بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آیا روزهای خوشی در انتظار بشر است؟ (یک مناظره) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب آیا روزهای خوشی در انتظار بشر است؟ (یک مناظره) اثر آلن دوباتن

بریده‌هایی از کتاب آیا روزهای خوشی در انتظار بشر است؟ (یک مناظره)

۳٫۱
(۱۰)
مت ریدلی: چیزهایی هستند که برایم نگران‌کننده هستند؛ روندهایی که در مسیر اشتباه قرار می‌گیرند و اگر بیش از حد قوی باشند، می‌توانند مسیر بهبود و پیشرفت را منحرف کنند. رادیارد گریفیتز: مثلا چه چیزهایی؟ مت ریدلی: خرافات. در جهان تعداد فزاینده‌ای به روایت‌های بنیادگرا از مذاهب روی آورده‌اند. اینجا دربارهٔ مذهب و آیین خاصی صحبت نمی‌کنم؛ دربارهٔ تمام ادیان حرف می‌زنم.
احسان رضاپور
«برای یک کرم که در ریشهٔ خردل زندگی می‌کند، جهان همان ریشهٔ خردل است.»
sheloo
چهارمین موضوع، صلح است. ویرانگرترین کنش انسانی یعنی جنگ میان دولت‌های قدرتمند، از مد افتاده است. کشورهای توسعه‌یافته در ۷۰ سال گذشته، هیچ جنگی با هم نداشته‌اند و قدرت‌های بزرگ هم حدود ۶۰ سال است که این‌گونه هستند. جنگ‌های داخلی همچنان ادامه دارد اما میزان تخریب آنها کمتر از جنگ‌های بین‌ایالتی است و تعدادشان هم کمتر شده.
Dexter
چیزی در ابعاد یک تکه نان این امکان را به شما می‌دهد که نامه‌های خود را ارسال کنید، گفت‌وگوی زنده داشته باشید، فیلم‌ها را تماشا کنید، مسیر خود را پیدا کنید، عکس بگیرید و به صدها نفر بگویید که صبحانه چه خورده‌اید.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
در سالی که من دبستان را تمام کرده بودم، وجود دارد که در آن نتیجه گرفته بود: «به باور من، چشم‌انداز بشریت دردناک، دشوار و شاید مأیوس‌کننده است و در واقع چیز خاصی که بتواند ما را در آینده امیدوار نگه دارد، وجود ندارد.» فقط یک یا نهایتا دو دهه بعد بود که فهمیدم هر کدام از این تهدیدها زنگ خطر اشتباهی و یا به‌شدت آمیخته با بزرگنمایی بود. آیندهٔ مخوف آن‌قدر جلو نیامد. زندگی هم برای اکثریت قریب به اتفاق انسان‌ها بهتر و بهتر شد.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
معتقدم بالای ستون فقرات، چیزی قرار گرفته است که دوست دارم آن را گردوی معیوب بنامم. ذهن گردویی‌ای که تحرکات بسیار مخربی دارد و در برابر انواع خاصی از آموزش، مصونیت داشته و در برابر هر کوششی که برای حل مسائلش باشد، پایداری می‌کند.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
عصر به‌خیر. اسم من رادیارد گریفیتز است و مجری مناظره‌های مونک هستم. مفتخر هستم به برگزاری مباحثهٔ امشب.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
فکر می‌کنم بسیاری از بدترین جنبش‌های تاریخ، زاییدهٔ ذهن آنهایی است که به کمال‌گرایی اعتقاد داشتند؛ دانشمندان، سیاستمداران و دیگرانی که فکر می‌کردند می‌توانستند همه‌چیز را یک‌بار و برای همیشه درست کنند. این فلسفه‌ای است که به‌طرزی باورنکردنی برای زندگی خطرناک است. کمال‌گرایان در میان ما آنهایی هستند که همیشه جهان را ویران و ویران‌تر می‌کنند. پیشرفت واقعی بشر همیشه حاصل فعالیت افرادی است که تواضع بیشتری به خرج داده‌اند و بر عیب‌های خود و دیگران واقف بوده و سعی در ایجاد بهشتی بر زمین نکرده‌اند.
shahram naseri
شوخ‌طبعی زادهٔ شکاف مابین امید و واقعیت است. آنهایی هم که می‌دانند چگونه بخندند همان‌هایی هستند که قادر به همدردی با امیدهای ناامید و رؤیاهای درهم‌شکستهٔ ما هستند. و ما باید واجد همهٔ آنها باشیم.
shahram naseri
صادقانه بگویم، کمال‌گرایی چیز وحشتناکی است. عصبانی می‌شویم هنگامی‌که گمان می‌کنیم بهشت را از دست داده‌ایم و درون ترافیک و شلوغی گیر افتاده‌ایم، کلیدها را گم کرده‌ایم، رابطهٔ ناامیدکننده‌ای داریم و دورنمای شغلی‌مان مطلوب نیست. خشمگین هستیم و حس این‌که مستحق این وضعیت نیستیم، ما را آزار می‌دهد. این خطر گذار عمر است. از قبول تقدیر دست می‌شوییم و گمان می‌بریم همه‌چیز باید بی‌نقص باشد و می‌توانیم بر همهٔ مشکلات شناخته‌شده چیره شویم. چرا افراد مسن عاشق گل‌ها هستند؟ آنها به گل‌ها عشق می‌ورزند چون از سرشت ناقص حیات آگاهی دارند و می‌خواهند قدر برخی نمونه‌های کوچک کمال، نظیر گل‌ها را بدانند.
shahram naseri

حجم

۱۵۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱۵۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان