بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سیذارتا | صفحه ۱۰ | طاقچه
۴٫۲
(۸۳)
عشق را می‌‌توان به صدقه گرفت یا آن را خرید و یا آن را به هدیه قبول کرد و یا آن را در سر راه پیدا کرد، امّا هرگز نمی‌‌توان آن را دزدید.
سعیده
زندگی و کردار او در نظر من از افکار و عقایدش بالاتر می‌‌باشد. من او را از لحاظ سخنان و یا افکارش مرد بزرگی نمی‌‌دانم. بلکه بزرگی او را در زندگی و کردارش می‌‌بینم.
Hamideh Rezaee
بگو، ای دوست من، آیا تو فرزندت را تعلیم می‌‌دهی؟ آیا او از تو فرمان‌‌برداری می‌‌کند؟ آیا تو او را می‌‌زنی و یا تنبیه می‌‌کنی؟ سیذارتا گفت: ای واسوودا، نه، هیچ یک از این کارها را نمی‌‌کنم. واسوودا گفت: این را می‌‌دانستم، تو با او سخت نمی‌‌گیری و او را تنبیه نمی‌‌کنی، به او فرمان نمی‌‌دهی. چون تو می‌‌دانی که مهربانی از سخت‌‌گیری نیرومندتر است، تو می‌‌دانی که آب از سنگ قوی‌‌تر و محبت از زور بالاتر است. خیلی خوب، تو را تحسین می‌‌کنم. امّا آیا این که او را تنبیه نکرده و با او سخت نمی‌‌گیری و او را با محبت خود به زنجیر می‌‌کشی اشتباه تو نیست؟ مگر تو او را هرروز با محبت و صبوری خود بیشتر در خجالت نمی‌‌اندازی و انجام کار را برایش مشکل‌‌تر نمی‌‌کنی؟
Hamideh Rezaee
سیذارتای کودک، سیذارتای جوان و سیذارتای پیر فقط با سایه‌‌هایی از یکدیگر جدا شده‌‌اند و در واقع مجزا نیستند. زندگانی‌‌های گذشته سیذارتا نیز در گذشته نبود و مرگ در بازگشت او به براهمان در آینده نخواهد بود. هیچ چیزی نبوده و هیچ چیز نخواهد شد. برای هرچیز واقعیت و حال وجود دارد. سیذارتا که در نهایت مسرت سخن می‌‌گفت. گفت: این راز او را شاد کرده بود. می‌‌گفت مگر رنج و اندوه همه جزو زمان نیست؟ و همه بیم‌‌ها و شکنجه‌‌ها در زمان منحل نمی‌‌شود؟ مگر آن وقت که زمان در تحت تسلط آید و آن وقت که به دور افکنده شود، همه مشکلات و رنجها از بین نمی‌‌رود؟ وی در کمال مسرت صحبت می‌‌کرد
Hamideh Rezaee
عشاق پس از تمتع از میوه عشق باید بدون تحسین یکدیگر و بدون احساس این که فاتح و در عین حال مغلوب شده‌‌اند از هم جدا نشوند، تا آن که احساس سیری و گوشه‌‌گیری و این که با وی ناشی‌‌گری شده و یا وی ناشی‌‌گری کرده ایجاد نگردد.
Hamideh Rezaee
هیچکس بدون آن که سود و لذتی بخشد نمی‌‌تواند لذتی به دست آورد.
Hamideh Rezaee
«نوشتن نیکو و تفکر از آن نیکوتر است. هشیاری نیک و صبر از آن نیک‌‌تر است»
Hamideh Rezaee
هرچیزی که تا به‌‌آخر رنج نبرد سرانجام به پایان نرسد
shogun
«نوشتن نیکو و تفکر از آن نیکوتر است. هشیاری نیک و صبر از آن نیک‌‌تر است»
shogun
بیا و این را نیز فراگیر که عشق را می‌‌توان به صدقه گرفت یا آن را خرید و یا آن را به هدیه قبول کرد و یا آن را در سر راه پیدا کرد، امّا هرگز نمی‌‌توان آن را دزدید. تو بد فهمیده‌‌ای. راستی حیف است جوانی به خوبی تو در اشتباه باشد.»
shogun

حجم

۱۲۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱۲۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان