بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رومی (جلال الدین محمد) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب رومی (جلال الدین محمد) اثر بهمن شکوهی

بریده‌هایی از کتاب رومی (جلال الدین محمد)

نویسنده:بهمن شکوهی
انتشارات:انتشارات نگاه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۵۰ رأی
۴٫۱
(۵۰)
جلال‌الدین گفت: سید، من تنها هستم. برادر، مادر، گوهر و پدرم همه رفته‌اند. برهان‌الدین گفت: مولای من، کسی که خدا را دارد هیچ‌وقت تنها نیست،
atiye
برهان‌الدین، تقدیر همه ما مقدّر است؛ ما در آنچه برای خودمی سازیم مقدّریم، تقدیرمان را خودمان می‌نویسیم مثل تور صیدی که خرد خرد می‌بافیم، فرار از هر گره تور کار سهلی به نظر می‌رسد امّا وقتی گره‌ها از حد گذشت و تور تمام شد صیدِ ساخته خود می‌شویم، یکی برای خودش تورمی بافد و گرفتار می‌شود و یکی برای خودش بال می‌بافد پرواز می‌کند،
آرام
من از خود خسته‌ام کسی را ز جنس خود می‌خواهم که دوست و قبله خود کنم، آیا می‌فهمی اینکه می‌گویم من از خودم خسته شده‌ام یعنی چه؟ من از سمرقند تا بغداد و از اسکندریه تا دمشق و از دمشق تا قیصریه را گشته‌ام، شاگرد معلمینی بزرگ بوده‌ام و شاگردان زیادی داشته‌ام امّا رفیقی برای خود نیافته‌ام، روح من از اعصار و قرون می‌آید و اگر کسی آن را نبیند افسرده و ملول می‌شود، مردم تنم را می‌بینند و حتی به ژنده‌پوش بودنم با چشم حقارت نگاه می‌کنند امّا کسی روح اثیری مرا نمی‌بیند، حتی اگر گنج باشی دلت می‌خواهد روزی کسی تو را بیابد چنانچه خدا خواست تا اذهان او را بیابند و دست به آفرینش دستگاه خلفت زد. حالا آمده‌ام در تو روحم را از ملالت برهانم، تنهایی درد غریبی است مولای من!
مسلم عباسپور
از خویشتن خویش برون آمدم آنگونه که مار از پوست خود آنگاه در خویشتن نگریستم دیدم که من اویم
ali
جلال‌الدین پرسید: شما از جماعت جعفری چه ایرادی می‌گیرید؟ بهاءولد گفت: هیچ ایرادی جز آنکه در تکریم امامشان غلو می‌کنند، عشق آدم را کور می‌کند و وقتی در چیزی غرق شوی می‌میری، حال آن چیز می‌خواهد آب باشد یا خاک یا عشق یا امام.
ali
ما هم یک روز خواهیم مرد، خوشا به حال کسی که عاشق باشد و عاشق بمیرد.
مسلم عباسپور
ما زنان درد هم را می‌فهمیم.
Parinaz
فیلسوف می‌گوید من این را فهم کردم، من آن را فهم کردم، من همه‌چیز را فهم کردم تو غلط کردی همه‌چیز را فهم کردی، تو به‌قدر فهم خود، فهم کرده‌ای امّا همه حقایق و معانی در قدر فهم تو نیست.
Parinaz
اگر زنان سؤالی از تو می‌کنند نه آن است که جواب آن را نمی‌دانند، آنها اقرار می‌خواهند نه جواب!
Parinaz
شما با چشمانتان دنیا را نگاه می‌کنید امّا با ذهنتان آن را می‌بینید، اگر ذهنتان نبیند، چشمانتان به درد نخواهد خورد.
مروارید ابراهیمیان

حجم

۵۱۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۷۵ صفحه

حجم

۵۱۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۷۵ صفحه

قیمت:
۱۸۷,۰۰۰
تومان