدا صحیح باشد امکان ندارد به او بدگمان باشیم.
brown man
امام سجاد فرمود: «اگر وارد بازار شوم و با پولی که دارم مقداری گوشت برای خانواده‌ام بخرم که احتیاج به آن دارند این در نظر من بهتر است از اینکه بنده‌ای را آزاد نمایم.»
mohamad
امام صادق فرمود: «در زمان اقبال دنیا، شایسته ترین افراد به بهره مندی از آن، خوبان و مومنان و مسلمانان هستند نه بدکاران و منافقین و کافران.»
mohamad
انسانی که به خدا توکل می کند آرامش دارد؛ هم در حین انجام کار و چاره اندیشی، هم وقتی کارش را انجام داده است و منتظر نتیجه است و هم وقتی نتیجه را گرفت! بگذریم از این که آرامش هنگام تدبیر در انسانی که توکل کرده است، باعث می شود کارش را بهتر انجام بدهد.
mohamad
ممکن است پول زیادی داشته باشید اما رزقتان زیاد نباشد یعنی چیز زیادی از نیازتان را برطرف نکند. برکت همین جا معنا پیدا می کند. پول بابرکت بیشتر کار می کند.
mohamad
اگر طالب معیشت بهتر هستید قبل از آنکه به فکر افزایش درآمد خود باشید (که گاهی ممکن است لازم باشد و در این باره هم در شماره های آینده خواهیم گفت) به فکر لذت بردن از داشته هایتان باشید.
brown man
دین از بیچارگی و فقر و وابستگی مالی خوشش نمی آید. پس با افتخار و مطمئن در طلب دنیا باشید؛ دنیایی که سرشار از خیر و نیکی برای خود و اطرافیانتان باشد، که به قول امام صادق اگر طلب دنیا این گونه باشد، طلب آخرت است نه دنیا.
brown man
توکل کنید. یعنی در همان زمان که همه تلاشتان را برای موفقیت خود به کار می بندید چشم از اسباب ببندید و همه توقعتان متوجه خود خدا باشد. به او تکیه کنید. او پشتتان را خالی نمی کند!
zeynabbanoo
ممکن است برخی تدبیرها به تجربه و تمرین نیاز داشته باشد. حتی ممکن است برخی مشکلات را هیچ کس نتواند حل کند و اصلا قرار نباشد حل شود اما اگر «اهل تدبیر» هستید پس لابد آن قدر خردمند هم هستید که بتوانید با وجود حتی مشکلات حل نشدنی، از زندگی خود لذت ببرید و احساس خوشبختی کنید.
zeynabbanoo
آنچنان که اهل بیت فرموده اند مؤمن حسابی اگر خودش هم پول نداشت قرض می کند تا مشکل دیگران را حل کند. بسیاری از بدهکاری هایی که برای پیشوایان دینی گزارش کرده اند به این دلیل بوده است.
mohamad

حجم

۱۳۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۱۳۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد