بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زن؛ درک روان‌شناسی زن | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب زن؛ درک روان‌شناسی زن اثر رابرت جانسون

بریده‌هایی از کتاب زن؛ درک روان‌شناسی زن

امتیاز:
۳.۷از ۱۳ رأی
۳٫۷
(۱۳)
به تازگی تفکر غلطی رایج شده است که می‌گوید اگر کم خوب است، زیاد بهتر است. پیروی از این حرف زندگی‌ای می‌سازد که هرگز راضی‌کننده نخواهد بود.
Fereshteh Radmanesh
چه مقدار انرژی مردانگی کافی است؟ به نظر من، تا زمانی که زن، هویت مؤنث خود را حفظ کرده و از انرژی مردانگی‌اش به عنوان یک مکمل و ابزارِ آگاهانه استفاده کند، هیچ محدودیتی برای قدرت وجود ندارد. در مورد مرد هم همین‌گونه است: تا زمانی که مرد بماند و از بعد مؤنثش آگاهانه بهره جوید، می‌تواند تا می‌خواهد از انرژی زنانگی‌اش استفاده کند. افراط در هر کدام، مشکلات بزرگی پدید می‌آورد.
Fereshteh Radmanesh
ما مردان و زنان امروزی، در حال دست‌اندازی به تعداد فراوانی قوچ هستیم که ممکن است رم کرده و ما را به نابودی بکشانند. اسطوره به ما هشدار می‌دهد که قدرت مورد نیازمان را برداریم، آن‌چه لازم نیست را فدا کرده و قدرت و وابستگی را در تعادل نگه داریم.
Fereshteh Radmanesh
از آن‌جایی که قدرت به‌سان شمیشیری دولبه می‌ماند، قانون درست این است که فقط به اندازهٔ نیازمان از آن بهره جوییم – و این کار را هم در نهایت سکوت انجام دهیم. قصور در قدرت به معنای ماندن در چنگال صداهای درونی پدرانه یا مادرانه است. زیاده‌روی در قدرت هم نابه‌جاست و به سرعت منجر به لگام‌گسیختگی می‌شود که چیزی بجز خرابی به بار نمی‌آورد.
Fereshteh Radmanesh
وقتی زن بخواهد مقداری از ویژگی مردانگی را برای زندگی درونی‌اش جمع‌آوری کند، گویی می‌خواهد با قوچ‌ها رودررو شود. زنی را بدون ویژگی‌های مردانه‌اش در نظر بگیرید که تازه زندگی‌اش (مشترک) را آغاز کرده و نگاهش به دنیای زندگی مدرن است و می‌داند که باید راهش را از میان آن پیدا کند. وی می‌ترسد که کشته شود، یا دم مرگ برود، یا شخصیتش به دست جامعهٔ مردسالار، رقابت‌طلب و بی‌عاطفهٔ ما خُرد شود. قوچ نماد یک خصوصیت عظیم، غریزی، مردانه و بنیادی است که می‌تواند به ناگاه مانند عقده‌ای متجاوز در شخصیت فرد فوران کند.
Fereshteh Radmanesh
با شروع ازدواج، زن و شوهر مانند دو دایرهٔ مجزا هستن که بخشی از آن‌ها روی هم افتاده است. جدایی بین این دو بسیار زیاد است و هر یک وظایف خود را دارد. هر چه این دو پیرتر می‌شوند، کم‌کم از ذکاوت دیگری باخبر می‌گردنند، و بالاخره دو دایره بیشتر و بیشتر با هم مماس می‌شوند.
Fereshteh Radmanesh
نادیده گرفتن بعد دیگری از روند مرتب‌سازی هم آسان است – بعد درونی. هرقدر که عناصر ناخودآگاه در طلب نظم فراوان باشد، به همان میزان هم زیاده‌روی‌های دنیای بیرونی به ما هجوم می‌آورد. از ویژگی‌های اصلی زن مرتب‌سازی بعد درونی و محافظت خانواده‌اش از سیلاب‌های درون است، که اگر نه بیشتر، کمتر از افراط‌های دنیای بیرونی‌مان طاقت‌فرسا نیستند. احساسات، ارزش‌ها، زمان‌بندی، محدودیت‌ها – این‌ها همگی زمینه‌های شگفت‌انگیز مرتب‌سازی است که منجر به پرورش ملاک‌های باارزش‌تر می‌شود و این مفاهیم برای زن و زنانگی خاص هستند.
Fereshteh Radmanesh
همیشه مسیری را دنبال کنید که رابطه با انیما یا انیموس را حفظ کند، زیرا دقیقاً باید به همین طریق زندگی کنید.
Fereshteh Radmanesh
در مفهوم یونانی-الیمپوسی، برای انسانی که تجربه‌ای خداگونه را پشت سر می‌گذارد، پنجره‌ای رو به درک خودآگاهی خداگونه نیز باز می‌شود. وقتی وارد این مسیر شوید، هرگز نخواهید توانست به روش‌های ساده، بیخیال و ناآگاه گذشته روی بیاورید
Fereshteh Radmanesh
بهترین راه حل این معضل، کاملاً ثابت ماندن است، که سایک در نهایت قادر به انجامش می‌شود. به محض اینکه از احساساتش نسبت به خودکشی عبور کند، در کمال آرامش یکجا می‌نشیند. اگر عقلتان به جایی نمی‌رسد، اگر کاملاً از گردونه خارج شده‌اید، بهترین راه ثابت ماندن است.
Fereshteh Radmanesh

حجم

۷۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۷۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان