بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قرعه‌ی زندگی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب قرعه‌ی زندگی اثر فردریک بکمن

بریده‌هایی از کتاب قرعه‌ی زندگی

نویسنده:فردریک بکمن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۴۳ رأی
۳٫۷
(۴۳)
شاید همه درباره زادبومشان این‌طور احساس کنند: جایی که از آن می‌آییم هرگز عذرخواهی نمی‌کند، هرگز نمی‌پذیرد که راجع به ما در اشتباه بوده است. او فقط آنجا در انتهای بزرگراه می‌نشیند و نجواکنان می‌گوید: «شاید الان کاملاً ثروتمند و قدرتمند باشی و شاید با ساعت‌های گران‌قیمت و لباس‌های فاخر به خانه بیایی. ولی با این کارها نمی‌توانی سر مرا کلاه بگذاری چون شخصیت واقعی تو را می‌شناسم. تو یک پسر کوچولوی ترسو بیشتر نیستی.»
Elaheh Dalirian
اکثر قریب به اتفاق آدمهای موفق یکباره عوضی نشده‌اند، ما مدتها قبل از این عوضی بوده‌ایم و علت موفقیتمان هم همین است.
Mary gholami
افراد خوشبخت چیزی از خودشان برجای نمی‌گذارند. آن‌ها زندگی می‌کنند تا زنده بمانند و در روی زمین تنها مصرف‌کننده هستند.
کاربر ۲۴۵۴۹۲۰
تنها چیز با ارزش روی کره زمین، وقت است. یک ثانیه هم برای خودش یک ثانیه است و جای بحثی در این خصوص وجود ندارد.
کاربر ۲۴۵۴۹۲۰
ما سوگوار چه چیز هستیم؟ زمان.
پویا پانا
در کنار ساحل روا قدم می‌زدم که دو سگ را در حال دویدن در کنار ساحل دیدم که داشتند در امواج آن بازی می‌کردند. در همین موقع از خود پرسیدم: آیا تا به حال به اندازهٔ این‌ها شاد بودی؟ آیا می‌توانی این قدر شاد باشی؟ آیا ارزشش را دارد؟
پویا پانا
آدم‌های خوشبخت هیچ چیزی را اختراع نکرده‌اند، دنیای آنها دنیایی است؛ بدون هنر، موسیقی و آسمان خراش‌ها، هیچگونه آیین نو و نوآوری در آن وجود ندارد. همهٔ رهبرانت، همهٔ قهرمانانت همواره انسان‌های جان شیفته‌ای بوده‌اند. درحالیکه انسان‌های خوشبخت هیچ وقت جان شیفته نیستند، آن‌ها عمرشان را صرف درمان یک بیماری یا بر افراشتن یک هواپیما از روی زمین نمی‌نمایند. افراد خوشبخت چیزی از خودشان برجای نمی‌گذارند. آن‌ها زندگی می‌کنند تا زنده بمانند و در روی زمین تنها مصرف‌کننده هستند. من این چنین نیستم.
پویا پانا
تنها چیز با ارزش روی کره زمین، وقت است. یک ثانیه هم برای خودش یک ثانیه است و جای بحثی در این خصوص وجود ندارد.
پویا پانا
زادبوم، جایی است که هیچ وقت نمی‌شود از آن فرار کرد و نیز هیچ وقت نمی‌شود در آن باقی ماند. چون دیگر شاید خانه‌ات در آنجا نیست.
پویا پانا
هیچ وقت آن مقدار که به فرزندت توجه داری، فرزندت به تو توجه ندارد. از فرزندانت می‌خواهی که خوب باشند، ولی آنها حتی به حرف‌هایت گوش نمی‌دهند، و این زمان می‌گذرد و دیگر هم باز نخواهد گشت
Raana

حجم

۲۳۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۵ صفحه

حجم

۲۳۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۵ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان