بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بلشویسم؛ از تئوری تا عمل | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب بلشویسم؛ از تئوری تا عمل اثر برتراند راسل

بریده‌هایی از کتاب بلشویسم؛ از تئوری تا عمل

انتشارات:نشر علم
امتیاز:
۳.۳از ۸ رأی
۳٫۳
(۸)
اگر بلشویک‌ها در قدرت باقی بمانند، ترس از کمونیسم محو خواهد شد و دولتی شبیه به حکومت‌های آسیایی تشکیل خواهند داد؛ چیزی شبیه حکومت ما در هندوستان.
yazdaan
یک کمونیست واقعی تفکری جهانی دارد. برای مثال لنین، تاحدی که من توانستم درک کنم، برای سایر کشورها نیز به همان اندازهٔ روسیه نگران است.
yazdaan
بلشویسم به‌لحاظ داخلی حکومتی آریستوکراسی است
yazdaan
این را از مارکس آموختیم که کمونیسم با دردی مهلک به‌وجود می‌آید.
yazdaan
خستگی و بدبختی ناشی از جنگ، ابزار لازم برای موفقیت بلشویک‌ها بود.
yazdaan
همچنین معتقدم برخی از انواع سوسیالیسم از سرمایه‌داری بهتر و برخی دیگر از سرمایه‌داری بدتر است.
yazdaan
بی‌توجهی و بدبینی و خستگی و تمام بدبختی‌های بغرنج، باعث می‌شود تا بیکاران شرایط و انرژی لازم را برای فعالیت نداشته باشند. با از بین بردن کاخ‌ها و بیهودگی و بی‌مصرفی و جایگزین کردن خانه‌های رعیتی و شغل مناسب برای تمام مردان و زنان، دیگر فرصت بدبینی و ناامیدی باقی نخواهد ماند.
yazdaan
مهم‌ترین وجه انقلاب روسیه تلاش برای تحقق کمونیسم است. من معتقدم کمونیسم برای جهان لازم است. به‌کارگیری آرزوهای مردم در مسیر تحقق کمونیسم، برای قهرمانان این انقلاب ضروری است. حتی اگر بلشویسم به نتیجه نهایی خود نرسد، به‌عنوان تلاشی درخشان، از سوی اقشار مترقی بشریت سزاوار ستایش و قدردانی است. اما روشی که مسکو برای ایجاد کمونیسم در پیش گرفته است، به‌عنوان اهدافی پیشرو، بسیار جسورانه، خطرناک و خشن است و
yazdaan
، راسل با نقد عملکرد بلشویک‌ها، راهکار ارائه می‌دهد. در کشاکش بخش دوم، مخاطب تیزبین می‌تواند گرایش راسل به سوسیالیسم را دریابد. او نقد سرمایه‌داری را به‌شکل ظریفی انجام می‌دهد.
yazdaan

حجم

۱۰۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

حجم

۱۰۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
۳۰,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۶
۷
صفحه بعد