بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب روان‌درمانی چیست؟ | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب روان‌درمانی چیست؟ اثر آلن دوباتن

بریده‌هایی از کتاب روان‌درمانی چیست؟

نویسنده:آلن دوباتن
امتیاز:
۳.۷از ۳۲ رأی
۳٫۷
(۳۲)
این تصور که اتفاقات گذشته می‌تواند بر قسمت اعظم احساسات و کنش‌های ما در زمان حال اثر بگذارد غیرقابل پذیرش و همچنین تحقیرآمیز است. این جبرگرایی روان‌شناسانه زُمخت و به ظاهر کلیشه‌ای، امید ما به برخورداری از زندگی آزادانه و ارزشمند را در بزرگسالی نفی می‌کند. این تصور که شخصیت ما متأثر از رخدادهایی است که قبل از پنج‌سالگی شکل‌گرفته، تحقیرآمیز و از برخی جهات احمقانه است. دوست داریم خلق‌وخوی خود را بر مبنای اتفاقات کنونی تفسیر کنیم. به عنوان نمونه اگر از کسی خشمگین هستیم دوست داریم دلیل این خشم را به خود او نسبت دهیم نه به اتفاقی که سه دهه قبل رخ‌داده و الان باعث دلخوری بسیار زیاد ما شده است.
سعیده افضلی
در همهٔ ارتباطات اجتماعی، ما عاقلانه اطمینان داریم که میان آنچه با مردم صحبت می‌کنیم و آنچه واقعاً در ذهن ما در جریان است فاصله زیادی وجود دارد.
Ahmad
خودشناسی پیش‌نیازی برای سلامت روانی و آرامش درونی است، نه امکان لوکس و تجملاتی.
saba
کسانی که مسبب آسیب‌های آغازین ما بودند، چنین قصدی نداشتند.
امیررضا احمدی نژاد
هر رفتار ما همواره منطق و پیش‌زمینه‌ای دارد. می‌توانیم بگوییم عدم تعادل‌ها ریشه در گذشته دارد، چون بازتاب‌دهندهٔ غرایز و نحوهٔ اندیشیدن در دوران کودکی است.
Ahmad
میل به خوب بودن یکی از دوست‌داشتنی‌ترین پدیده‌ها در جهان است، اما برای آن‌که زندگی واقعاً خوبی داشته باشیم ممکن است گاهی لازم باشد به طور شجاعانه و پرباری (بر مبنای معیارهای بچه سربه‌راه) بد باشیم.
baran
در روابط، آیا آن‌قدر عشق به خویشتن‌داریم که از یک رابطه سوءاستفاده گرانه بیرون بیاییم؟ آیا خود را حقیر می‌پنداریم و باور مطلق به چنین آسیبی را شایسته خود می‌دانیم؟ از جهتی دیگر به خاطر چیزهایی که ممکن است مقصر باشیم تا چه میزان در عذرخواهی کردن از شریک زندگی درست عمل می‌کنیم؟ تا چه میزان گرفتار خودبینی سخت‌گیرانه هستیم؟ آیا جرئت پذیرش اشتباهات را داریم؟ یا اعتراف به گناه، ما را تا مرز پوچی قرار می‌دهد؟
Behzad Ezzati
در حقیقت ما زمان حال را از دریچهٔ تنگ گذشته زندگی می‌کنیم.
Behzad Ezzati
روان‌درمانی به گونه‌ای طراحی‌شده که مشکلات زیادی را رفع کند، مشکلاتی چون فهم خودمان، اطمینان به دیگران، ارتباط موفق، احترام به توانایی‌ها، احساس آرامش کافی، اطمینان خاطر، صداقت، صراحت و حس شرم نداشتن.
razavi
این‌که زندگی را به دلخواه خود دنبال کند.
mrm77

حجم

۸۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۸۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۵۰۰
۱۵,۲۵۰
۵۰%
تومان