بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب گندزدن بس است | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب گندزدن بس است اثر گری‌جان بیشاپ

بریده‌هایی از کتاب گندزدن بس است

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۱۹ رأی
۳٫۲
(۱۹)
گاهی این اتفاق به‌شکل حذف‌کردن صبحانه و به‌جای آن راضی‌شدن به یک بسته شکلات به‌نظر می‌رسد. یا شاید شما یکی از کسانی باشید که همیشه عادت دارند کارها را عقب بیندازند، ولی همیشه موفق می‌شوند آن‌ها را در آخرین لحظه انجام دهند؛ بنابراین زیاد به آن اهمیت نمی‌دهید. زندگی‌کردن در دقیقهٔ نود؟ هان؟ چنین چیزی چطور برای‌تان جواب می‌دهد؟ احتمالاً در روابط‌تان هم مثال‌هایی وجود دارد. به مواقعی فکر کنید که بر سر هیچ دعوا می‌کنید، کینه‌ها را بیش از حد پیش خود نگه می‌دارید، احساسات‌تان را مخفی می‌کنید یا درباره‌شان دروغ می‌گویید، خودتان یا دیگران را به‌سختی قضاوت می‌کنید، یا فقط این‌که به مادر، پدر، و دوستان‌تان به‌قدری که لازم است، زنگ نمی‌زنید. آیا مطمئناً چنین چیزی خودتخریبی نیست؟
کاربر ۱۱۷۵۴۲۲
تخریبی که دارم از آن حرف می‌زنم، به آن مثال‌های به‌شدت مشخص محدود نمی‌شود. این تخریب، همچنین چیزی است که ازطریق روش‌های کوچکی در طول روز اتفاق می‌افتد. این تخریب چیزی است که همگی انجام می‌دهیم، و تقریباً همیشه در حال انجامش هستیم. می‌تواند چیزی به‌سادگیِ این باشد که سر صبح دائماً دکمهٔ چُرتِ ساعت را بزنید، یا گرایشی در دیررسیدن به مکان‌هایی که برنامه داشتید به آن‌جا بروید. نه آن‌قدر دیر که تبدیل به مشکل بزرگی شود؛
کاربر ۱۱۷۵۴۲۲
در بحث خودتخریبی، تخریب را ما و بر ضد ما، انجام می‌دهیم، و چنین کاری تقریباً می‌تواند تمام چیزهای خوب را در زندگی‌مان نابود کند. بااین‌حال، این نوعی خراب‌کاری عمدی است، کاملاً عمدی.
کاربر ۱۱۷۵۴۲۲
هیچ‌چیز به‌اندازهٔ میل انسان به حق‌داشتن مخرب نیست.
کاربر ۱۱۷۵۴۲۲
چیزی که فکر می‌کنید «بیداری است»، درحقیقت خواب است. ممکن است نزدیک آخر عمرتان بیدار شوید؛ ولی چنین چیزی احتمالاً برای‌تان بسیار دیر خواهد بود. دست‌کم به این موضوع آگاه باشید.
کاربر ۱۱۷۵۴۲۲
تفکر یک وقفه است. پیشرفت واقعی وقتی در زندگی‌تان در دسترس قرار می‌گیرد که خودتان و واکنش‌های خودکارتان را برای هرچیزی که زندگی به شما پیشکش می‌کند، دچار وقفه می‌کنید.
کاربر ۱۱۷۵۴۲۲
وقتی می‌گویم «فکرکردن»، دربارهٔ آن نوعِ تعمق، به‌فکرفرورفتن، یا اندیشیدن حرف نمی‌زنم که در گذر زندگی روزانه‌تان انجام می‌دهید؛ آن‌هم درحالی‌که بنزین می‌زنید یا ساندویچ موردعلاقه‌تان را درست می‌کنید. بلکه از درگیریِ با دقت و ارادی با یک ایده حرف می‌زنم. تفکر واقعی وقتی می‌تواند اتفاق بیفتد که الگوهای موجودتان، یعنی تمام چیزهایی که می‌دانید، به چالش کشیده و دچار وقفه شوند.
کاربر ۱۱۷۵۴۲۲
برای مبتدی‌ها، این کتاب ضربهٔ کوچک اما شدیدی برای طرز فکرشان است.
کاربر ۱۱۷۵۴۲۲
شما خودِ مشکل و راه‌حل هستید!
کاربر ۱۱۷۵۴۲۲
در یک زمان خاص، تنها می‌توانیم یک رفتار را داشته باشیم. نمی‌توانید در یک لحظه هم‌زمان عصبانی و عاشق باشید. تنها یکی از آن‌ها امکان‌پذیر است. نمی‌توانید هم بخشندگی و هم ناراحتی داشته باشید یا بی‌اعتنا و غمگین باشید. در هر لحظه‌ای از زمان، همیشه در حالت یک رفتار و تنها یک رفتار هستید.
کاربر ۱۱۷۵۴۲۲

حجم

۱۴۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

حجم

۱۴۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
۱۴,۵۰۰
۵۰%
تومان