بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب غلبه بر عزت نفس پایین با CBT (درمان‌شناختی - رفتاری) | صفحه ۶۰ | طاقچه
کتاب غلبه بر عزت نفس پایین با CBT (درمان‌شناختی - رفتاری) اثر استفان پالمر

بریده‌هایی از کتاب غلبه بر عزت نفس پایین با CBT (درمان‌شناختی - رفتاری)

۳٫۸
(۶۴)
بینش مهم نیست که چقدر جنبه‌های منفی خودمان را باور داریم، بلکه موضوع حائز اهمیت این است که آنها را به عنوان یک واقعیت درست در ذهن خود نگنجانیم و پرورش ندهیم.
fatemeh
بهترین تعریفی که می‌توان برای عزت‌نفس در نظر گرفت، اعتماد داشتن به توانایی‌ها و ارزش‌های شخصی‌مان می‌باشد. این بدان معنا نیست که شما در همهٔ زمینه‌ها بهترین هستید بلکه داشتن احساس راحتی و آرامش با خودتان حتی در زمانی که، در واقع در بهترین حالت نیستید. این یعنی پذیرش خودتان با همهٔ نقاط قوت و ضعف در حالی که هنوز برای پیشرفت خویش فرصت‌هایی دارید. بنابراین به زبان ساده‌تر، عزت‌نفس به معنی اعتماد و ایمان داشتن به خویش است
fatemeh
خویشتن‌پذیری سالم در برابر خویشتن‌پذیری ناسالم تا زمانیکه چیزی را نپذیریم، توانایی تغییر دادن آن را نداریم. محکومیت و سرزنش نفس، رهایی نیست، ستم کردن است. کارل گوستاو یونگ
soroushams
یادگیری اینکه هیچ چیزی به اسم شکست در تجربه کردن ریسک وجود ندارد بسیار مفید است – فقط موفقیت و کسب تجارب وجود دارد.
denizmeshkin
هیچ رویای غیرممکنی وجود ندارد. فقط محدودهٔ ادراک ما است که تعیین می‌کند چه چیزی ممکن است.
Zhra
زمانی که شروع به پذیرش خویشتن می‌کنید در واقع شروع به دوست داشتن خودتان کرده‌اید. زندگی زمانی خوشایند می‌شود که رابطهٔ شما با خودتان خوب باشد.
Zhra
"اگر بتوانی با پیروزی و بدبختی ملاقات کنی و با این دو دغل‌کار مانند هم رفتار کنی آن موقع موفق هستی ..."
sargol
یکی از اهداف این کتاب تشویق شما برای درک این موضوع است که ارزش زیادی دارید فقط به خاطر اینکه شما وجود دارید. زمانی که یاد می‌گیرید در خود تغییرات مثبتی بدهید باعث افزایش ارزش شما می‌شود نه اینکه ایجاد آن.
sargol
پذیرش خویشتن راه نجات ما خواهد بود. می‌توانیم بین ارزش نهادن به خودمان بعنوان یک شخص و قبول اینکه انسان جایزالخطا است، و کسی که دم به دقیقه اشتباه می‌کند، تمایز قایل شویم. این قلب خویشتن‌پذیری است. اگر ما در انجام کاری شکست بخوریم به این معنی نیست که کاملاً شکست خورده و درمانده‌ایم. اگر احمقانه رفتار کنیم باعث نمی‌شود تبدیل به شخص احمقی شویم. پذیرش خویشتن تفاوت بین شخص ما و رفتار ما را کاملاً تصدیق می‌کند.
sargol
اگر فقط بتوانیم احساس خوب را وقتی که دیگران ما را تحسین می‌کنند و یا وقتی که ترفیع شغلی پیدا می‌کنیم نسبت به خودمان داشته باشیم، وقتی که مورد انتقاد یا بی‌اعتنایی و بی‌توجهی واقع شویم و یا در شغلی که آن را می‌خواستیم ترفیعی نگیریم، در تنگنا و مضیقه قرار خواهیم گرفت.
sargol

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۱ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۱ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان