بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زیارت عاشورا در نگاهی دیگر | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب زیارت عاشورا در نگاهی دیگر اثر غلامرضا حیدری‌ابهری

بریده‌هایی از کتاب زیارت عاشورا در نگاهی دیگر

انتشارات:نشر جمال
امتیاز:
۴.۶از ۱۴ رأی
۴٫۶
(۱۴)
عجب کیمیایی است حسین علیه‌السلام که با نزدیک شدن به او، به خدا و به بهترین بندگان خدا می‌توان تقرّب جست
F313
حسین علیه‌السلام ـ با تمام عزّت و شوکت خود ـ از دشمن پست و زبون مهلت می‌گیرد تا شبی دیگر به مناجات با خدا بپردازد. سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای او، تمام شب را به نماز و دعا و استغفار و تضرّع می‌گذراندند و خود را برای لقای پروردگار آماده می‌کردند. چرا برخی عاشقان حسین علیه‌السلام، یک شب از همه عمر خود را نیز مانند شب آخر زندگی حسین علیه‌السلام نمی‌گذرانند؟! مایی که برای حسین علیه‌السلام اشک می‌ریزیم، آیا نباید لااقل به‌اندازه تظاهر به دوستی او، به او اقتدا کنیم.
مادربزرگ علی💝
اگر حسینی زیستن من و تو، به حسینی مردنمان نینجامد، یقین بدان که راه را به پایان نرسانده‌ایم، یقین بدان.
sadeghi
دلی که در روز عاشورا، از داغ حسین علیه‌السلام آتش می‌گیرد، نباید از نماز اوّل‌وقت سیدالشهدا علیه‌السلام در ظهر عاشورا غافل شود. سوختن در عزای حسین علیه‌السلام بهانه غفلت از ارزش‌های والای دین نیست.
sadeghi
«حسین، فرزند فاطمه است» واللّه‌ توجه به همین یک نکته و تأمل در آن کافی بود تا سپاه عمر سعد شمشیر در نیام کنند و به پابوس سیدالشهدا علیه‌السلام بشتابند.
سیّد جواد
چرا برخی عاشقان حسین علیه‌السلام، یک شب از همه عمر خود را نیز مانند شب آخر زندگی حسین علیه‌السلام نمی‌گذرانند؟! مایی که برای حسین علیه‌السلام اشک می‌ریزیم، آیا نباید لااقل به‌اندازه تظاهر به دوستی او، به او اقتدا کنیم
F313
«به خدا قسم اگر می‌دانستم کشته می‌شوم و سپس زنده می‌شوم و آن‌گاه زنده‌زنده می‌سوزم و خاکستر می‌گردم و این کار هفتاد بار تکرار می‌شود، از تو جدا نمی‌شدم تا در راهت بمیرم، حال چرا چنین نکنم با آن‌که تنها یک کشته شدن است و سپس کرامتی ابدی و بی‌پایان در پیش.»
F313
تا حقّ و باطل در نبردند، حسین باید بتابد و حقّ‌جویان را یاری دهد و آنان را به پایداری تا پای جان فرا بخواند
F313
اگر شنیده‌ای که فلان ذکر را باید چهل یا صد یا هزار بار گفت، علّت آن اثری است که این تکرار بر قلب ذاکر به‌جای می‌نهد. اکنون در فرازهای پایانی زیارت عاشورا نیز قرار است تو به عمیق‌ترین و جدّی‌ترین مرحله برائت و محبّت برسی. از این رو فرمان یافته‌ای که این لعن و سلام را صد بار بر زبان و در پی آن بر جان خود، جاری کنی.
مادربزرگ علی💝
لقب «سرور زنان جهان» سخن خود پیامبر است که فرمود: «اِبنَتی فاطِمَةُ سَیدَةُ نِساءِ العالمینَ»؛ دخترم فاطمه سرور زنان جهان است.
سیّد جواد

حجم

۱۲۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۲۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان