بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ذهن بی‌حصار، عبور از مرزها برای پیشرفت و کشف سرزمین‌های جدید | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب ذهن بی‌حصار، عبور از مرزها برای پیشرفت و کشف سرزمین‌های جدید اثر مجتبی لشکربلوکی

بریده‌هایی از کتاب ذهن بی‌حصار، عبور از مرزها برای پیشرفت و کشف سرزمین‌های جدید

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۴۹ رأی
۴٫۵
(۴۹)
پرسش از درد و مبارزه است که راهگشاست.
هدی✌
با خود خلوت کنید و سه سؤال از خود بپرسید: - موفقیت را در سطح زندگی شخصی/سازمان/کشور چه چیزی تعریف می‌کنم؟ - برای رسیدن به چنین موفقیتی، حاضرم برای چه چیزی مبارزه کنم؟ - برای رسیدن به چنین موفقیتی، حاضرم چه دردی را تا کجا تحمل کنم؟
هدی✌
اینکه «از چه چیزی لذت می‌بریم» موفقیت ما را تعیین نمی‌کند، بلکه «چه درد و رنجی را می‌خواهیم تحمل کنیم» آیندهٔ ما را می‌سازد.
هدی✌
فقط زمانی می‌توانیم یک کارآفرین موفق شویم که خطر کردن، بلاتکلیفی، شکست‌های متوالی و کار طولانی روی چیزی که هنوز نمی‌دانیم موفق خواهد بود یا نه را بپذیریم.
هدی✌
احساسات خوبی که در اثر آرزوها و رویاها در وجود ما شکل می‌گیرد تعیین‌کنندهٔ موفقیت ما نیست! بلکه احساسات بدی که مایلیم و قادریم برای رسیدن به آن احساسات خوب تحمل کنیم تعیین‌کننده‌اند.
هدی✌
مردم می‌خواهند بدون خطر کردن، بدون فدا کردن و بدون موکول کردن لذت‌ها و ولخرجی‌ها به آینده موفق و ثروتمند شوند.
هدی✌
پرسش درستی که باید از خودمان بپرسیم این است: در چه حوزه‌ای می‌خواهید «درد» بکشید و می‌خواهید برای چه چیزی «مبارزه» کنید؟ این پرسش نقش اساسی در موفقیت ما دارد.
هدی✌
نمی‌توان زندگی بی‌دردی داشت.
هدی✌
خداوند خود فرموده است که شما را گوناگون را آفریدم! قرار نیست این گوناگونی در قالب استانداردها و پیش‌فرض‌ها بخشکانیم. شاید درون من یک پسرک نقاش وجود دارد و درون تو یک دخترک جواهرساز. دختر کوکی شکلاتی درون خود را بیابیم و آزادش کنیم.
هدی✌
منطقه طلایی اختصاصی جایی است که سه ویژگی را هم‌زمان داشته باشند: - علاقه‌مندی: شور و شوق درونی نسبت به آن دارید. - توانمندی ویژه: ذاتاً در آن توانمندی بالاتری نسبت به دیگران دارید. - ارزشمندی: حوزه‌ای که با ارزش‌های شما همخوانی داشته باشد و همچنین برای جامعه خلق ارزش کند.
هدی✌
امروز ما با طیف بسیار وسیع و گسترده‌ای از انواع دوره‌های آموزشی مواجه هستیم. دوره‌های دانشگاهی و رسمی، دوره‌های کوتاه‌مدت، دوره‌های آنلاین و ...، اما فراموش نکنیم که بهترین دورهٔ پیشنهادی و مناسب برای هر کدام از ما آن دوره و مسیر آموزشی است که خود برای خود خلق می‌کنیم.
هدی✌
به رشته‌ای که تحصیل می‌کنید و یا شغلی که کار می‌کنید علاقه‌مند هستید؟
هدی✌
هیچ‌کس نمی تواند آینده و اتفاقات آن را به خوبی پیش‌بینی کند؛ پس باید آماده و منعطف بود. انعطاف‌پذیری‌ای که نتیجه‌اش، برنامه‌داشتن بعد از خوردن اولین مشت است.
هدی✌
«مایک تایسون»، قهرمان اسبق بوکس جهان، جمله ای دارد که قابل توجه است: «هرکسی برای خودش برنامه دارد تا وقتی که اولین مشت می‌خورد توی فکش! بازیکن واقعی از آن لحظه به بعد مشخص می‌شود»
هدی✌
ما قادریم در ظاهر به چیزی (فیلم گربه) توجه کنیم و همزمان چیز دیگری (مسایل پیچیدهٔ ریاضی) را واکاوی کنیم.
هدی✌
روان‌شناسان و عصب‌پژوهان به یک یافتهٔ عجیب رسیده اند. آن‌ها می‌گویند وقت تلف‌کردن می‌تواند کمک کند انسان مسایل را بهتر حل کند و خلاق‌تر شود.
هدی✌
«تفکر باز» از شنیدن هرگونه ایدهٔ جدید و متفاوت فارغ از منبع آن آغاز می‌شود.
هدی✌
در تفکر باز آنچه اهمیت دارد کاربردی بودن ایده برای اهداف ماست نه اینکه چه کسی آن را گفته است.
هدی✌
فرصت‌ها و سال‌ها، روزها و ساعت‌ها می‌گذرد، اما دریغ از تفاهم روی موضوعات استراتژیک و توافق روی اقدامات استراتژیک. زندگی/سازمان/کشور در «تفکر بسته» می‌پوسد و مرداب می‌شود!
هدی✌
در گذشته سازمان‌ها میلیاردها دلار صرف تحقیق و توسعه می‌کردند، اما اکنون می‌گویند این کافی نیست. ممکن است ایدهٔ نوآورانه از دل مشتریان یا شرکای تجاری شما جوانه بزند.
هدی✌

حجم

۴۵۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۴۵۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان