بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مهارت‌های تربیت کودک ۲ تا ۷ سال با رویکرد طیب‌گزینی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب مهارت‌های تربیت کودک ۲ تا ۷ سال با رویکرد طیب‌گزینی اثر فاطمه فیاض

بریده‌هایی از کتاب مهارت‌های تربیت کودک ۲ تا ۷ سال با رویکرد طیب‌گزینی

۴٫۳
(۴۹)
تأدیب نطق مانند پی‌ریزی و چیدن خشت‌های اولیه ساختمان ایمان است که اگر کیفیت خوب یا ساختار هماهنگی نداشته باشد، بی‌شک فروریخته یا به صورت کج بالا می‌رود. مقدمه رسیدن به غایت تأدیب نطق، شکل‌گیری اعتماد کامل به والدین و احساس آرامش از بودن در کنار آن‌ها، انس با اعتقادات و رفتارهای ایمانی والدین، توان کنترل در بروزات و واکنش‌ها و تخیلات و افکار سالم و طیب در مورد خود و دیگران است.
takhtary
تربیت در این دوره به خلاف نظربرخی والدین یا مربیان به معنای رها گذاشتن کودک نیست، بلکه بیشترین انرژی و برنامه‌ریزی باید در همین دوره برای تأدیب نطق کودک اختصاص یابد. درعین اینکه کودک فضایی از آزادی و نشاط را تجربه می‌کند والدین می‌بایست روح عبودیت را در فضای تربیتی و تأدیب نطق کودک اعمال کنند. نطق به صورت مستقیم به درونیات، تخیلات و باورها مرتبط است بنابراین برنامه‌ریزی برای تأدیب نطق، شکل‌دهی به باورها، افکار و تخیلات را نیز دربرمی‌گیرد.
takhtary
نطق می‌تواند به طرق مختلفی ابراز شود و لزوما ابراز درونیات به بیرون از طریق کلام صورت نمی‌گیرد. حالات صورت و بروز هیجانات، علایم اشاره‌ای و رفتارهای بدنی نیز می‌توانند آشکارکننده حال درونی باشند.
takhtary
نطق عبارت است از فرایند آشکار شدن باطن که در اثر توجه به نیاز و درک نفع و ضرر برای موجود محقق می‌شود.
takhtary
ارتباط والدین با کودک در این دوره از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است به نحوی که ارتباط عاطفی و قوی مؤثر در این دوران، تبعیت و حرف شنوی در دوره‌های بعد را پیش‌بینی می‌کند.
takhtary
کودک تعلیم‌پذیر است. هر آموزشی در کودکی تأثیری پایدار بر رفتارها و فرایندهای روانی او برجای خواهد گذاشت.
takhtary
نطق، کلام، حواس و طیبات چهار کلیدواژه اصلی در چیدمان اصول و مهارت‌های تربیتی دوره اول رشد می‌باشند
takhtary
درنظر داشتن غایت‌های بلند و خداگرایانه برای کودک در همه دوران رشد از بروز رفتارها و روش‌های تربیتی نامناسب، خودخواهانه و کوتاه‌مدت جلوگیری کرده و فضای خانواده را آکنده از معنویت، صداقت و مهربانی می‌کند.
takhtary
تربیت در دوره اول رشد، دارای اهمیت حیاتی است. هر نقش و تأثیری در این سنین مانند نقش بر سنگ ماندنی و پایدار است.نطق و درونیات کودک در این دوران آنقدر انعطاف دارد که مانند موم هر نقشی را به خود گرفته و منعکس می‌سازد. یکی از شواهد این حقیقت، تأثیرپذیری بالای کودکان در این دوره است. با افزایش سن میزان این تأثیرپذیری کمتر و اختیار در رشد بیشتر می‌شود.
takhtary
آنچه در تربیت و ادب الهی کودکان اهمیت دارد، بهره‌مندی از فطرت پاک و الهی آنها و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به آن است.
takhtary

حجم

۵۶۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۵۶۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان