بریده‌های کتاب عزت نفس به زبان ساده
هرچه عزت‌نفس بیشتری داشته باشید احتمال بیشتری دارد که در رابطه‌هایتان صادقانه رفتار کنید. شما تلاش نمی‌کنید تا دقیقاً تصویری باشید که فردی دیگر می‌خواهد، بلکه به روشی فکر، رفتار و صحبت می‌کنید که اصیل و برای شما راحت است.
hajar
برای زنان: توجه به باورهای اصلی آشنا دختران معمولاً گمان می‌کنند کمتر از پسران هستند و به روش‌های معینی عمل می‌کنند که باعث می‌شود به اندازه پسرها صلاحیت ندارند یا خوب نیستند. باورهای اصلی رایجی هست که وارد ذهن بسیاری از دختران شده است: - خیلی باهوش نباش وگرنه نمی‌توانی شوهر مناسبی پیدا کنی. - با همه همراه شو و کارهایی را انجام بده که دیگران می‌خواهند. - برای همه و همیشه خیلی خوب و جذاب باش. - دنبال انجام کاری جدید نباش. این کار می‌تواند خطرناک باشد! - اگر خواسته‌هایت را بر زبان بیاوری ممکن است به احساسات دیگران آسیب بزنی. بنابراین افکارت را برای خودت نگه دار.
saeede
اگر مثل خیلی از افراد دیگر کمبود عزت‌نفس داشته باشید، ممکن است احساس کنید که باید در همه چیز کامل باشید. اگر کامل نباشید بی‌رحمانه از خودتان انتقاد می‌کنید و بازده واقعی‌تان به‌مرور زمان کاهش پیدا می‌کند. شما از کمال‌گرایی رنج می‌برید و با استفاده از گفت‌وگوی درونی منفی، به خودتان می‌گویید که همیشه باید بی‌نقص عمل کنید و اگر نتوانید هر کاری را بی‌نقص انجام دهید، آن‌گاه هیچ ارزشی ندارید.
hedgehog
داشتن عزت‌نفس سالم به معنای احترام گذاشتن به دیگران و بیان آنچه می‌خواهید به روشی مهربانانه است.
الهام
در اینجا بعضی سؤالات مربوط به شروع روند را مشاهده می‌کنید: - کدام ویژگی خودم را دوست دارم؟ - صفات مثبت من چیست؟ - خصوصیات مشترک بین من و کسانی که آن‌ها را تحسین می‌کنم، چیست؟ - مهارت‌ها و استعدادهای من کدام هستند؟ دوست دارم چه‌کاری انجام دهم؟ - بر کدام موقعیت‌های دشوار غلبه کرده‌ام؟ - دیگران چه تعریف‌هایی از من کرده‌اند؟ - دستاوردهای اصلی من چیست؟ - به چه کسی کمک کرده‌ام؟ - برای دیگران چه‌کارهایی انجام داده‌ام؟ - چه موفقیت‌هایی را در خانه و در محل کار به دست آورده‌ام؟ - بهترین دوستم چه توصیفی از من دارد؟
hedgehog
اکنون تصور کنید که ده سال بعد است. شما به خودتان اجازه داده‌اید همه کارهایی را که می‌توانید انجام دهید. خودتان را باور کرده‌اید و اطمینان داشته‌اید که می‌توانید زندگی آرمانی‌تان را از سر بگذرانید. شما گام‌های مناسبی برداشته‌اید تا آرزوهایتان را دنبال کنید. چه احساسی در مورد خودتان و زندگی‌تان دارید؟ رؤیای موفقیت‌تان در خلال ده سال آینده را در ذهن بپرورانید.
hedgehog
دوست دارید نقاشی بکشید. منتقد درونی‌تان تأکید می‌کند که نمی‌توانید پول کافی برای انجام این کار داشته باشید، بنابراین مدرک بازرگانی می‌گیرید؛ اما عشق واقعی‌تان هنوز نقاشی‌کردن است.
hedgehog
چطور این کار را انجام دهید؟ موارد زیر را ارزیابی کنید؟ - به این نکته دقت کنید که بدن شما شاخصی از ارزشمندبودنتان نیست. بنابراین خودتان را به همان صورتی که هستید بپذیرید و ظاهر فعلی‌تان را دوست داشته باشید. به اطرافتان نگاه کنید. افرادی را خواهید دید که اندازه و شکل‌های بدنی متفاوتی دارند. درک تنوع اندام انسان‌ها مهم است. هرکسی ممکن نیست بیش از حد لاغر باشد. درواقع، زیادی لاغر بودن الزاماً طبیعی نیست و اگر شما زنی لاغر یا بلندقد باشید چه اتفاقی می‌افتد؟ یا مردی کوتاه؟ بدن شما منحصربه‌فرد است. به‌جای اینکه از آن متنفر باشید، کوشش کنید شرایط بدنی خود را دوست داشته باشید و از آن لذت ببرید.
hedgehog
بیشتر افراد معمولی به نظر می‌رسند، بنابراین آرزوی اینکه بدن، چهره یا هیکل کسی دیگر را داشته باشید، فقط اتلاف وقت است. بسیار سالم‌تر است از همین که هستید راضی باشید و دیگران را بدون مقایسه خودتان با آن‌ها و تحقیر خودتان مشاهده و تحسین کنید.
hedgehog
- من فردی قوی و بااعتمادبه‌نفس هستم و اندامم هم این را نشان می‌دهد! - بدن من در مقیاس منحصربه‌فرد خودش زیبا (جذاب) است. - من ظاهرم را دوست دارم. - گمان می‌کنم بدنم به طرزی شگفت‌انگیز کار می‌کند. - من باهوش هستم و هوشمندانه از بدنم مراقبت می‌کنم. - بدنم کارهای خیلی زیادی انجام می‌دهد و بابت همه کارهایی که می‌توانم انجام بدهم شکرگزار هستم. - جذابیت در هر شکل و اندازه‌ای وجود دارد و بدن من جذاب است. - می‌دانم که بدن فیزیکی هیچ‌کسی کامل نیست و هنوز بدنم را با وجود نقص‌هایش دوست دارم. - من لایق و سزاوار این هستم که دوستم داشته باشند. - از احساس خوب در مورد خودم لذت می‌برم. - من سالم بودن از درون و بیرون را انتخاب کرده‌ام. - من مستحق رفتاری از سر عشق و احترام هستم. با خودم همین‌طور رفتار می‌کنم و با دیگران هم همین رفتار را دارم.
hedgehog

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

قیمت:
۷۹,۹۰۰
۳۹,۹۵۰
۵۰%
تومان