بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عقاید یک دلقک | صفحه ۱۰ | طاقچه
کتاب عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل

بریده‌هایی از کتاب عقاید یک دلقک

۳٫۵
(۱۵۲)
گمان نمی‌کنم هیچ انسانی در دنیا قادر باشد یک دلقک را درک کند، حتی یک دلقک هم نمی‌تواند دلقک دیگری را خوب بشناسد، چون در این رابطه پای رشک یا غرض‌ورزی در میان است.
parastoo
شما سال‌هاست که در امور شخصی من دخالت می‌کنید، ولی وقتی من موضوع کم‌اهمیتی را مطرح می‌سازم و شما را با حقیقت مواجه می‌کنم برای‌تان ناخوشایند جلوه می‌کند و از کوره درمی‌روید.
parastoo
مدت‌هاست از حرف زدن با دیگران راجع‌به پول و هنر دست کشیده‌ام. هر وقت این دو مقوله کنار هم قرار گیرند، هرگز نمی‌توان انتظار حفظ تعادل را داشت: برای هنر، یا کم‌تر از آن‌چه درخورش است پرداخته شده و یا بیش‌تر از آن. یک‌بار در یک سیرک سیار انگلیسی، دلقکی را دیدم که از نظر حرفه‌ای بیست‌بار و از لحاظ هنری ده‌بار بیش‌تر از من توانایی داشت، اما هر شب چیزی کم‌تر از ده مارک دستمزدش بود: اسمش جیمز اِلیس بود و حدود پنجاه سال داشت. وقتی او را به شام دعوت کردم ــ غذای ما املتِ گوشتِ خوک، سالاد و پای سیب بود ــ حالش به هم خورد: چون ده سال بود که این مقدار غذا را در یک وعده نخورده بود. از وقتی با جیمز آشنا شده‌ام، دیگر راجع‌به پول و هنر حرف نمی‌زنم.
parastoo
با خودم فکر کردم که به ده بروم و از یکی از کشیشان مدرسهٔ قدیمی‌ام مشورت بخواهم. اما تمام این مردک‌ها انسان را موجودی چندهمسری می‌دانند (به همین دلیل با قاطعیت از سیستم تک‌همسری دفاع می‌کنند). و به نظرآن‌ها من یک هیولا و آدم شریر خواهم آمد، و پند آن‌ها چیزی بیش از یک راهنمایی سربسته در حد رفتن به محل‌هایی که به گمان آن‌ها در آن‌جا عشق خریدوفروش می‌شود نخواهد بود
parastoo
سکوت سلاح خوبی است.
parastoo
یک هنرمند همچون زنی است که چیزی غیر از ابراز محبت و عشق نمی‌داند و فریب هر مرد بی‌سروپای الاغی را می‌خورد.
نسیم رحیمی
مادرم بوی هیچ‌چیز نمی‌داد. یکی از اصول زندگی‌اش این بود: " خانم‌ها به‌هیچ‌وجه نباید کوچک‌ترین بویی در فضا پخش کنند." شاید به همین دلیل است که پدرم یک معشوقهٔ خیلی زیبا دارد که به‌هیچ‌وجه از خود بویی پخش نمی‌کند، اما سرووضعش طوری است که به نظر می‌رسد باید زن خوش‌بویی باشد.
نسیم رحیمی
روح به هر کجا که دلش بخواهد پرواز می‌کند
نسیم رحیمی
شکل‌های عجیب‌وغریب و ناشناخته‌ای از فحشا وجود دارد که در قیاس با آن‌ها، فحشای واقعی، حرفه‌ای شرافتمندانه و درست به حساب می‌آید: چون در آن‌جا حداقل در مقابل پول چیزی هم عرضه می‌گردد.
.ً..
آن‌ها برای مقاصد خودشان همه‌چیز را " به خدمت" درمی‌آورند و همه‌چیز تأثیری سوءتفاهم‌آمیز و گیج‌کننده خواهد داشت
Hamid_R_khani

حجم

۳۸۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۱ صفحه

حجم

۳۸۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۱ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان