بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فقر احمق می کند | صفحه ۷۰ | طاقچه
کتاب فقر احمق می کند اثر سید امیرحسین میرابوطالبی

بریده‌هایی از کتاب فقر احمق می کند

۳٫۶
(۲۶۳)
اگر فربگی را بیش‌ازاندازه از بین ببرید، یا جای خالی را بیش‌ازحد کم کنید، مدیرانی خواهید داشت که آینده را گرو می‌گذارند تا از پس امروز برآیند.
صابر
دام کمیابی با مقابله با مشکلات مالی کوچک و با تونل‌زنی آغاز می‌شود، انجام کارهایی که هزینهٔ زیادی دارند خارج از تونل می‌ماند. تغییر این شرایط می‌تواند منجر به تغییر اصل منطق فقر شود.
صابر
اولین شرط برای موفقیت یک مشوق این است که جلوی چشم افراد باشد.
صابر
ضرب‌الأجل‌های متعدد طی یک دوره تأثیر بیشتری از یک ضرب‌الأجل دور و دراز در انتهای دوره دارند.
صابر
ضرب‌الأجل‌ها زمانی مفید واقع می‌شوند که در اوج فشار و در صدر ذهن جای می‌گیرند. یک محدودیت بلندمدت، مثل یک ضرب‌الأجل دور و دراز، تنها زمانی مورد توجه قرار می‌گیرد که به انتهایش نزدیک شود.
صابر
محدودیت باعث کمیابی است و کمیابی می‌تواند به مدیریت بهتر شیوهٔ «استفاده» از منابع ختم شود.
صابر
کلاس‌هایی خطی که نباید در آن‌ها غیبت کرد برای دانش‌آموزی که کاری غیر از درس‌خواندن ندارد مناسب است، اما برای فقرایی که درگیر ژانگولربازی هستند بی‌معنی است.
صابر
برنامه‌های تأمین مالی خرد در کشورهای درحال‌توسعه از این می‌نالند که افراد به اندازهٔ کافی روی فعالیت‌های پربازده سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؛ در مقابل ترجیح می‌دهند برای تسویهٔ بدهی، برآمدن از پس هزینه‌های پیش رو (مثل شهریهٔ مدرسه)، یا حتی خرید کالاهای بادوام از وام استفاده کنند.
صابر
ناتوانی‌های فقرا در وهلهٔ اول بخش لاینفک مصیبت فقیر بودن است. هر کدام از ما تحت چنین شرایطی قرار بگیریم ناتوان خواهیم شد.
صابر
مطالعات حاکی از آن است که چهار تا شش ساعت خوابیدن در شب برای مدت دو هفته به‌اندازهٔ دو شبانه‌روز نخوابیدن موجب کاهش کارایی می‌شود.
صابر

حجم

۴۷۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۴۷۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان