بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خرده‌ عادت ها | صفحه ۱۵۰ | طاقچه
کتاب خرده‌ عادت ها اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب خرده‌ عادت ها

۴٫۰
(۱۶۱۸)
هروقت می‌خواهید رفتارتان را تغییر دهید، می‌توانید خیلی راحت از خودتان بپرسید: ۱. چطور می‌توانم آن‌را واضح کنم؟ ۲. چطور می‌توانم آن‌را جذاب کنم؟ ۳. چطور می‌توانم آن‌را ساده کنم؟ ۴. چطور می‌توانم آن‌را لذت‌بخش کنم
helia
فاز مشکل ‌۱. نشانه: موقع کار‌کردن روی یک پروژه به بن‌بست می‌خورید. ۲. اشتیاق: حس می‌کنید گیر کرده‌اید و می‌خواهید از این حسِ استیصال خلاص شوید. فاز راه‌حل ۳.پاسخ: گوشی همراه‌تان را درمی‌آورید و به شبکه‌های اجتماعی سرمی‌زنید. ۴.پاداش: میل به داشتن حس آسودگی شما به نتیجه رسیده است. سرزدن به شبکه‌های اجتماعی به حس گیرافتادن موقع کار ربط داده می‌شود.
helia
اولین هدف پاداش، خرسندی از رسیدن به موضوع اشتیاق است. بله، پاداش خودش فوایدی دارد. غذا و آب تأمین‌کننده‌ی انرژی موردنیاز برای بقا هستند. ترفیع‌گرفتن باعث رسیدن به پول و احترام بیش‌تر می‌شود. داشتن بدن ورزیده‌تر به سلامت شما کمک می‌کند و روی روابط عاطفی‌تان تأثیر می‌گذارد؛ ولی فایده‌ی اولیه‌‌ی این‌ها این است که باعث می‌شوند با رسیدن به غذا یا موقعیت بهتر یا تأیید دیگران، خرسند شوید.
helia
پاداش هدف نهایی عادت است. نشانه فقط برای جلب‌کردن توجه شما به پاداش است. اشتیاق به‌دلیل میل به رسیدن به پاداش است. پاسخ هم برای گرفتن آن پاداش است. به‌دنبال پاداش‌ها هستید؛ چون شما را به دو هدف می‌رسانند: ۱. خشنودتان می‌کنند؛ ۲. به شما چیزی می‌آموزند.
helia
همه‌ی عادت‌ها از این چهار مرحله و به همین ترتیب عبور می‌کنند: نشانه، اشتیاق، پاسخ و پاداش.
helia
است که بر کسی که می‌خواهید باشید تمرکز کنید، نه بر چیزی که می‌خواهید به دست بیاورید. - هویت شما از دل عادت‌های‌تان بیرون می‌آید. هر عمل مثل رأی‌دادن به آن آدمی است که دوست دارید بشوید. - برای رسیدن به بهترین نسخه‌ی ممکن از خودتان باید دائم عقایدتان را ویرایش و هویت‌تان را به‌روز کنید و آن‌را گسترش دهید. - دلیل واقعی اهمیت‌داشتن عادت‌ها این نیست که می‌توانند باعث نتیجه‌ی بهتر شوند (بااین‌که توانایی انجام این کار را هم دارند)، بلکه اهمیت‌شان به این دلیل است که می‌توانند عقاید شما راجع‌‌به خودتان را تغییر دهند.
کاربر ۴۳۰۰۴۸۱
شما قدرت تغییردادن باورهای‌تان را دارید. هویت‌تان روی سنگ حک نشده است. هر لحظه انتخابی دارید. می‌توانید با عادت‌هایی که امروز انتخاب می‌کنید، همان هویتی را انتخاب کنید که می‌خواهید تقویتش کنید. در این‌جا به مقصود عمیق‌تر این کتاب و دلیل واقعی اهمیت‌داشتن عادت‌ها می‌رسیم.
helia
هدف این نیست که کتابی بخوانید، بلکه هدف این است که به آدمی کتاب‌خوان «تبدیل» شوید. - هدف این نیست که در دوی ماراتن شرکت کنید، بلکه هدف این است که به فردی دونده «تبدیل» شوید. - هدف این نیست که نواختن سازی را بیاموزید، بلکه هدف این است که به فردی نوازنده «تبدیل» شوید. رفتار شما معمولاً منعکس‌کننده‌ی هویت شماست. کاری که می‌کنید نشان می‌دهد چه نوع آدمی هستید و آگاهانه یا ناآگاهانه چه عقایدی داری
helia
اگر می‌خواهید بدانید در زندگی به کجا دست می‌یابید، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که مسیر دستاوردها و شکست‌های ناچیز خود را دنبال کنید و ببینید انتخاب‌های روزانه‌ی شما در ده یا بیست سال آینده به کجا ختم خواهند شد
helia
دستاوردهای شما مقیاس اندازه‌گیری عادت‌های‌تان هستند. دارایی خالص‌تان مقیاس اندازه‌گیری عادت‌های مالی‌تان است. وزن‌تان مقیاس اندازه‌گیری عادت‌های غذایی‌تان است. دانش‌تان مقیاس اندازه‌گیری عادت‌های یادگیری‌تان است. نظم خانواده‌تان مقیاس اندازه‌گیری عادت‌های نظافت شماست. شما آن چیزی را به دست می‌آورید که به‌طور مکرر انجام می‌دهید.
helia

حجم

۵۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

حجم

۵۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان