بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کوروش شاهنشاه آنشان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب کوروش شاهنشاه آنشان اثر افسانه کرمی‌تخت‌چوبی

بریده‌هایی از کتاب کوروش شاهنشاه آنشان

انتشارات:انتشارات آرنا
امتیاز:
۳.۸از ۳۰۲ رأی
۳٫۸
(۳۰۲)
تاریخ افسانه نیست، داستان نیست، رویا هم نیست تاریخ حقایقی است که از نسل‌ها پیش از بزرگان، پادشاهان، حکومت‌ها، دولت‌ها و غیره... شکل گرفته است. و نسل به نسل و سینه به سینه تا به‌امروز ماندگار مانده‌اند. تاریخ تغییر نخواهد کرد
مازیار
کوروش گوید: آفتاب به گیاهی حرارت می‌دهد که سر از خاک بیرون آورده باشد. اگر بخاطر ترس همیشه در پیله تنهایی خود بمانید، اگر با ترس مقابله نکنید هیچ‌گاه قدرتمند نخواهید شد و هیچ‌گاه به اهدافتان نخواهید رسید. ترس را در وجودتان بکشید و به همان چیزی بیاندیشید که خواسته شما می‌باشد.
helya.B
تصور می‌کردند زندگی و مرگ آن‌ها به خدای ساختگی شان بستگی دارد و حیات و زندگی آن‌ها وابسته به اوست بسیار سخت بود که پیامبری بتواند آن‌ها را از بت پرستی و شرک دور سازد و خدایی جدید را به آن‌ها معرفی کرده و انتظار داشته باشد که آن‌ها خدای خود را که با آن‌ها مأنوس شده‌اند را کنار گذاشته و خدای دیگری را بپرستند.
s.stark
یک ستمگر برای‌این‌که مردم را اسیر خود کند از دو چیز آن‌ها استفاده می‌نماید. از ترس‌شان و همچنین از راحت طلبی آنها. تا زمانی که برای آزادی و آرامش فردایتان تلاش نکنید همچنان همانند برده خواهی ماند و ترس آن‌را داری که روزی فرا رسد و آستیاگ آرامش را بر هم زند و خانه و کاشانه و راحتی شما را برباید. پس‌ای مردم آرامش‌امروزتان‌را قربانی آرامش آینده‌تان کنید.
fat_ma
کوروش بزرگ: "فرمان دادم تا بدنم را بدون تابوت و مومیایی به خاک بسپارند تا اجزاء بدنم ذرات خاک‌ایران ‌را تشکیل دهد".
T.Z
کوروش بزرگ هیچ‌گاه بخاطر ثروت و تمایلات نفسانی خویش کشوری را به خاک و خون نکشید بلکه حاکمان و سران کشور‌های دیگر خواهان جنگ با کوروش بزرگ بوده‌اند کوروش هیچ‌گاه به زنان و دختران کشورهای تسخیر شده تجاوز ننمود و همچنین به سربازان خود‌این اجازه را نداد که آنان‌را مورد تجاوز قرار دهند خانه و کاشانه کسی را ویران نساخت و اجازه می‌داد هر کسی همان‌گونه و به شکل گذشته به زندگی خویش ادامه دهد و با پادشاهان مغلوب به درستی که شایسته آنان است رفتار می‌نمود و عمل ناشایستی نسبت به آنان روا نمی‌داشت و همواره با سربازان خود همانند دوست رفتار می‌کرد کوروش مردیست تاریخی که هیچ‌گاه از ذهن‌ها و یادها محو نخواهد ش
~sahar~
تاریخ افسانه نیست، داستان نیست، رویا هم نیست تاریخ حقایقی است که از نسل‌ها پیش از بزرگان، پادشاهان، حکومت‌ها، دولت‌ها و غیره... شکل گرفته است. و نسل به نسل و سینه به سینه تا به‌امروز ماندگار مانده‌اند.
سپیده دم اندیشه
تربیت در پارسیان: پارسیان از ۵ سالگی فرزندان خود را تربیت می‌کنند و به آن‌ها فقط اسب سواری، تیراندازی و راستگویی را می‌آموزند. کتزیاس و گزنفون مورخان بزرگ یونانی گفته‌اند که کوروش زمانی که ۱۵ ساله بود‌اندامش به افراد ۲۰ ساله شباهت داشت. به همین خاطر داوطلبانه وارد خدمت ارتش شد. هنگامی‌که کوروش وارد ارتش شد به او تیراندازی، شمشیرزنی، سوارکاری، پرتاب کردن زوبین، نیزه بازی را آموختند. پارسیان هیچ‌گاه در آب روان آب دهان نمی‌ریزند آن‌را کثیف نمی‌کنند دست‌ها و پاهایشان ‌را در آن نمی‌شویند آن‌ها آب مورد نیاز را در ظرفی ریخته و مورد استفاده قرار می‌دهند پارسیان دروغگویی را عملی زشت و ناپسند می‌دانند و همچنین پول قرض کردن را نیز کاری بد می‌دانند چون معتقدند برای پول قرض کردن انسان مجبور می‌شود که دروغ بگوید. در زمان قدیم در‌ایران سه الفبا وجود داشت: الفبای معمولی برای مطالب عادی، الفبای مخصوص نوشتن کتب مذهبی، الفبای بزرگ که یک نت موسیقی کامل بود و با استفاده از آن همه چیز را می‌نوشتند.
marzieh
کوروش بزرگ: "فرمان دادم تا بدنم را بدون تابوت و مومیایی به خاک بسپارند تا اجزاء بدنم ذرات خاک‌ایران ‌را تشکیل دهد".
Aramesh
پس از مرگم، بدنم را طلاکاری یا نقره کاری نکنید یا در تابوت یا چیزی همانند‌این مگذارید. زودتر آن‌را در آغوش خاک بسپارید. آیا جایی فرخنده تر از خاک برای آرمیدن است؟! خاک مادر زیبایی‌هاست و دایه نیکی‌ها. در سراسر زندگی دوستدار مردمان بوده‌ام؛ شاد خواهم شد که دوباره بخشی از آن چیزی بشوم که برای مردمان خوبی فراوان ببار می‌آورد. اندرز‌های پایانی کوروش بزرگ به گفته ی «کوروش نامه» گزنفون
Amir Rahmati

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
رایگان