بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کوروش شاهنشاه آنشان | طاقچه
کتاب کوروش شاهنشاه آنشان اثر افسانه کرمی‌تخت‌چوبی

بریده‌هایی از کتاب کوروش شاهنشاه آنشان

انتشارات:انتشارات آرنا
امتیاز:
۳.۸از ۲۹۸ رأی
۳٫۸
(۲۹۸)
کوروش بزرگ: "فرمان دادم تا بدنم را بدون تابوت و مومیایی به خاک بسپارند تا اجزاء بدنم ذرات خاک‌ایران ‌را تشکیل دهد".
ᶜʳᶻ
کوروش بزرگ گوید: "دو گناه بزرگ است. یکی‌این‌که کشاورزی که از خاک غذا بیرون می‌کشد خود گرسنه بماند. دیگر آنکه توانگران خود کار نکنند و دارایی ناتوانان‌را تصرف کنند. من با آن دو گناه مبارزه می‌کنم. "
zari
یک ستمگر برای‌این‌که مردم را اسیر خود کند از دو چیز آن‌ها استفاده می‌نماید. از ترس‌شان و همچنین از راحت طلبی آنها.
Metisev
کوروش بزرگ: "فرمان دادم تا بدنم را بدون تابوت و مومیایی به خاک بسپارند تا اجزاء بدنم ذرات خاک‌ایران ‌را تشکیل دهد".
Mohsen7080
کوروش بزرگ: "من تا روزی که زنده هستم مانع از خرید و فروش برده خواهم شد و هیچ‌کس حق ندارد زن یا مردی را به عنوان برده بخرد و یا بفروشد و رسم برده داری باید بکلی از میان برداشته شود و از مزدا خواهانم مرا نسبت به اجرای تعهداتم یاری نماید. "
مازیار
.‌ای پارسیان ‌راحت طلبی را کنار بگذارید و بدانید کسانی که نابود گشتند، فدای راحت طلبی خودشان گردیدند. یک ستمگر برای‌این‌که مردم را اسیر خود کند از دو چیز آن‌ها استفاده می‌نماید. از ترس‌شان و همچنین از راحت طلبی آنها.
marzieh
اگر می‌خواهید دشمنان خود را تنبیه کنید به دوستان خود نیکی کنید.
هرگز
کوروش بزرگ هیچ‌گاه بخاطر ثروت و تمایلات نفسانی خویش کشوری را به خاک و خون نکشید بلکه حاکمان و سران کشور‌های دیگر خواهان جنگ با کوروش بزرگ بوده‌اند کوروش هیچ‌گاه به زنان و دختران کشورهای تسخیر شده تجاوز ننمود و همچنین به سربازان خود‌این اجازه را نداد که آنان‌را مورد تجاوز قرار دهند خانه و کاشانه کسی را ویران نساخت و اجازه می‌داد هر کسی همان‌گونه و به شکل گذشته به زندگی خویش ادامه دهد و با پادشاهان مغلوب به درستی که شایسته آنان است رفتار می‌نمود و عمل ناشایستی نسبت به آنان روا نمی‌داشت و همواره با سربازان خود همانند دوست رفتار می‌کرد کوروش مردیست تاریخی که هیچ‌گاه از ذهن‌ها و یادها محو نخواهد شد و به دلیل پاکدلی و انسانیت و بزرگواری‌اش نام خود را جاودان ساخته است.
سپیده دم اندیشه
آسایش و راحتی‌امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است. "
Taha
کوروش بزرگ گوید: "دو گناه بزرگ است. یکی‌این‌که کشاورزی که از خاک غذا بیرون می‌کشد خود گرسنه بماند. دیگر آنکه توانگران خود کار نکنند و دارایی ناتوانان ‌را تصرف کنند. من با آن دو گناه مبارزه می‌کنم. "
fat_ma

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
رایگان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۳صفحه بعد