بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اختراع قوم یهود | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب اختراع قوم یهود اثر احد علیقلیان

بریده‌هایی از کتاب اختراع قوم یهود

نویسنده:شلومو زند
انتشارات:نشر نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۱۶۰ رأی
۳٫۳
(۱۶۰)
گمان نمی‌کنم که کتاب بتواند دنیا را تغییر دهد، اما هنگامی که دنیا شروع به تغییر می‌کند به دنبال کتاب‌هایی متفاوت می‌گردد.
fateme.gbi
به نظرم رسید که صرف عمر در دانشگاه تل‌آویو در میان مجموعه وسیع کتاب‌ها و اسناد مربوط به تاریخ یهود بی‌آن‌که وقتی صرف خواندن و پرداختن به آن‌ها کنم خیانت به حرفه‌ام است. برای استادی باسابقه سفر به فرانسه و ایالات متحده برای گردآوری مطالب درباره فرهنگ غرب و برخورداری از قدرت و آرامش محیط دانشگاه یقینآ خوشایند است. اما در مقام مورخی که در شکل دادن به حافظه جمعی جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنم نقش دارد احساس می‌کردم که وظیفه‌ام مشارکت مستقیم در حساس‌ترین جنبه‌های این کار است.
Mr.Sep
اسرائیل همان‌طور که نمی‌توانست در مورد مرزهای سرزمینش تصمیم بگیرد مرزهای هویت ملی‌اش را نیز نتوانست ترسیم کند. از آغاز در تعریف اعضای قوم یهود مردد بود.
Zeinab
دینور نگران بود که اگر پذیرفته شود که یهودیان به خواست خود کشورشان را ترک کردند، این پذیرش ادعای دوباره‌شان را بر این سرزمین در عصر جدید سست خواهد کرد
کاربر X
ملت ... گروهی از افراد است که اشتباهی مشترک درباره نیاکان‌شان و نفرتی مشترک از همسایگان‌شان آن‌ها را متحد کرده است.
میتسوکی
به‌طور کلی نظام‌های آموزشی به شما می‌آموزد که پس از تفکر و بررسی شروع به نوشتن کنید ــ یعنی باید پیش از شروع نوشتن نتیجه را بدانید
taha55
نسل جوان روزنامه‌نگاران و منتقدان دیگر خصلت‌های جمعی والدین‌شان را بازتاب نمی‌دهند و به دنبال الگوهای اجتماعی پرورش‌یافته در لندن و نیویورک می‌گردند. جهانی شدن چنگال خود را در عرصه‌های فرهنگی حتی عرصه‌های فرهنگی اسرائیل فرو برده و در این فرایند بنیان افسانه‌هایی که «نسل سازندگان» را پرورش داد سست کرده است. جریان فکری موسوم به پساـ صهیونیسم اکنون، گرچه در حاشیه، در نهادهای دانشگاهی گوناگون یافت می‌شود و تصویرهایی ناآشنا از گذشته به‌دست داده است. جامعه‌شناسان و باستان‌شناسان و جغرافی‌دانان و دانشمندان علوم سیاسی و فیلسوفان و حتی فیلم‌سازان در واژگان بنیادی ناسیونالیسم مسلط چون‌وچرا می‌کنند.
Mr.Sep
گمان نمی‌کنم که کتاب بتواند دنیا را تغییر دهد، اما هنگامی که دنیا شروع به تغییر می‌کند به دنبال کتاب‌هایی متفاوت می‌گردد. شاید ساده‌لوح باشم، اما امیدم این است که کتاب حاضر یکی از آن‌ها باشد.
Yas Balal.جواد عطوی
باید اذعان کرد که تفاوت میان آنچه پژوهش من درباره تاریخ قوم یهود القا می‌کرد با درک معمول از تاریخ ــ هم در اسرائیل و هم در دنیای بزرگ‌تر ــ من و خوانندگانم را به یک اندازه متحیر کرد. به‌طور کلی نظام‌های آموزشی به شما می‌آموزد که پس از تفکر و بررسی شروع به نوشتن کنید ــ یعنی باید پیش از شروع نوشتن نتیجه را بدانید (من مدرک دکتری‌ام را به همین شیوه گرفتم). اما حالا که مشغول نگارش بودم دست‌ودلم می‌لرزید.
هادی
گمان نمی‌کنم که کتاب بتواند دنیا را تغییر دهد، اما هنگامی که دنیا شروع به تغییر می‌کند به دنبال کتاب‌هایی متفاوت می‌گردد.
Seyyed Tabatabaei

حجم

۴۹۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۴۴ صفحه

حجم

۴۹۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۴۴ صفحه

قیمت:
۱۹۵,۰۰۰
تومان