بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ذهن بی‌حصار، عبور از مرزها برای پیشرفت و کشف سرزمین‌های جدید | صفحه ۱۱ | طاقچه
کتاب ذهن بی‌حصار، عبور از مرزها برای پیشرفت و کشف سرزمین‌های جدید اثر مجتبی لشکربلوکی

بریده‌هایی از کتاب ذهن بی‌حصار، عبور از مرزها برای پیشرفت و کشف سرزمین‌های جدید

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۴۹ رأی
۴٫۵
(۴۹)
انسان مسئول است، اگر می‌دانیم باید بگوییم، و اگر نمی‌دانیم بگذاریم آن‌ها که سخنی دارند، آزادانه مطرح کنند.
هدی✌
در کشورداری: آیا لازم است که دولت مدرسه‌داری، بیمارستان‌داری و کارخانه‌داری کند یا اینکه باید روی زیرساخت‌های نرم مانند محیط کسب‌وکار، قانون‌های پایه، مقررات تسهیل‌کننده و مشوق‌های انگیزاننده کار کند؟ تا کی می‌خواهیم قیچی-کلنگی فکر کنیم؟
هدی✌
در زندگی فردی: از خود بپرسیم چقدر از سرمایه‌گذاری‌ام را روی دارایی‌های فیزیکی (مانند خانه، ماشین و ساید بای ساید) انجام می‌دهم و چقدر را به دارایی‌های نامشهود (ایجاد شبکهٔ ارتباطی، برندسازی شخصی و مهارت‌های نرم) تخصیص می‌دهم؟ سرمایه‌گذاری کلنگی می‌کنم یا سرمایه‌گذاری بی‌وزن؟
هدی✌
با بودجه‌های میلیاردی ساختمان‌های دولتی و تجهیزات اداری دولتی نو می‌شوند اما قوانین پایهٔ کشور برای ۵۰ سال پیش است. حاضریم برای خرید ساختمان ۲۰ میلیارد تومان بدهیم اما برای اختصاص بودجهٔ ۵۰ میلیونی به اصلاح قوانین کهنه دل‌درد می‌گیریم. کافی است به تاریخ قانون تجارت، قانون محاسبات عمومی و قانون برنامه و بودجهٔ کشور نگاه کنیم که برای سال‌های دور، خیلی دور است.
هدی✌
تجربه به دفعات ثابت کرده است که اموری که زمان و خط پایان ندارند، میل به جاودانگی دارند؛ اما وقتی زمان می‌گذارید، حتی اگر آن را برای سه بار رعایت نکنید، بالاخره در چهارمین بار آن را عملی خواهید کرد.
هدی✌
ویکتور هوگو عادت داشت برهنه مشغول نوشتن شود و به پیش‌خدمت خود می‌گفت لباس‌هایش را قایم کند تا نتواند بیرون برود.
هدی✌
آدم‌ها هنگامی که به آینده فکر می‌کنند، توان تصمیم‌گیری عقلایی دارند، ولی در موقعیت حال، ملاحظات کوتاه‌مدت بر اهداف بلندمدتشان چیره می‌شود.
هدی✌
تنبلی و به فردا انداختن هزینه‌های فردی، سازمانی و ملی فراوانی دارد.
هدی✌
سندروم "از شنبهٔ هفتهٔ بعد" گریبان‌گیر همه ماست.
هدی✌
سه نفری که بیش از همه در محیط کار و فعالیت حرفه‌ای با ما ارتباط دارند بیشترین تأثیر را در یادگیری‌های اسمزی ما دارند. انتخاب و گماشتن دقیق این سه نفر تأثیری بسیار اساسی در حرفه‌ای شدن ما دارد.
هدی✌
کتاب عصارهٔ دانش و شخصیت نویسندهٔ آن است. اگر خود را در کتاب‌های خوب محاصره کنیم، آنگاه افکارمان رشد می‌کند.
هدی✌
در شرایط دشوار و خشن محیطی، دو نکته را در نظر بگیرید: به پدیده‌های معمولی اطرافتان نگاه کنید و از خود بپرسید از همین مسئلهٔ پیش‌پاافتاده چه استفاده‌ای می‌توانم بکنم؟
هدی✌
اگر می‌خواهید هر روزتان یک گام بلند به سوی پیشرفت باشد، اول از همه باید بدانید که می‌خواهید در پنج سال یا ده سال آینده به کجا برسید
هدی✌
همان‌طور که اهمیت کارها یکسان نیست، ساعت‌ها هم ارزش یکسانی ندارند.
هدی✌
بیشتر ما با دو نوع کاملاً متفاوت از کارها مواجه هستیم، سطحی و پیچیده. کارهای سطحی مانند چک کردن ایمیل‌ها، وقت ملاقات‌ها، اطلاعات حرکت وسایل نقلیه و… کوچک هستند و برای انجام شدن به استعدادهای شما نیازی ندارند. اما برای انجام دادن کارهای پیچیده باید از توانایی‌هایتان بهره ببرید. کار سطحی از اخراج شما جلوگیری می‌کند، اما کار پیچیده موجب ارتقای شما می‌شود و باید اولویت داشته باشد. ‌
هدی✌
پس از بیدار شدن از انجام دادن کارهایی که رفتارتان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد مثل چک کردن ایمیل، تلگرام، فیس‌بوک و … پرهیز کنید. چرا؟ چون پاسخ دادن به این سؤال و آن درخواست شما را وارد گفتگوها و فعالیت‌هایی می‌کند که اصلاً قرار نبود انجام شود و اصلاً در اولویت نیست.
هدی✌
مکان اسفنج‌های شما سرنوشت شما را تغییر می‌دهد.
kamiar
زندگی سراسر حل مسئله است
kamiar
نرخ حیاتی مثبت: در زندگی شخصی به ازای هر انتقاد، غر زدن و نکتهٔ منفی ۵ بار سیگنال مثبت از جمله تحسین، تعریف و بازخورد مثبت ارائه کنید؛ چون هر سیگنال منفی ۵ برابر بیشتر و بادوام‌تر از سیگنال مثبت است.
mehdi pashazade
در مدیریت استراتژیک مفهومی داریم به نام آغاز از پایان! این مفهوم می‌گوید برای اینکه امروز بدانی چه قدمی باید برداری، باید بدانی که فردا کجا می‌خواهی باشی.
m.shaiesteh

حجم

۴۵۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۴۵۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان