بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی | طاقچه
کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی اثر استیون هاوکینگ

بریده‌هایی از کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی

۲٫۸
(۳۰)
نتیجه‌ای که او می‌گیرد این است که چون مهبانگ، لحظهٔ آغاز زمان است و پیش از مهبانگ زمان معنایی ندارد، بنابراین خدا وقت نداشته تا بتواند جهان هستی را خلق کند. آنگاه که هاکینگ دیدگاه‌اش را پیش پاپ مطرح می‌کند، پاپ در پاسخ او می‌گوید خدا پیش از مهبانگ داشته دوزخ را برای آنانی که چنین پرسش‌هایی را مطرح می‌کنند، آماده می‌کرده است.
arash
پس چگونه است که عدّه‌ای از هستی یا نیستی چیزی به پیچیدگی خدا حرف می‌زنند، خدایی که خود از اسرار حل‌ناشدنی جهان هستی است. خوانندهٔ تیزبین باید بداند که همهٔ حرف‌های دانشمندان، آنگاه که از قلمرو علم فراتر می‌روند، چه بسا اساس منطقی نداشته باشند. در پندار نمی‌گنجد که جهان هستی، با این همه شکوه، ظرافت، و پیچیدگی، معماری توانا نداشته باشد.
arash
بیشتر مواقع علمی- تخیلی امروز، علم واقعی فردا است.
سینا علیمرادی
بنابراین به یاد بسپارید که ستارگان را بنگرید، نه سرتان را به زیر بگیرید و پاهای‌تان را ببینید. بکوشید به هر آنچه می‌بینید معنا ببخشید و از آنچه جهان را هستی می‌بخشد در شگفت آیید. زندگانی هر اندازه هم مشکل باشد، کاری خواهد بود که شما بتوانید انجام دهید و در آن کامیاب شوید. مهم این است که هرگز تسلیم نشوید. افسار خیال‌پردازی را رها کنید. آینده را بسازید.
سینا علیمرادی
جهان در حال انبساط نقش خالق هستی را انکار نمی‌کند بلکه بر این که خالق چه زمانی جهان را آفریده باشد، حدّ و مرزی قائل می‌شود.» هاکینگ جایی می‌گوید خدا هست و جایی دیگر می‌گوید خدا نیست
arash
خود هاکینگ از واپسین نظریه‌ای به نام نظریهٔ M صحبت می‌کند که در آن طبیعت یازده بُعد دارد و شرح می‌دهد که به خاطر تاب‌خوردگی بیش‌از اندازهٔ هفت بُعد آن، ما قادر نیستیم این هفت بُعد را تجربه کنیم.
arash
امروزه ما ابزار بزرگتری برای کشف داریم، از جمله شتاب‌دهنده‌های ذره‌ای، اَبَرکامپیوترها، تلسکوپ‌های فضایی، و آزمایش‌هایی چون پژوهش‌های آزمایشگاه رصدخانهٔ امواج گرانشی تداخل‌سنج لیزری. با وجود این، خیال‌پردازی هم‌چنان یکی از قدرتمندترین ابزار ماست. با خیال‌پردازی می‌توانیم به هر نقطه از فضا و زمان که خواستیم برویم. با خیال‌پردازی می‌توانیم آنگاه که با خودرو رانندگی می‌کنیم یا در میهمانی در حالی که تظاهر می‌کنیم داریم به حرف‌های خسته‌کنندهٔ کسی گوش می‌دهیم، در ذهن‌مان شاهد پدیده‌های شگفت‌انگیز طبیعت باشیم.
سینا علیمرادی
آنگاه که انسان با امکان مرگ زودرس روبروست، پی می‌برد که کارهای زیادی دارد و نمرده باید انجام‌شان دهد.
شاهین
حال دانشمندی چون استیون هاکینگ را در نظر بگیرید که به قول خودش بعداز اینشتین، سرشناس‌ترین دانشمند قرن بیستم است
arash
هرگاه بدانیم که شیء چگونه کار می‌کند، خواهیم توانست آن را به کنترل درآوریم.
سینا علیمرادی

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد