بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قلب قرآن | صفحه ۱۵ | طاقچه
کتاب قلب قرآن اثر سیدمحمدصدیق قطبی‌راد

بریده‌هایی از کتاب قلب قرآن

انتشارات:انتشارات اریش
امتیاز:
۴.۰از ۸ رأی
۴٫۰
(۸)
به آنان که زیر بار قرض‌اند، عنایت ویژه می‌کند و می‌گوید بر آنکه تنگدست و بی‌نواست، تا زمانی که به گشایشی برسد، مهلت دهید و موعد پرداخت را به تعویق افکنید و اگر دیدید اساساً قادر به بازپرداخت نیست، بهتر است بر او ببخشید. (بقره/۲۸۰)
عبدالوهاب
سه دسته امور هستند که می‌توانند ما را تیره کنند. یکی بلایای این جهانی، دیگری آزارها، حسدها و دشمنی‌های آدمیان و سومی رویگردانی و مسدود کردن دریچه‌های شعور و احساس خود از جهات متعالی وجود. انسداد در برابر وزش‌های روحانی که از منافذ عالَم مادی، به سمت ما می‌آید. شرح صدر، جان دارویی است برای این سه عامل تیرگی‌آور.
عبدالوهاب
دل دریایی دلی است که نمی‌توان با افکندن سنگی آن را تیره کرد. دل دریایی، دل عارفان است که چیزی توانایی تیره کردن آن را ندارد. دریای فراوان نشود تیـره به سنگ عارف که برنجد تُنُک‌آب است هنوز (گلستان، باب دوم
عبدالوهاب
روحِ قرآن، آن دسته از مضامین است که مرتبط با روحیات و نگرش‌های معنوی است. روحیات و نگرش‌هایی از این دست: هستی عبث و باطل نیست؛ زندگی و رنج‌های آن، اسباب آزمایش و ابتلاست؛ رفتارهای ما، آثار متناسب دارند و نظام جهان، اخلاقی است؛ رستگاری در گروِ پارسایی و حدومرزشناسی است؛ آدمی در برابر هم‌نوعان خود مسؤول است و باید در ازایِ احسان‌ِ خدا، به دیگران احسان کند و...
عبدالوهاب
قرآن، به ما دعا کردن را هم می‌آموزد. اینکه چه بخواهیم و چطور بخواهیم، متضمن عالی‌ترین مضامین قرآن است. مگر آدمی چیست جز مطلوب‌ها و جستن‌ها؟ قرآن به ما یاد می‌دهد که چه بخواهیم و چگونه بخواهیم.
عبدالوهاب
از قلبت فتوا بخواه. نیکی آن است که دل و درونت بدان آرام و قرار گیرد و بدی آن است که دلت را بخراشد و درونت را متزلزل گرداند، اگر چه همهٔ مردم، چیز دیگری فتوا دهند.
کاربر ۱۴۲۲۴۹۱
«إِلَّا مَنْ تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ عَمَلًا صَالِحًا فَأُولَئِک یبَدِّلُ اللَّهُ سَیئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ» (فرقان: ۷۰)؛ «مگر کسی که توبه کند و ایمان آورد و کار شایسته کند پس خداوند بدی‌هایشان را به نیکی‌ها تبدیل می‌کند.»
کاربر ۱۴۲۲۴۹۱
روح، قاصد و حاویِ حیات و عاملِ جریان و حرکت است و از این‌رو با دمیدن نفحه‌ای از روحِ خدا، آدمی زندگی می‌یابد. از همین‌روست که عیسی مسیح نیز «روحٌ مِنه» است
هـُـدا
شاید کمتر کسی می‌داند که یکی از نام‌های قرآن، روح است
هـُـدا
راه راست را باید هر لحظه تحسّس کرد.
هـُـدا

حجم

۲۰۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

حجم

۲۰۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان