بریده‌های کتاب دانش کسب عظمت
خداوند طوری ما را آفریده که مدام به اندیشیدن وادار می‌شویم. ما یا باید بیندیشیم یا باید به فعالیت‌هایی بپردازیم که ما را از اندیشیدن دور می‌کنند.
پریوش
بینش ذهنی از خودتان را با مراقبت و توجه شکل دهید. اندیشه‌شکل خود را آن‌گونه که آرزویش را دارید، بسازید و آن را با ایمان به این‌که تحقق می‌یابد، حفظ نمایید. اعمال معمول را آن‌گونه که یک خدا باید به انجام برساند، انجام دهید؛ واژه‌ها را آن‌گونه که یک خدا به زبان می‌آورد، به زبان آورید؛ با مردان و زنان طبقهٔ بالا و پایین جامعه، آن‌گونه که یک خدا با موجودات ربّانی دیگر ملاقات می‌کند، دیدار کنید. این‌گونه آغاز کنید و بدین‌سان ادامه دهید، آن‌وقت است که گشایش شما در توانایی و قدرت، باعظمت و باسرعت خواهد شد.
پریوش
هیچ احترامی را طلب نکنید و به دنبال شناخته شدن نباشید، اگر مستحق احترام و شناخت باشید، به سرعت به‌سویتان سرازیر می‌شوند.
پریوش
آگاهی یا اطلاعات صرف، سازندهٔ شخصیت نیست، بلکه اندیشیدن است که شما را باعظمت می‌سازد. تفکر، رشد است؛ نمی‌توانید بدون رشد کردن، بیندیشید.
پریوش
آدمی برای رشد شکل گرفته است و به آن احتیاج دارد. برای شادمانی‌اش لازم است به‌طور مداوم پیشرفت کند. زندگی بدون پیشرفت و ترقّی طاقت‌فرسا می‌شود و شخصی که از رشد بازمی‌ماند، به‌ناچار یا سبک‌مغز می‌شود یا دیوانه. انسان هرچه متعالی‌تر شود و با هماهنگی بیشتر و به‌خوبی رشد خود را کامل کند، شادمان‌تر خواهد بود.
Ali | Shahosseini
بگذارید نگرش‌هایتان در کسب‌وکار، سیاست، امور همسایگی و در منزلتان، تجلی بهترین افکار باشند. بگذارید شیوهٔ رفتاری‌تان نسبت به مردان و زنان باعظمت و پست، به‌ویژه در دایرهٔ خانوادگی‌تان، فقط مهربانی باشد و رئوف‌ترین و مؤدب‌ترین فردی باشید که در تصورتان می‌گنجد.
Anahid
چنانچه نیازمند آشنایی با انسانی خاص هستید، به شما معرفی خواهد شد؛ چنانچه به کتاب خاصی برای مطالعه نیازمندید، آن کتاب در زمان مناسب در دستانتان جای خواهد گرفت. تمام آگاهی مورد نیازتان، از خاستگاه‌های بیرونی و درونی در حال آمدن به‌سوی شما هستند. اطلاعات و استعدادهایتان همیشه جوابگوی احتیاجات آن زمانتان خواهد بود.
پریوش
بهترین راه‌حل برای افراد خودخواه و درخواست‌های خودخواهانه‌شان، رد کردن آن خواسته‌هاست. دنیای آرمانی دنیایی نیست که در آن افراد بسیاری به افراد دیگر خدمت رسانند؛ بلکه دنیایی است که در آن هرکس در خدمت خود است. با تمام درخواست‌های افراد خودخواه و غیره، با مهربانی و باملاحظه برخورد کنید؛ اما به خود اجازه ندهید که به‌خاطر هوی و هوس، امیال، خواسته‌های خودخواهانهٔ دیگران یا تمایلات بنده‌وار یکی از اعضای خانواده به یک برده تبدیل شوید. این‌گونه رفتارها نه‌تنها به کسب عظمت منجر نمی‌شود، بلکه از سوی دیگر باعث آسیب می‌شود.
پریوش
"من از روحم اطاعت می‌کنم." این جمله‌ای پرمعناست؛ این جمله باید انقلابی در نگرش و رفتار هر فرد به‌پا کند. سپس به شناخت خود از "باری تعالای عظیم"[ذات لایزال] بیندیشید؛ به این‌که تمام آگاهی و خردش در اختیار شماست. اندیشه‌های ربّانی به‌یقین خود را در یک زندگی ربّانی بروز می‌دهند. اندیشه‌هایی که بر مبنای قدرت‌اند، منجر به جان گرفتن یک قدرت می‌شوند. اندیشه‌های باعظمت در شخصیتی باعظمت جلوه می‌کنند. به تمام این‌ها خوب فکر کنید و آن‌گاه آمادهٔ عمل هستید.
پریوش
او باید آگاهانه با خداوند، یگانه و یکی شود. ذهنی در اطراف او وجود دارد، نزدیک‌تر از نفس، نزدیک‌تر از دست‌ها و پاها، که حافظهٔ تمام رخدادهایی است که تا به حال اتفاق افتاده است؛ از بزرگ‌ترین آشوب‌های طبیعت در دوران ماقبل‌تاریخ گرفته تا سقوط یک گنجشک در این زمان، در درون این ذهن وجود دارد؛ و تمام آن‌ها هم‌اکنون هم به همان شکل وجود دارند. توسل به این "ذهن" هدفی عظیم است که در پس تمام طبیعت وجود دارد، چراکه آن "ذهن" از تمام رخدادها آگاه است. انسان توسط "ذهنی" احاطه شده است که از تمام چیزهایی که برای آگاهی وجود دارند، آگاه است؛ گذشته، حال و آینده. همهٔ گفته‌ها و نوشته‌ها و کارهای انسان‌ها در آنجا وجود دارد. انسان زادهٔ چیزی یگانه و یکسان با این "ذهن" است؛ او از آن سرچشمه می‌گیرد و می‌تواند طوری خود را با آن بشناسد که بتواند از آنچه این "ذهن" آگاهی دارد، آگاه شود
Anahid

حجم

۷۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۷۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد