بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اختراع قوم یهود | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب اختراع قوم یهود اثر احد علیقلیان

بریده‌هایی از کتاب اختراع قوم یهود

نویسنده:شلومو زند
انتشارات:نشر نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۱۶۰ رأی
۳٫۳
(۱۶۰)
همه می‌دانند که پس از اعلامیه کورش که به تبعید مشهور بابل پایان داد فقط بعضی از تبعیدیان و فرزندان‌شان به اورشلیم بازگشتند. بقیه، که احتمالا اکثریت بودند، تصمیم گرفتند در مراکز فرهنگی شرق در حال شکوفایی بمانند و پیشرفت کنند، جایی که نخبگان سنت‌های دینی غنی را پروراندند که در سراسر جهان باستان گسترش یافت.
کاربر X
گیره محکم افسانه‌های ملی دیرزمانی است که شل شده است. نسل جوان روزنامه‌نگاران و منتقدان دیگر خصلت‌های جمعی والدین‌شان را بازتاب نمی‌دهند و به دنبال الگوهای اجتماعی پرورش‌یافته در لندن و نیویورک می‌گردند.
حــق پرســت
با این همه، نوع کمیابی از کثرت‌گرایی لیبرال در اسرائیل هست که در زمان جنگ ضعیف می‌شود اما در دوره صلح کارکردی بسیار خوب دارد. تا کنون در اسرائیل بیان گستره‌ای از عقاید سیاسی در رویدادهای ادبی و مشارکت احزاب عرب در انتخابات پارلمانی (به شرط آنکه در ماهیت یهودی کشور چون‌وچرا نکنند) و انتقاد از مقامات منتخب ممکن بوده است. از پاره‌ای آزادی‌های لیبرالی ــ مانند آزادی مطبوعات و آزادی بیان و آزادی انجمن ــ حمایت می‌شود و عرصه عمومی هم پرتنوع است هم امن.
arash
در قرن بیستم هم بیشتر بر همین منوال بود. پس از سقوط امپراتوری عثمانی، ساکنان ترکیه جدید دریافتند که آریایی‌های سفیدپوست، و از اعقاب سومری‌ها و حِتّی‌ها، هستند. یک افسر بریتانیایی تنبل که مرزهای عراق را دلبخواهی می‌کشید یک خط کاملا راست کشید؛ کسانی که یک‌شبه عراقی شده بودند اندکی بعد از مورخان معتبرشان شنیدند که از اعقاب بابلیان باستان و عرب‌ها، و از اخلاف جنگجویان پهلوان صلاح‌الدین ] ایوبی[هستند. بسیاری از شهروندان مصری تردید نداشتند که نخستین دولت ملی‌شان پادشاهی فراعنه کافر باستانی بودند که منافاتی با مسلمان مؤمن بودنشان نداشت.
Hepatitis G
روح قوانین اسرائیل نشان می‌دهد که در آغاز قرن بیست‌ویکم هدف کشور خدمت به یهودیان است و نه خدمت به اسرائیلی‌ها، و فراهم کردن بهترین شرایط برای اخلاف فرضی این قوم است نه همه شهروندانی که در اسرائیل زندگی می‌کنند و به زبان آن حرف می‌زنند. درواقع هرکه از مادری یهودی زاده شده باشد می‌تواند هم خدا را داشته باشد هم خرما را ــ آزاد است در لندن یا نیویورک زندگی کند، با این اطمینان خاطر که کشور اسرائیل مال اوست، حتی اگر نخواهد تحت حاکمیت آن زندگی کند. اما هرکه از صلبی یهودی به دنیا نیامده باشد و در یافا یا ناصره زندگی می‌کند احساس خواهد کرد که کشوری که در آن به دنیا آمده هرگز مال او نخواهد بود.
کتاب خوب بخوانیم
درباره مشروعیت طرح صهیونیستی نگرانی وجود داشت، آیا همه باید بدانند که توده‌های یهودی مهاجر اخلاف مستقیم «بنی‌اسرائیل» نبودند ــ چنین مشروعیت‌زدایی ممکن بود به معارضه گسترده با حقانیت وجود کشور اسرائیل منجر شود.
کاربر X
عهد عتیق که به دست نویسندگان بسیار نوشته شده و سپس دیگران طی سالیان بسیار آن را تصحیح و از نو تصحیح کردند پر از تناقض است.
کاربر X
مکتوبات روحانیان، بخش عمده عهد عتیق، پس از بازگشت از تبعید بابل نوشته شده بود. این بدین معنا بود که روایت تاریخ باستانی یهودیان نه فرهنگ ملتی نیرومند و برتر بلکه از آنِ فرقه‌ای کوچک بود، که او آن را «کم‌خون» نامید، که از بابل بازگشت. این راه را برای معارضه با درستی قصه‌های پهلوانی درباره خاستگاه ملت یهود گشود.
کاربر X
ملت ... گروهی از افراد است که اشتباهی مشترک درباره نیاکان‌شان و نفرتی مشترک از همسایگان‌شان آن‌ها را متحد کرده است.
blue tit
گمان نمی‌کنم که کتاب بتواند دنیا را تغییر دهد، اما هنگامی که دنیا شروع به تغییر می‌کند به دنبال کتاب‌هایی متفاوت می‌گردد
maede

حجم

۴۹۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۴۴ صفحه

حجم

۴۹۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۴۴ صفحه

قیمت:
۱۹۵,۰۰۰
تومان